שתף קטע נבחר

מבצע באמזון: משלוחים חינם עד הבית לישראל

רעידת אדמה אונליין. אמזון ארה"ב החלה לאפשר משלוח חינם עולמי, בין היתר, לראשונה, גם לישראל. השילוח החינמי אפשרי רק עבור חלק מהמוצרים. לעיתים תצטרכו לשלם מע"מ, אבל החיסכון של דמי המשלוח אדיר, במיוחד אם מדובר במוצרים כבדים. משלוחים כבר יצאו לארץ מארה"ב באמצעות iparcel ו-geodis. פרסום ראשון

עיצרו הכל: אמזון ארה"ב שולחת חינם לישראל עד הבית. כן, מדובר במבצע, לא ברור לכמה זמן, אבל בין אופציות המשלוח לארץ, נפתחה פתאום אפשרות נוספת: משלוח חינם עד הבית תוך כ-3 שבועות. לא מדובר במבצע ייחודי לישראלים אלא במבצע עולמי, שתקף גם לישראל. בקרוב, ב-16 ביולי, אמזון תצא ב-36 שעות מבצעים במסגרת "פריים דיי", יום המכירות הגדול שלה לחברי מועדון אמזון פריים.

 

עדכון מוצ"ש: לקוחות מדווחים שמשלוחים של מוצרים שהזמינו כבר יצאו לארץ מארה"ב באמצעות iparcel ו-geodis.

 

בקרוב אצלכם (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
בקרוב אצלכם(צילום: Gettyimages)

 

מבצע או תחילתו של שינוי במדיניות?

בני בוחניק שמפעיל את אתר האינטרנט וקבוצת הפייסבוק כזה אני רוצה! IneeditIL שם לב לכך ופרסם על כך פוסט בקבוצת הפייסבוק שלו. "בדקתי שלוש פעמים בשיחות טלפון. בדקתי עם אחראי. בדקתי שזה לא גליץ'. בדקתי שזה לא באג. יש אישור אש! זה הולך להיות מטורף והזוי! משלוחים חינם! היישר מאמזון ארה"ב עד אליכם הבית!", כתב.

 

הוא היה סקפטי לנוכח פיאסקו טרגט: שהציעה משלוח עולמי חינם וזכתה להתנפלות של צרכנים ישראלים, נבהלה וביטלה את המבצע ואת רוב השילוחים ארצה. בחברות המשלוחים חושבים שלא מדובר במבצע אלא בשינוי מדיניות שזו הסנונית הראשונה שלו. לא כל המוצרים נשלחים ארצה ולא כל המוצרים שנשלחים ארצה נשלחים עד הבית בחינם.

 
אמזון (צילום מסך)
דייסון V10 החדש. 534 דולר - עד הבית(צילום מסך)

 

האותיות הקטנות

אי אפשר לדעת מראש באלו מוצרים מדובר: צריך לעבור את תהליך הקנייה להגיע לתשלום ואז לראות אם אחת האופציות לבחירת משלוח היא משלוח חינם עד הבית.

 

יש סכום מינימום למבצע: לעיתים קרובות הוא תקף בקנייה מעל 80 דולר. כלומר, תצטרכו לשלם מע"מ ואולי גם מיסים נוספים (אם תקנו במאות דולרים). קונים מדווחים שהצליחו לקנות גם ב-40 דולר ללא דמי משלוח. על סכום זה תשלמו אפס מס.

 

המוצרים הרלוונטיים הם רק מוצרים שאמזון מוכרת ולא של מוכרים חיצוניים שמשתמשים באמזון כפלטפורמת מכירה.

 

שימו לב 1: שהמוצרים צריכים להיות מוגדרים כ-Amazon Global.

 

רשות המסים: מחיר המשלוח מחושב לפי המחיר המקורי של המוצר/ים+עלות המשלוח. כלומר מבחינת רשות המסים מדובר במבצע ותשלמו משלוח לפי העלות המקורית. למשל אם קניתם מוצרים ב-100 דולר ועלות המשלוח היא חינם, אבל עד כה היתה 12 דולר, אז ברשות המסים יחשבו את המע"מ לפי 112 דולר. כלומר תשלמו 117 דולר, במקום 131.04 דולר (מוצרים + משלוח + מע"מ) לפני המבצע.

