שתף קטע נבחר

רמי לוי שיווק השקמה הורשעה בהטעיית צרכנים

הרשת הורשעה בבית המשפט השלום בי-ם על מכירת מוצרים שעליהם הוטבע מחיר 9.90 שקלים ליחידה, בעוד שבקופה מחירם הוצג כ-12.99 שקלים, ותשלם 7,000 שקל קנס למדינה

בית המשפט השלום בירושלים פסק קנס של 7,000 שקל לרשת רמי לוי שיווק השקמה על הטעיית צרכנים. הרשת הורשעה במכירת מוצרים שעל גביהם הוטבע מחיר 9.90 שקלים ליחידה בעוד שבקופה מחירם הוצג כ-12.99 שקלים.

 

המדינה פנתה לבית המשפט אחרי תלונה של צרכן, שטען שהגיע לקופה עם 8 מוצרים וגילה כי המחיר שננקב בה שונה מזה שהוצג על המצרכים.

 

ביהמ"ש קבע כי שיווק השקמה היתה מודעת לטעות, אולם למרות זאת לא השיבה לצרכן את הפרשי המחיר עבור המוצרים שרכש אלא הפרש לגבי שתי יחידות בלבד, דהיינו הצרכן שקנה בסוף 2 יחידות, שילם עבורן מחיר העולה על המותר לגבייה.

 

באחוזים מדובר בהפרש ניכר ביותר, וכשמוכרים אלפי מוצרים, אפילו הפרש קטן שנגבה שלא כדין גורם להתעשרות או לכל הפחות לרווח לא הוגן.

 

הרשת תחתום על התחייבות של עשרת אלפים שקל

טענת הנגד של שיווק השקמה היתה שהצרכן ביקש לרכוש רכישה מוגזמת ולא סבירה, של 8 אריזות זהות במשקל 120 גרם, ומדובר בטעות בשיקול הדעת של הרשת. ביהמ"ש פסק שזו כמות סבירה של מוצרים ואינו מבין את הטעם שבהגנה הזאת.

 

בסופו של דבר הצדדים הגיעו לכדי הסדר חלקי, לפי שיווק השקמה תודה בעובדות כתב האישום ותורשע. המדינה תבקש קנס והתחייבות ושיווק השקמה תבקש קנס והתחייבות מופחתים וכך היה.

 

ביהמ"ש קבע בגזר דינו כי שיווק השקמה תשלם למדינה 7,000 שקל עד 1 במרס 2010, וכן תחתום תוך 30 יום על התחייבות של 10,000 שקל שלא לעבור את העבירות בהן הורשעה היום בתקופה של 3 שנים. אם לא תיחתם הערבות במועדה, יאסר מנהל הרשת, שמוליק לוי ל-21 יום. לרשת יש זכות ערעור לביהמ"ש המחוזי תוך 45 יום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
זכורת ערעור תוך 45 יום. שיווק השקמה
צילום: דן בלילטי
מומלצים