שתף קטע נבחר

קנדי: "עשיתי יותר מכל זר אחר בישראל"

אנדרו קנדי, שכבר הפך למותג מקומי, מאמין ביכולתה של מכבי חדרה להישאר בליגה הבכירה ולא חושב על פרישה: "גם ג'ורדן פרש בגיל 37"

בעוד כחודש תיפתח עונה נוספת בכדורסל הישראלי ואנדרו קנדי עדיין כאן. לאחר שלבש את הגופיות של גליל עליון, הפועל אילת ומכבי חיפה, ישתלב העונה בסגל של מכבי חדרה, העולה החדשה לליגה הבכירה.
קנדי הוא אולי הזר ששיחק בישראל הכי הרבה זמן, ושעדיין לא התאזרח. אנשים בוותק שלו, דוגמת ג'ו דאוסן, כבר מזמן מחזיקים תעודה כחולה, אבל קנדי בשלו. "אני אוהב את הארץ, בניתי כאן בית ואני נהנה מהכדורסל המקומי", הוא אומר. "יש לי חברה, אבל אני לא אתחתן רק כדי להיות אזרח. אחרי עשר שנים יש מספיק דרכים לקבל אזרחות".
קנדי, ולא רק בגלל שהוא לא נחפז להתאזרח, מוכיח כל שנה שהוא לא נסחף עם הזרם. האיש שלקח על כתפיו את גליל עליון עד לתואר האליפות, מצא עצמו בשנתיים האחרונות בקבוצת מרכז טבלה, שהידרדרה כמעט עד לנשירה לליגה השנייה. בניגוד למצופה, קנדי לא חיפש קבוצה עם שם גדול כדי להחזיר לעצמו את המוניטין, ואחרי שתי עונות במ.כ. חיפה, הוא הולך לקראת אתגר חדש - העולה החדשה לליגה הראשונה.
"קבוצות מביאות אותי כדי שאנהיג את הצעירים וכדי ליהנות מהניסיון שלי", הוא מסביר. "עשיתי בקריירה יותר מכל זר אחר ששיחק בישראל. זה לא משנה איפה אני, אלא מה אני עושה. והמטרה שלי לעזור לשחקנים בקבוצה להיות טובים יותר".
ולפי קנדי, לפני השחקנים של חדרה והקבוצה בכלל, עומדת עבודה רבה, בדרך להיות טובים יותר. "זו קבוצה חדשה שעדיין לא מכירה את הליגה הראשונה. אני מעריך את אלי קנטי, הוא אימן את מכבי תל אביב ויש לו הרבה ניסיון. אני בטוח שאם נילחם, תהיה לנו קבוצה טובה".

יש סיכוי שתישאר בארץ גם כשתסיים את הקריירה כשחקן פעיל?

"אולי, ייתכן שאפתח קריירה של מאמן פעיל ואולי אפילו אעבוד עם ילדים. בינתיים אני ממשיך להינות מהמשחק. כעת אני בן 35 ועדיין מרגיש מצוין. מייקל ג'ורדון פרש בגיל 37 ולהרבה שחקנים ב-NBA יש קריירות ארוכות מאד. אני מקצוען, חי בריא, לא שותה ולא מעשן. כעת אני עדיין לא בשיא הכושר, אבל עד שהליגה תיפתח אני אהיה מוכן. אני מכין את הגוף לליגה, לא ניתן להיות בשיא הכושר באוגוסט ולהמשיך ולהשתפר באפריל ובמאי".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ארכיון ידיעות אחרונות
קנדי. הניסיון מדבר
ארכיון ידיעות אחרונות
מומלצים