שתף קטע נבחר

מינסוטה בצרות

הנהלת ה-NBA שוקלת להעניש את הנהלת המינסוטה טימברוולבס על עבירות שביצעה בחוזהו של שחקנה, ג'ו סמית', בניסיון לעקוף את תקנות השכר של הליגה

הקורבן הראשון של תקנות השכר בליגת ה-NBA הוא הפורוורד של המינסוטה טימברוולבס, ג'ו סמית'.
הנהלת ליגת ה-NBA פתחה בחקירה נגד הנהלת המינסוטה טימברוולבס, סמית' וסוכנו של השחקן, אריק פליישר, בנוגע לנספח סודי שהוסתר מרשויות הליגה ונוגע לתשלומים עתידיים עודפים לחוזה של סמית' בקבוצה מה- 17 באוגוסט 99. לפי טענת ג'ואל ליטווין, האחראי מטעם הליגה לחוקי השכר, הנספח הוא עבירה חמורה על תקנות השכר של הליגה ומהווה חריגה קשה מתקרת השכר המקובלת. "ההסכם הכתוב, הבטיח לסמית' עשרות מיליוני דולרים והוא הוסתר בכוונה מרשויות הליגה", אמר ליטווין שרואה בחומרה את הצעד שנקטו הצדדים:"זוהי העבירה החמורה ביותר על תקנות תקרת השכר מאז שאלה נקבעו, והיא תגרור צעדים משמעתיים חמורים נגד הקבוצה, השחקן וסוכנו".
העונשים הצפויים לטימברוולבס, לסמית' ולפליישר הם עונש כספי עצום - כמה מיליוני דולרים, פסילה של בחירות דראפט עתידיות של הקבוצה, ביטול חוזים של שחקנים בקבוצה ואפילו השעייה של כמה מהמעורבים בפרשה.
הבעלים של מינסוטה, גלן טיילור, הודה כי עבר במודע על התקנות, אך צעד זה היה מתחייב מהמצב בליגה. "בסך הכל ניסיתי לשמור על שחקן בקבוצה במסגרת שוק מצומצם ותחרותי של שחקנים", תירץ טיילור את מעשיו: "חשבתי שזו מטרתו של ההסכם הקיבוצי של הליגה. דיוויד שטרן (הקומישיונר של ה-NBA) אמר שהוא מתנגד לכך, אך לא נאמר לי שינקטו צעדים". טיילור מקווה שלא יוענש, אך הוא מוכן לקחת את האחריות על המקרה: "אמרתי למנהלי הליגה שאם מישהו שגה זה הייתי אני, אבל חשבתי שזה הדבר הנכון לעשות. כוונתי הייתה לשמור על הקבוצה ולעזור לקריירה של ג'ו במינסוטה".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: allsport
שטרן. יוצא למלחמה בחריגות השכר
צילום: allsport
מומלצים