שתף קטע נבחר

שריפה במרכז מסחרי בחדרה: נזק כבד למקום, חשש לקריסת המבנה

צוותי כיבוי רבים הוזעקו למתחם "מיקס" בעיר, בעקבות שריפת ענק שפרצה במבנה. לא ידוע על לכודים. אחד הכבאים נפגע קל משאיפת עשן. שריפה גדולה פרצה גם במפעל באזור התעשייה במישור אדומים

 

 

שריפה גדולה השתוללה הערב (יום ו') במתחם הקניות "מיקס" בחדרה ובעקבותיה עלה חשש לקריסת המבנה. עשרים צוותי כיבוי פעלו במקום ולאחר כשעתיים וחצי השיגו שליטה על הלהבות. כמה צוותים יישארו במקום במהלך הלילה להמשך פעולות הכיבוי. לא היו נפגעים, פרט לאחד הכבאים שנפגע קל משאיפת עשן. הוא פונה לטיפול רפואי בבית החולים הלל יפה.

 

בעקבות החשש לקריסה במבנה, נאסרה בהוראת מפקד תחנת הכיבוי הכניסה למקום - גם לא לצורכי חקירה. המשטרה סגרה את המתחם כולו. לפי רשות הכיבוי, "עקב הנזקים הכבדים אשר נגרמו מקרינת החום האדירה, עלה חשש ליציבות חלקים במבנה. לכן, על פי דרישת גורמי הכבאות, זומן למקום מהנדס קונסטרוקציה".

 

לפני שהושגה שליטה על האש, נמסר מרשות הכיבוי כי "צוותים מתחנות חיפה ונתניה ממשיכים לפעול בשריפה המתחוללת במתחם בתי הקולנוע ברחוב צה"ל. מפקד תחנה אזורית חדרה, טפסר יששכר תוהמי, וראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, נוכחים בזירה ועוקבים אחר מאמצי הכיבוי. הנזקים במקום כבדים ועשן סמיך ממשיך להיתמר מהמתחם. לוחמי האש הצליחו לבלום את קצב התפשטות האש, אולם טרם הושגה שליטה באירוע".


שריפה במרכז מסרחי בחדרה ()

שריפה במרכז מסרחי בחדרה ()

שריפה במרכז מסרחי בחדרה ()
 
שריפה במרכז מסרחי בחדרה ()

בעקבות השריפה, המשטרה סגרה את רחוב מוהליבר בעיר. רב רשף אבישי שפיר, מפקד כוחות הכיבוי באירוע, אמר בתחילתו כי "השריפה מתפשטת לכיוון הצד המערבי ולצד המזרחי. יש לנו צד אחד שפחות או יותר בשליטה. בצד השני השריפה עדיין מתפשטת ומנסים לעצור אותה, באמצעות קצף, מנופים ומים. השריפה בעיצומה". הוא הוסיף כי "יש כרגע סכנה לאזרחים. אין להתקרב למקום הזה".

 

ראש העיר חדרה צבי גנדלמן, שכאמור הגיע למקום, אמר כי "לפי שעה אין הנחיות לתושבי מזרח העיר. ברגע שיהיו הנחיות חדשות - נודיע זאת גם במוקד העירוני וגם באמצעות סמסים. כוחות הכיבוי הגיעו הנה מכל הסביבה - מנתניה לצפון חדרה וגם כמובן מהמשולש. כנ"ל כוחות המשטרה וכוחות הפינוי הרפואי. אנחנו נערכים ועל פי הערכות מצב נקבל החלטות בהמשך".

 

בתוך כך, במפעל "פריגן" באזור התעשייה במישור אדומים פרצה גם כן שריפה גדולה. כעשרה צוותי כיבוי, בסיוע מכליות ושלושה מנופים פעלו במתחם - והשיגו שליטה על האש. אין חשש ללכודים במקום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים