שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    האשם האמיתי בבלגן בסיום קרב ה-UFC

    נשיא הארגון דיינה ווייט בחר להפוך את הענף לבידור יותר מאשר ספורט, וזה שוב התפוצץ לו בפנים

    האשם העיקרי שלי בכאוס של UFC 229 הוא דיינה ווייט. נשיא הארגון בחר להפוך את הענף לבידור יותר מאשר ספורט, וזה שוב התפוצץ לו בפנים. יש לו פייבוריט ידוע, וזה קונור מגרגור, לוחם מוכשר, אך מוחצן ובעייתי מבחינה התנהגותית. לא משנה כמה טוב אתה, אין לך שום זכות לנטוש את כל הערכים עליהם ספורט בכלל ואמנויות לחימה בפרט מבוססות. מי שבוחר לנצל את יכולותיו הפיזיות כמעטה הגנה לפה מלוכלך ולשבירה של החוקים, הוא לא לוחם ולא ספורטאי - הוא בריון, עבריין.

     

    בעבר כתבתי על האלופים האגדיים של הספורט שצבר אהדה אדירה ברחבי העולם במהלך העשור האחרון. רנדי קוטור, ג'ורג' סיינט פייר, אנדרסון סילבה, מאט יוז ועוד רבים וטובים שלטו ללא עוררין ולמעשה הפכו את הענף למה שהוא היום. הם היו התגלמות הספורטיביות של אמנויות הלחימה, הם מעולם לא הביעו זלזול ביריביהם ולא חיפשו את נקודות התורפה הרגשיות שלהם, הכל היה נשאר בגבולות המלחמה הספורטיבית.

     

    דיינה ווייט (צילום: gettyimages imagebank)
    דיינה ווייט(צילום: gettyimages imagebank)

     

    עבור ווייט זה כנראה לא הספיק. הוא חיפש ומצא לוחם בדמותו של מגרגור, שהוא החבילה הבידורית המושלמת ואולי גם כרטיס כניסה אל הספורט עבור רבים שלא הכירו אותו. אבל הוא טינף את הענף והעולם מתחלק לשניים - אלה שאוהבים אותו ואלה ששונאים אותו. באופן אישי, היה לי ברור שהנזק שהוא יגרום לטוהר של הענף יגיע בשלב כלשהו, וזו רק שאלה של זמן. וזה אכן הגיע.

     

    אז למה דיינה הוא האשם שלי? כי דיינה רצה את קונור בחזרה בזירה בכל מחיר, גם לאחר שהובל באזיקים אל השופט לאחר שתקף יחד עם חבריו אוטובוס מלא בלוחמים ערב לפני הקרבות, גרם לפציעתם של כמה מהם ולביטול של מספר קרבות. למה הוא עשה את זה? כי חאביב נורמגומדוב, זה שכמעט ניתק לו את הראש מהצוואר אתמול בלילה, היה בעצמו על האוטובוס.

     

    דיינה הגדיר את הג'וקר שלו לא רק כספורטאי הגדול בעולם הלחימה כרגע, אלא כספורטאי הגדול בעולם, נקודה! תשכחו מכריסטיאנו רונאלדו או לברון ג'יימס, קונור מגרגור - זה שמקלל את משפחותיהם של יריביו, זה שמזלזל בדגליהם של הלוחמים אותם הוא עתיד לפגוש ועושה הכל כדי להוציא אותם מכליהם, זה שפצע לוחמים כשזרק עגלת מתכת על עבר האוטובוס בו ישבו וניפץ את שמשותיו על פניהם, נעצר והובא בפני שופט - עבור דיינה, זה הספורטאי הגדול בעולם.  הוא טיפח אותו ואת דמותו, נתן לו להרגיש שהוא מעל הענף והחוק. ''זה השואוביז'', אמרו אלו שצידדו בהתפרעויות של קונור , ''זה קונור'' ,הם סיפרו לנו. אך למעשה הוא הפיץ אווירה חדשה סביב עולם הלחימה המשולבת והיא איננה חיובית, גם אם היא מוכרת יותר כרטיסים והזמנות צפייה. זו האווירה שיצרה את הבלגן.

     

    שוטרים בולמים את נורמגומדוב בעת המהומה בסיום (צילום: AFP)
    שוטרים בולמים את נורמגומדוב בסיום(צילום: AFP)

     

    אין לי חיבה יתרה לנורמגומדוב, וחבריי יעידו שעבורי הקרב הזה היה בין שני לוחמים שאני לא אוהב, אבל אפשר, במידה מסוימת,

    להבין מה גרם לטירוף שלו בסוף הקרב. במשך שבועות קונור עשה הכל כדי להוציא את חביב משלוותו, וחביב שמר הכל בפנים. דניאל קורמייה, האלוף בשתי הקטגוריות הבכירות, אמר אתמול: ''יש גבול: משפחה, דת, לאום - כל זה צריך להיות מחוץ למשחק'.' אבל קונור בחר ללחוץ על הנקודות האלה, דיינה כרגיל החליק לו הכל, ואצל חביב זה כנראה בער בפנים.

     

    אין לי אשליות שמשהו ישתנה. ברור לי שישתמשו בתמונות מהמהומה של UFC229 - שהיה עד אותו רגע אירוע פשוט מושלם-מושלם-מושלם -  כקידום לקרבות הבאים. שדיינה לא יבלבל לנו את המוח שהוא מאוכזב ממה שקרה (בדיוק כמו שעשה לאחר אירוע האוטובוס). הוא לגמרי מרוצה, הוא עושה את מה שכתוב בספר וזה להתנער מהאירועים, אלו שהוא יפיץ לנו בלופ בחודשים שלפני הקרבות הבאים של קונור וחביב. כל מה שנותר עבורנו, הצופים שמתגעגעים לימים בהם רויס גרייסי או סיינט פייר עלו לזירה עם חליפת הלחימה הלבנה שלהם, הוא לקבל בהכנעה את השינויים בענף, ולקוות שאם נרשום את הילדים שלנו לחוג של אמנויות לחימה - הם לא ירצו להיות קונור מגרגור.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: gettyimages imagebank
    דיינה ווייט
    צילום: gettyimages imagebank
    מומלצים