שתף קטע נבחר

הסופה פלורנס: "כמות עצומה של גשם"

הסופה פלורנס שהיכתה בצפון קרוליינה עם רוחות חזקות דועכת ומתקדמת מערבה, אך במדינה חוששים מהשלב הבא - שמסוכן לא פחות: נהרות שעולים על גדותיהם, גשמים עזים והצפות. באזור מדדו 76 ס"מ גשם - שיא כל הזמנים. נזקי הסופה: שבעה הרוגים, קרוב למיליון בלי חשמל

 

אלפים מתושבי צפון קרוליינה שגרים ליד נהרות שעלו על גדותיהם נדרשו להתפנות אתמול (שבת). פלורנס, סופת ההוריקן שנחלשה אחרי שהגיעה לחוף והפכה לסופה טרופית, הביאה לאזור כמויות אדירות של גשם - ובמדינה חוששים לחייהם של תושבים בקרבת הנהרות.

 

במקביל לפלורנס - סופת טייפון קשה בפיליפינים

 

בצפון קרוליינה חוששים שנזקי השיטפונות יהיו הקשים שידעה המדינה. מניין הקורבנות כרגע בסופה בצפון ודרום קרוליינה עומד על שבעה בני אדם לפחות. קרוב למיליון איש נותרו ללא חשמל.

 

 

ה סופה פלורנס ב ניו ברן צפון קרוליינה ארה
נזקי הסופה בניו ברן, צפון קרוליינה(צילום: AP)

ה סופה פלורנס סאות'פורט צפון קרוליינה ארה
(צילום: AFP)

ה סופה פלורנס ב ניו ברן צפון קרוליינה ארה
(צילום: gettyimages)

ה סופה פלורנס ב ניו ברן צפון קרוליינה ארה
(צילום: AP)

ה סופה פלורנס ב ניו ברן צפון קרוליינה ארה
(צילום: AP)

ה סופה פלורנס ב ניו ברן צפון קרוליינה ארה
(צילום: AP)

ה סופה פלורנס ב ניו ברן צפון קרוליינה ארה
(צילום: gettyimages)
משמר החופים בצפון קרוליינה השתמש במסוקים לפנות עשרות תושבים מגגות הבתים וממכוניות ששקעו במים ברחובות. צוותי החילוץ משתמשים בסירות כדי להגיע ללכודים בבתים המוצפים. מיום חמישי בערב חולצו יותר מ-360 תושבים בעקבות ההצפות. רבבות תושבים נמצאים במקלטים.

 

פלורנס היכתה בחופה האטלנטי של ארה"ב עם רוחות של 145 קמ"ש. היא מתקדמת באיטיות מערבה, לכיוון וירג'יניה. אחרי ההרס שגרמו הרוחות העזות השלב המדאיג השני הוא הגשמים והשיטפונות.

ה סופה פלורנס העיירה קלינטון צפון קרוליינה ארה
תושבים על הגג בעיירה קלינטון(צילום: AP)
 

ה סופה פלורנס העיירה קלינטון צפון קרוליינה ארה
כבישים חסומים בצפון קרוליינה(צילום: רויטרס)
  

בצפון קרוליינה נמדדו בחלק מהמקומות יותר מ-60 ס"מ של גשם. הנהרות והנחלים הגיעו למפלסים היסטוריים, והחשש הוא משיטפונות בזק שיסכנו חיי אדם ואת הסכרים, הכבישים והגשרים. "המערכת מביאה כמויות עצומות של גשם", אמר רוי קופר, מושל צפון קרוליינה. "אני לא מגזים: מי השיטפונות עולים, ואם אתם לא נזהרים מהם אתם מסכנים את החיים שלכם".

 

אחד הנהרות המסוכנים בצפון קרוליינה הוא הנהר קייפ פיר, שעובר לאורך העיר ווילמינגטון שבה חיים 120 אלף איש. הרחובות בקרבת הנהר התמלאו לא רק במים, אלא גם בעצים שקרסו והריסות בתים. רוב העיר נותרה ללא חשמל, וכבלים של חמודי חשמל צנחו לרחובות. "העובדה שאין עוד הרוגים ונזק מדהימה – זו ברכה", אמרה רבקה, תושבת העיר.

הוריקן פלורנס בניו ברן (צילום: AFP)
חילוץ תושבים בניו ברן(צילום: AFP)

הוריקן פלורנס בניו ברן (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)

בכל הנוגע לכמות המשקעים נראה שפלורנס כבר קבעה שיא בצפון קרוליינה, ועברה את הוריקן פלויד – הסופה שגרמה למותם של 56 איש ב-1999. בחלק מהאזורים בצפון קרוליינה הצטברו ב-1999 61 ס"מ של גשם. בסוף השבוע כבר נמדדו באזור העיירה סוונסבורו בצפון קרוליינה 76 ס"מ.

 

המרכז הלאומי להוריקנים צפה שהסופה תוריד לכל היותר 76 עד 102 ס"מ של גשם בחופה הדרום מזרחי של צפון קרוליינה, ובחלק מצפון מזרח דרום קרוליינה, ועד 25 ס"מ בדרום מערב וירג'יניה.

סופת ההוריקן פלורנס מהחלל (צילום: AFP, NASA)
הסופה מהחלל(צילום: AFP, NASA)
 

בשעה שבקרוליינה מנסים לחלץ תושבים בבתים שהוצפו, וחוששים שמניין ההרוגים יעלה, מנסות הרשויות להחזיר את החשמל לבתים. לפי ההערכות בצפון קרוליינה 772 אלף איש נותרו ללא חשמל. בדרום קרוליינה – 172 אלף תושבים ללא חשמל.

 

ארה"ב הכריזה על מצב חירום בשמונה מחוזות בצפון קרוליינה. המשמעות היא שהבית הלבן מאשר להעניק סיוע ממשלתי לאזורים שנפגעו. דונלד טראמפ אמור לבקר באזור בשבוע הבא.

 

ובשעה שארה"ב מתמודדת עם פלורנס פגעה סופת טייפון חזקה בצפון הפיליפינים. לפחות 12 נהרגו. בתים קרסו והסופה גרמה למפולות. סופת הטייפון המשיכה מהפיליפינים לכיוון הונג קונג ודרום סין.

 

 


פורסם לראשונה 15/09/2018 22:33

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איילים בג'קסונוויל, צפון קרוליינה
מומלצים