שתף קטע נבחר

צרפת: דקרה במרכול וצעקה "אללהו אכבר"

התקיפה אירעה בלה סיין סור מר שבדרום המדינה, שני בני אדם נפצעו. לפי הרשויות הדוקרת סובלת מבעיות נפשיות, אך לא נשללת האפשרות של טרור

כלי תקשורת בצרפת דיווחו בצהריים (יום א') כי אישה נעצרה בלה סיין סור מר שבדרום צרפת אחרי שדקרה בסכין יפנית שני בני אדם בסופרמרקט וצעקה "אללהו אכבר". לפי הדיווחים, הפצועים באירוע הם קופאי ולקוח.

 

לדברי הרשויות, ככל הנראה הדוקרת פעלה לבדה ומדובר באישה הלוקה בנפשה. "עם זאת", נמסר, "איננו שוללים את האפשרות שמדובר במעשה של אדם קיצוני" – המונח שבו משתמשות בדרך כלל הרשויות בצרפת כשכוונתן למעשה טרור איסלאמיסטי. הדוקרת לא הייתה מוכרת לרשויות לפני כן.

משטרת צרפת. לא שוללים אפשרות שמדובר בפיגוע (צילום: AP) (צילום: AP)
משטרת צרפת. לא שוללים אפשרות שמדובר בפיגוע(צילום: AP)

צרפת נמצאת בשנים האחרונות בכוננות גבוהה מאוד מחשש לפיגועים. בשלוש וחצי השנים האחרונות ספגה המדינה שורה של פיגועי טרור רצחניים, בהם מתקפת הטרור במערכת המגזין הסאטירי "שרלי הבדו" ובמרכול "היפר כשר" בפריז בינואר 2015, ומתקפת הטרור ברחבי פריז בנובמבר של אותה השנה, שבה נרצחו 130 בני אדם ועוד מאות נפצעו.

 

בסוף החודש שעבר אירע פיגוע בבלגיה השכנה: אסיר משוחרר התנפל על שתי שוטרות סיור במרכז העיר ליאז', חטף את כלי הנשק של אחת מהן – וירה בהן למוות. אחר כך ירה למוות בצעיר שישב במכונית סמוכה. הוא נמלט לבית ספר סמוך, לקח עובדת ניקיון כבת ערובה – ולבסוף נהרג בקרב יריות עם כוחות הביטחון. במהלך האירוע צעק "אללהו אכבר", ומעריכים כי עבר הקצנה בכלא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
כוחות ביטחון בצרפת
צילום: AP
מומלצים