שתף קטע נבחר

עשתה היסטוריה: מדליית כסף ללינוי אשרם באליפות העולם

איזה ערב חלומי: המתעמלת האמנותית הישראלית סיימה במקום השני בתחרות הקרב רב באליפות העולם בבולגריה, והשלימה שבוע מדהים עם שלוש מדליות והרבה כבוד. אשרם: "מתרגשת, לא מעכלת את ההישג האדיר"

 

 

לינוי אשרם (צילום: EPA)
אגדת התעמלות, לא פחות. לינוי אשרם על הפודיום(צילום: EPA)

 

לינוי אשרם באליפות העולם (צילום: EPA)
חיה בסרט. לינוי אשרם מככבת באליפות העולם(צילום: EPA)

 

עשתה את זה! לינוי אשרם היא סגנית אלופת העולם בהתעמלות אמנותית אחרי הופעת ענק בגמר הקרב-רב וציון מצטבר של 79.700 נקודות. אשרם הגיעה לגמר אחרי מדליית כסף בתרגיל החישוק וארד בתרגיל הסרט. הגמר היום הוא החשוב ביותר מכל ההישגים הללו, מאחר ותחרות הקרב-רב היא היחידה שנערכת במסגרת אולימפית, בה לא מוענקת מדליה על כל מכשיר בנפרד.

 


 

לינוי אשרם - אלוהים נגע בה / טור

לינוי אשרם היא ספורטאית השנה של ynet

אביה של אשרם: "הציבור מחבק את לינוי וזה חשוב לה"

 

את הגמר הישראלית פתחה טוב מאוד עם 18.900 נקודות בתרגיל הסרט, גבוה ב-0.4 נקודות מהתרגיל שהעניק לה אתמול את מדליית הארד. ההמשך היה אפילו טוב יותר עם 20.400 בתרגיל החישוק. בתרגיל הכדור, אותו אחד בו היא כשלה לפני מספר ימים ולא עלתה לגמר, היא הציגה רמה משופרת בהרבה וסיימה עם 19.750 נקודות. הסיום היה חלומי מבחינתה, עם 20.650 נקודות באלות, שהבטיח לה את מדליית הכסף.

 

אז מי זו לינוי אשרם? תעודת זהות לסגנית אלופת העולם

 

לינוי אשרם (צילום: EPA)
שלום גם לך סגנית אלופת העולם החדשה. לינוי אשרם(צילום: EPA)

 

לינוי אשרם (צילום: EPA)
ותודה לאלות. לינוי אשרם בפעולה(צילום: EPA)

 

לינוי אשרם באליפות העולם (צילום: EPA)
ספורטאית היסטורית. אשרם(צילום: EPA)

 

אשרם לאחר הזכייה: "מתרגשת ועדיין לא מעכלת את ההישג האדיר, אין ספק שזה תוצר של עבודה קשה וממושכת שאני מקווה שתימשך עד טוקיו. היום אפשר לומר בפה מלא כי אני עם הפנים לטוקיו". אשרם זכתה במענק מיוחד בסך 84 אלף שקלים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. המאמנות שלה, לנה קופילנקו ואיילת זוסמן, יקבלו מחצית מהסכום.

 

את מדליית הזהב בתחרות קטפה אלופת העולם מהשנה שעברה, דינה אברינה, שלא השאירה סיכוי לאף אחת וסיימה עם 81.450 נקודות. הרוסייה השנייה, אלכסנדרה סולדטובה, זכתה בארד עם 79.175 נקודות.

 

שנה כמעט מושלמת עברה על אשרם. עוד לפני אליפות העולם היא אספה 22 מדליות בתחרויות סבב גביע העולם מתוכן שש מזהב והוכתרה כאלופה, השיגה את הציון הגבוה ביותר בהיסטוריית בתרגיל האלות מאז שונתה החוקה ב-2016 ורק טעות קטנה במכשיר הסרט מנעה ממנה מקום על הפודיום באליפות אירופה, לאחר שסיימה במקום הרביעי.

 

אשרם בת ה-19, נולדה וגדלה בראשון לציון, שם הוריה אורן וחדוה, חיפשו איך להעסיק אותה ושלח אותה להתאמן בהתעמלות כבר בגיל 6 וחצי, כשההצלחה המהירה שלה, הובילה לכך שנשלחה לתחרויות בינלאומיות מאז היתה בת 12.

 

ניקול זליקמן באליפות העולם (צילום: EPA)
כישרון גדול. ניקול זליקמן בפעולה(צילום: EPA)

 

ניקול זליקמן במקום ה-11

אשרם לא היחידה שהתמודדה בגמר הקרב-רב. גם ניקול זליקמן הצעירה

(בת ה-17), שערכה הופעה במעמד היוקרתי, הציגה יכולת משובחת וסיימה במקום ה-11 הכללי עם 71.825 נקודות.

 

את הגמר היא פתחה עם 18.500 נקודות בתרגיל הכדור והמשיכה עם תרגיל נהדר באלות שזיכה אותה ב-18.950 נקודות, שנכון לאותו רגע דירג אותה במקום הראשון במכשיר. ההמשך היה פחות טוב עם 17.1 נקודות בלבד בסרט. בחישוק השיגה 17.275 נקודות.


פורסם לראשונה 14/09/2018 17:41

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים