שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    מגיעה ליעקב שחר התנצלות מהאוהדים

    יענקל'ה היה ויישאר היחיד שבזכותו מכבי חיפה היא אור בארץ ובכל פינה בגלובוס. במתקנים, בתנאים ובעיקר בערכים. לא מגיעות לו קללות

    בשנת 1992 הפציע השחר מעל מועדון הכדורגל מכבי חיפה. זה קרה כשיענקל'ה שחר רכש את המועדון הירוק-לבן תחת חברת "קשר ספורט", וזאת במטרה להצעיד אותו להישגים וסטנדרטים חדשים, הן במישור המקומי והן במישור האירופי. עד אותה שנה, ידע המועדון הצלחות פה ושם, אך בעיקר בינוניות ואף מתחת לכך. למעשה, עד אותה השנה מכבי חיפה הייתה קבוצת כדורגל מן המניין. מאותו הרגע, יענקל'ה הפך את מכבי חיפה למועדון כדורגל ששם למטרה להוביל ולהיות חוד החנית בכל הנוגע להשגת תארים ועמידה בסטנדרטים הגבוהים ביותר בכל מחלקות המועדון – מצעיר השחקנים ועד המבוגר שבהם, מזוטר ועד בכיר.

     

    אך כמו כל מועדון גדול ומכובד, גם מועדון הכדורגל מכבי חיפה ידע לעיתים רגעים פחות טובים, ועוברות עליו שנים רעות מאז האליפות האחרונה בעונת 2010/2011. חרף המשברים והגלים הסוערים, יענקל'ה לא נטש את הספינה. הוא אחז בהגה וניווט אותה. בליבו הוא ידע שיום יבוא והים ישקוט, והוא ורק הוא יצליח להוביל את הספינה בחזרה למסלול בו הייתה כחץ מורה לשאר הספינות.

     

    יעקב שחר (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
    יעקב שחר(צילום: ראובן שוורץ)

     

    יענקל'ה ניסה ומנסה בשלל דרכים לעשות זאת. לא פעם הוא אף מעד ושמע בעצתם של אלה שגרמו לספינה להיטלטל בגלים הסוערים ובכך להיכנס לסחרור של חוסר הצלחה מקצועית. קרלסן, סטנוייביץ', מולנסטיין, שחקנים ישראלים וזרים שקיבלו הרבה והשיבו מעט מאוד. זהו רק קצה קצהו של פתיל לפצצה שמטרתה הטבעת הספינה הירוקה. לכל אלה נוספו גם מוחמד אלאך ופרד רוטן בשנתיים האחרונות. ויענקל'ה? הוא לא נשבר ונראה שלא יישבר. כי במעמקי ליבו הוא יודע: לא משנה מה יקרה, אהיה כאן ואצליח להוביל את הספינה לחוף מבטחים. היא הרי חלק ממני ואני חלק ממנה.

     

    במשחק נגד הפועל רעננה התגודדו כמה עשרות אוהדים (ולא בפעם הראשונה בשנים האחרונות) והעזו לגדף ולהמטיר קללות איומות לעברו של נשיא המועדון. היו שם כאלה שלא ראויים להיקרא אוהדים, ובעיקר כאלה שיענקל'ה יכול להיות אבא וסבא שלהם. ללא כל בושה, העזו אותם אנשים להוציא את זעמם על שחר וגרוע מכך, על בני משפחתו לרבות ילדיו ונכדיו. ברצוני לנצל שורות אלה על מנת להבהיר לאותם עזי מצח כי התנהגותם מבזה, מביישת ובעלת קלון על הרוב השפוי שמבין כי מועדון הכדורגל מכבי חיפה לא היה קיים לולא יענקל'ה שחר. תרומתו, הן למועדון הירוק והן לכדורגל הישראלי, היא רבת משמעות וכזו שאין לה אח ורע. האם זו התודה לה הוא ראוי? האם זו ההוקרה על פועלו רב השנים?

     

    ישנם כאלה שאומרים כי הם לא רוצים את שחר בחיפה, מנופפים במילה אחת חסרת תוכן "יענקל'ך", מקללים ומגדפים אותו וטוענים כי הוא מיושן וחוסך בהשקעה כספית במועדון. כל זה מותיר אותי מוכה הלם, נוכח מצב הבעלים בקבוצות אחרות (בכירות יותר ופחות גם יחד), ונוכח הסכומים העצומים של המזומנים אותם הוציא יענקל'ה מכיסו ומגיעים עד לכדי מאות מיליוני שקלים.

     

    הגיע הזמן שאותם אלה שעמדו מאחורי הגדר וקיללו ירכינו את ראשם בבושה ויתנצלו. יענקל'ה היה ויישאר היחיד שבזכותו מכבי חיפה היא אור בארץ ובכל פינה בגלובוס. במתקנים, בתנאים ובעיקר בערכים. כשיענקל'ה זז הצידה ופחות מעורב בעניינים, ניכר כי חסר אותו רב חובל שעיני כולם ניבטות אליו בגאווה. בשורה התחתונה דבר אחד ברור: יענקל'ה מוביל מועדון שמאמין כי "האדם לפני הכל". הוא, ורק הוא, יחזיר את הספינה הירוקה להוביל את הצי. אין עוד מלבדו! תודה לך יענקל'ה על כל מה שנתת ועל כל מה שעוד תיתן!

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים