שתף קטע נבחר

צילום: AFP

פיגוע משולב ליד אריאל: הרוג ופצועים אנוש וקשה

באירוע נהרג אדם ושניים נוספים נפצעו אנוש וקשה. הפיגוע החל בצומת אריאל - מחבל דקר חייל וחטף את נשקו, פצע שניים נוספים כשפתח בירי וגנב רכב. הוא המשיך בנסיעה לצומת גיתי אבישר וירה באנשים נוספים. כוחות מיוחדים הוקפצו כדי לתגבר את הגזרה ולסייע במרדף אחר המחבל

 

 

אדם נרצח ושניים נוספים נפצעו באורח אנוש וקשה מאוד בפיגוע משולב בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר. מחבל שהגיע לצומת אריאל דקר חייל, גנב את נשקו גנב רכב ונמלט מהמקום. המחבל פתח באש לעבר אנשים שעמדו בשני הצמתים. כוחות הביטחון מבצעים מרדף אחרי המחבל באזור הכפר ברוקין, לאחר שנמלט לאזור ונטש שם את הרכב הגנוב. לא ברור אם מדובר במחבל אחד או יותר.

 

רגב ניצלה את הפיגוע לתעמולה: "גנץ יוביל אותנו לעוד פיגועים כאלה"

 

כרגע לא ברור אם היה מחבל אחד או יותר, צה"ל מבצע מרדף באזור ברוקין. ראש מועצת ברוקין, בשיר סלימאן, אמר כי צה"ל סגר את כל הכניסות לכפר והטיל עליו סגר. המצוד מתנהל גם באמצעות כלבי גישוש. במסגרת המצוד אחר המחבל, צה"ל סגר את הכניסות לכפרים שנמצאים באזור הפיגוע: כיפל חארס, ג'מאעין ודיר איסתיא. כוחות הביטחון מבצעים בידוקים של כל הרכבים הנוסעים בכביש 5. קיים חשש שהמפגע יצא למרכז הארץ ברכב אחר.

 

בג'יהאד האיסלאמי הגיבו על הפיגוע ומסרו כי "הפיגוע באריאל הגיע כדי להנחות את המצפן ולהזיז את המאבק לשדה הטבעי שלו. אנו מברכים על הפיגוע ומצדיעים לגיבורים המורדים בגדה המערבית". בחמאס הגיבו גם כן ואמרו: "הפיגוע מתרחש כתגובה לפשעי הכיבוש הישראלי, ומה שקורה בירושלים ובמסגד אל-אקצה - חילול ופגיעה במתפללים וסגירת באב א-רחמה, וכתגובה לפגיעה באסירים בבתי הכלא הישראלים, הכפלת התנחלויות וכן החרמת אדמות פלסטיניות".

זירת הפיגוע (צילום: AFP)
אחת משתי זירות הפיגוע(צילום: AFP)
 

זירת הפיגוע (צילום: אלישע בן קימון)
אחת מזירות הפיגועים(צילום: אלישע בן קימון)
 

פצוע בבית החולים (צילום: צביקה טישלר)
אחד הפצועים מגיע לבית החולים בילינסון(צילום: צביקה טישלר)

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לפיגוע ואמר: "אנחנו בעיצומו של מרדף אחר המפגעים בשני מוקדים באזור אריאל. אני מחזק את ידיהם של כוחות הביטחון ובטוח שילכדו אותם ונמצה איתם את הדין כפי שעשינו בכל האירועים האחרונים".

 

הוא הוסיף כי "ישראל רואה בחומרה רבה את ירי הטילים ברצועת עזה גם כשמדובר במכוון וגם בטעות. בעקבות ירי הטילים הוריתי לתקוף 100 מטרות טרור של חמאס וצה"ל הנחית עליהם מכה קשה. נעשה כל מה שיידרש כדי להבטיח את השקט לתושבי מדינת ישראל".

 

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר כי "בסביבות רבע לעשר מחבל תוקף חייל שנמצא בצומת אריאל, המחבל יוצא מאחת החניות באזור, לא ברור לגמרי. הוא יצא מהמרחב מנסה לתקוף חייל, לוקח לו את הנשק, החייל נפגע באירוע והמחבל ירה על שלושה רכבים בצומת".

 

הוא הוסיף כי "בירי הראשון אזרח נפגע, בשני פגע ברכב נוסע ובשלישי האזרח ברח מרכבו והמחבל לקח את הרכב. המחבל נסע לצומת גיתי אבישר כשלאורך הדרך הוא מבצע ירי מהרכב לצומת וגם שם יש נפגעים. הוא נסע עם הרכב לברוקין וכרגע יש מרדף שם".

 

 

מנליס אמר בנוסף כי כוחות מיוחדים וכוחות תגבור הוקפצו לאיו"ש כדי לסייע במרדף אחרי המחבל יחד עם שב"כ והמשטרה וכדי לנסות ולמנוע חקיינים. לא ידוע מה השיוך של המחבל ומה מאפייני האירוע.

כוחות צה
הרכב שגנב המחבל

זירת הפיגוע (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

זירת הפיגוע (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

נועה בנימיני, בת 17 שעמדה בצומת גיתי אבישר בזמן הפיגוע, שיחזרה: "הרכב הגיע מאריאל וירה שלוש יריות בצעיר. בהתחלה חשבתי שזה נפצים, ואז הרגשתי וראיתי זכוכיות. לקח לנו שנייה להגיב, ראינו את הצעיר נופל, אמרו לנו להיכנס מאחורי הבטונדות והרכב המשיך. ממש ראיתי אותו נופל. זה היה מפחיד, לא חשבתי שלי זה יקרה בחיים. החיילים הרגיעו אותי, ראיתי את ההתגייסות שלהם תוך שניות".

 

שני הפצועים בפיגוע פונו על ידי מד"א לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בילינסון בפתח תקווה ומצבם מוגדר קשה ואנוש. חובש רפואת חירום במד"א חננאל הס סיפר: "כשחלפתי בצומת אריאל עם רכב לימוד הנהיגה עליו אני עובד הבחנתי בהמולה. ראיתי חיילים רצים ושמעתי קולות ירי. הבנתי שמתרחש משהו והזעקתי כוחות גדולים של מד"א למקום. כשפסקו היריות יצאתי מהרכב וראיתי צעיר כבן 20 שוכב מחוסר הכרה עם פציעות מירי בפלג גופו העליון. ביצענו בדיקות רפואיות ומצבו היה אנוש".

הרכב (צילום: AFP)
אחד מהרכבים שעליהם פתח באש המחבל(צילום: AFP)

הרכב (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

שתי זירות האירועים ()

כוחות צה
כוחות צה"ל במצוד אחר המחבל בכפר ברוקין(צילום: יריב כץ)

כוחות צה
כוחות צה"ל במצוד אחר המחבל בכפר ברוקין

כוחות צה
כוחות צה"ל במצוד אחר המחבל בכפר ברוקין

על פי החשד, המחבל נמלט מזירת הפיגוע הראשונה בעזרת רכב שגנב מאזרח זר. האזרח טען כי החנה את רכבו ואז ראה מישהו גונב אותו. לטענתו, המחבל כיוון אליו את הנשק ונמלט עם הרכב.

 

מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר בשני פיגועים בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר. מתנהל מרדף אחר המחבל. פרטים בהמשך". בהערכת מצב של אגף הביטחון של המועצה האזורית שומרון יחד עם מערכת הביטחון הוחלט לסגור את השערים של היישוב ברקן ושל אזור התעשייה ברקן.

 

למרות הפיגוע באזור צומת אריאל הלימודים באוניברסיטת אריאל נמשכים כרגיל. גם במשרד החינוך אומרים שאין הנחיות מיוחדות כרגע לבתי הספר.

הרכב (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

זירת הפיגוע (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

ראש העיר אריאל, אלי שבירו, אמר כי "זה אירוע קשה מאוד כאן בצומת אריאל, ובהמשך גם בצומת גיתי אבישר. מחבל שהגיע לכאן חטף נשק, ירה, פצע והרג כאן בצומת גיתי אבישר". הוא הוסיף: "אנחנו נמצאים בדקות הראשונות אחרי האירוע, הצבא נמצא כאן, המשטרה נמצאים כאן, וכולם מתחקרים את האירוע. אנחנו סומכים על כוחות הביטחון ובטוחים שיעשו את המקסימום על מנת לתפוס את המרצחים. התשובה לכל הפיגועים האלה היא אחת – חיזוק ההתיישבות".

 

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לפיגוע ומסר: "אני רוצה לחזק את ידי המשפחות המתמודדות ברגעים אלה עם הבשורות הקשות המגיעות מהפיגוע הנורא ולחזק את ידי כוחות הביטחון המצויים ברגעים אלה ממש במרדף אחר המחבלים. מדינת ישראל תגיע אל כל המרים ידו על אזרחינו, תרדוף את הטרור ומבצעיו ותשיגם".

 

 

אדיר ינקו השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
אחת מזירות הפיגוע
צילום: AFP
מומלצים