 

שימו לב 2: גם עלות המשלוח הבסיסי של אמזון הוזלה מ-8-7 דולרים ל-5-4 דולרים בלבד.

 



אמזון (צילום מסך)
כדאי: עגלות תינוק עד הבית בלי דמי משלוח(צילום מסך)

אמזון (צילום מסך)
מוצרים ייחודיים, מוצרים שאין בארץ מוצרים שמוכרים בארץ ביוקר:זה מה שכדאי לקנות באמזון(צילום מסך)
 

 

שינוי כללי המשחק

"זה מבצע שמשנה את כללי המשחק", אמר בוחניק ל-ynet. "התקשרתי לשירות הלקוחות שלהם ויצרנו ביחד הזמנה והוא ראה קוד הנחה אצלו במערכת למשלוח חינם. הוא אמר לי: הכל תקין. לא האמנתי שזה אמיתי. ביקשתי: 'בדוק עם האחראי'. הוא חוזר אלי ואומר לי שיש כרגע מבצע באמזון גלובל, לא בכל המוצרים ועד מחיר מסוים. התחלתי לשחק עם המספרים וגיליתי שההזמנה היא החל מכ-80 דולר. כלומר עסקה כוללת של 80 דולר ומעלה (כאמור, צרכנים דיווחו ל-ynet שהצליחו לקנות בפחות מ-80 דולר - מ.ק)".

 

שזה אומר שאשלם מע"מ לכל הפחות.

"כן. אמזון רושמת את ההטבה כהטבה כספית שהיא נותנת לקונה. רשויות המכס והמס מסתכלות על זה כאילו השתמשתי בגיפט קארד ולכן המס חל על שווי הערך הרגיל של המוצר+המשלוח שאמזון גובה בלי מבצע".

 

כמה עולה משלוח מאמזון בדרך כלל לישראל, עד הבית?

"דמי משלוח בסיסיים עולים 12-8 דולר. יש עלות משלוח פר ק"ג: 6 דולר לק"ג, הנפחי או הרגיל - הגדול מביניהם. למשל, כיסא בטיחות שמשקלו 10 ק"ג השווי הנפחי שלו 20 ק"ג. לכן כדאי לקנות עכשיו מוצרים כאלה, גדולים במיוחד שנמכרים באמזון במחירים נמוכים ממחירי ישראל וכשעלות המשלוח שלהם מבוטלת מדובר בחיסכון אדיר.

 

"זו ההמלצה שלי: לנצל את המבצע לקנות מוצרים שתמיד היו לנו בעיות להגיע לארץ מבחינת משקל או נפח: עגלות, כיסאות בטיחות. לשלוח דיסק און קי או כרטיס זיכרון – זה פחות משתלם. כן המשלוח חינם אבל יש באינטרנט אלטרנטיבות זולות. עוד המלצה היא לקנות בחבילה אחת, אין פה טעם לפצל חבילות – במילא תשלמו מע"מ והמשלוח - חינם".

 

מה לקנות

  • מוצרים בנפח גדול ובמשקל גבוה

 

  • ילקוטים ושאר מוצרי חזרה ללימודים

 

  • ביגוד והנעלה

 

  • מוצרים לטיולים (כמו מזוודות סמסונייט למשל, שנמכרות שם בזול)

 

דוגמא למוצר אטרקטיבי: שואב האבק Dyson V10 Motorhead. מחירו בארץ: החל מ-2,600 שקל. מחיר באמזון: 534.6 דולר כולל מסים, כלומר כ-1,939 שקל. דייסון V7 עולה 467 דולר עד הבית, כולל משלוח חינם.

 

מה לא לקנות

  • מוצרי חשמל למטבח לא להתקרב ולא לגעת בגלל מתח חשמל שונה

 

  • מה שאתם לא צריכים.

פורסם לראשונה 06/07/2018 16:14

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים