שתף קטע נבחר

ארקיע תסגור באוקטובר את הקו הישיר לתאילנד

חברת התעופה הישראלית תשלים שנה של טיסות ישירות ליעד הפופולרי במזרח. בחברה אומרים כי הקו יחודש לאחר שייקלטו מטוסים חדשים, אך עדיין לא ברור מתי בדיוק זה יקרה. אל על תשוב להיות המפעילה היחידה של טיסות ישירות לבנגקוק והמחירים צפויים להתייקר

כלי התחבורה הנפוץ בבנגקוק - טוקטוק (צילום: shutterstock)
רחובות בנגקוק(צילום: shutterstock)
 

חברת ארקיע תבצע את הטיסה האחרונה שלה לתאילנד ב-25 באוקטובר ובכך תסתיים שנה של פעילות בקו זה. לאחר חזרתו של המטוס לארץ הוא ישוב לחברה ממנו הוחכר וארקיע לא תבצע טיסות נוספות לתאילנד, לפחות לא בטווח הנראה לעין.

 

יותר זול מאילת: ארקיע מתחילה למכור חבילות נופש לעקבה

 

ארקיע, שמפעילה שתי טיסות שבועיות לתאילנד, אישרה היום (ג') כי היא מפסיקה את הטיסות בחודש אוקטובר. גם מערך ההזמנות של החברה מצביע על כך שהטיסה האחרונה מישראל תמריא ב-25 באוקטובר, זאת אם לא יהיה שינוי כלשהו. יחד עם זאת, החברה מציינת כי סגירת הקו בתאריך זה היתה מתוכננת וכי היא לא נפרדת מתאילנד ותחזור לשם לאחר שתקלוט את מטוסי האיירבוס רחבי הגוף שאותם הזמינה. אלא שעדיין לא ברור מתי המטוסים האלה יגיעו לחברה.

מטוס ארקיע בואינג 767 (צילום: דני שדה)
מטוס בואינג 767 של ארקיע(צילום: דני שדה)
 

 

 

מדובר במטוסים מדגם A330-900 החדיש ביותר של חברת איירבוס. הם אמורים להיכנס לשירות בארקיע בשנת 2020 או 2021, אולם לאור כוונת החברה לבצע התאמות בפעילות שלה בשל סגירתו של שדה דב הודיע יו"ר החברה, אבי נקש, כי העסקה נמצאת ב"השהיה". מטוסי האיירבוס האלה, אם יגיעו לחברה, אמורים לאפשר לה לפתוח גם קו טיסה לניו יורק.

 

עד כניסת ארקיע לקו לתאילנד, אל על הייתה היחידה שהפעילה טיסות ישירות ליעד ומחירי הכרטיסים היו גבוהים. לאחר כניסת החברה הישראלית הנוספת המחירים ירדו וכפי שבדרך כלל קורה סביר שהם יתייקרו ברגע שארקיע תצא מהקו. עוד ראוי לציין כי בין ישראל ותאילנד יש הסכמי תעופה שמאפשרים לחברות תאילנדיות לטוס לישראל, אולם לאל על יש הסכם קוד-ישיר עם חברת התעופה תאי איירווייז שיוצר מצב שלא כדאי לה לבצע טיסות לישראל.

 

אל על מפעילה עד שש טיסות שבועיות לתאילנד בעונת השיא. בשנת 2018 הטיסו ארקיע ואל על 222,889 נוסעים לתאילנד, גידול של 9.82 אחוזים יחסית לשנת 2017. יצוין כי מרבית הנוסעים טסו בחברת אל על.

 

במחצית הראשונה של 2019 הטיסו אל על וארקיע 126,307 אלף נוסעים בקו לבנגקוק, גידול של 11.74% בהשוואה למחצית הראשונה של 2018. עוד ראוי להדגיש כי מדובר בנוסעים בטיסות ישירות, זאת כאשר מספר הנוסעים לתאילנד, כולל טיסות עם חניית בינייים, גבוה בהרבה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
רחובות בנגקוק
צילום: shutterstock
מומלצים