שתף קטע נבחר

סוף טוב: נשא ה־HIV יוכל להתנדב בקיבוץ

בעקבות הפרסום בשבוע שעבר כי התנועה הקיבוצית סירבה לנשא HIV מדרום־אפריקה להצטרף לבן זוגו הישראלי ולהתנדב בקיבוץ, שינתה התנועה את עמדתה. מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס, ד"ר יובל לבנת: "אנו שמחים לשמוע על השינוי. זה מקרה קלאסי של סטיגמה וחוסר ידע"

מהפך: התנועה הקיבוצית הודיעה כי תאפשר לנשא HIV מדרום־אפריקה להצטרף לבן זוגו הישראלי ולהתנדב בקיבוץ.

 

בשבוע שעבר פורסם ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet שהתנועה הקיבוצית סירבה לאפשר לאיש להתנדב והציעה לו לפנות במקום זאת לאחת החוות האורגניות או לצה"ל. בתנועה הסבירו שחברת הביטוח שעימה הם עובדים אינה מכסה נשאי HIV.

 

סטיגמה לגבי מצבם הבריאותי של נשאי HIV (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
סטיגמה לגבי מצבם הבריאותי של נשאי HIV(צילום: shutterstock)

  

"יצטרף לקיבוץ אך הביטוח לא יכסה החמרה במצב הרפואי"

בימים האחרונים שינתה התנועה הקיבוצית את עמדתה. מנהלת תוכנית מתנדבי חו"ל בתנועה, איה שגיא, כתבה לוועד למלחמה באיידס כי המתנדב יתקבל בברכה, והוסיפה: "ברצוננו להבהיר כי הפונה רשאי להירשם לתוכניתנו בידיעה כי הביטוח לא מכסה החמרה של מצב רפואי קיים".

  

מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס, ד"ר יובל לבנת, בירך אתמול על ההחלטה. "אנו שמחים לשמוע על השינוי בעמדת התנועה הקיבוצית", אמר, "זהו מקרה קלאסי של סטיגמה וחוסר ידע. בימינו, נשאי HIV חיים אורח חיים בריא".

 

ואילו רכז המדיניות הציבורית בוועד למלחמה באיידס, אלכס גורביץ’, השיב לתנועה הקיבוצית: “כפי שטענו מלכתחילה, לא ניתן למנוע שירות מאדם על בסיס סירוב גורף של חברת ביטוח. מעטים הביטוחים, אם בכלל, המכסים החמרה של מצב רפואי קיים... בנימה אישית, צר לי שלא הצלחנו להגיע להסכמה בטרם פנינו לתקשורת.

 

"כולי תקווה, על אף הסיטואציה המורכבת, שהתנועה הקיבוצית תנצל הזדמנות זו כדי ללמוד על HIV בשנת 2018 ותיקח חלק במאבק החשוב וההכרחי למיגור האפליה, הבורות והסטיגמה ביחס לאנשים החיים עם HIV".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
HIV. כבר לא מפחיד את הקיבוץ
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים