שתף קטע נבחר

פגישת פרס ערפאת - יתכן באיטליה

פרס וערפאת צפויים לנסות ולגבש הסכם להפסקת אש - בתמורה להיערכות מחדש של צה"ל. המודל: גילה

שר החוץ פרס ויו"ר הרשות הפלסטינית ערפאת עשויים להיפגש באיטליה בשבוע הבא. גורם המקורב לשר החוץ האיטלקי ציין היום (ו'), כי אפשר שהשניים יפגשו במהלך ועידה כלכלית שתערך בצפון איטליה, ולאחר מכן יערכו פגישה רשמית ברומא. פרס כבר אישר את השתתפותו בוועידה, אולם לפי שעה לא ברור אם גם ערפאת ינכח בה. שר החוץ האיטלקי נפגש השבוע עם שני האישים בעת ביקור שערך במזרח התיכון
גורמים בלשכות השר פרס וערפאת מנהלים מגעים על סדר היום בדיונים. ארה"ב, האיחוד האירופי ורוסיה תולות תקוות רבות במפגש המתוכנן, מה שהניע גורמים מדיניים למהר ולהנמיך ציפיות מן הפגישה. "צריך להוריד את הציפיות כמה שאפשר כי האווירה קשה, מורעלת וחשדנית, השיחות עם ערפאת לא הולכות להיות קלות", אמר מקור מדיני בירושלים.
התוכנית כפי שהיא מתגבשת בימים אלה היא לקיים מיפגש כמה שפחות מתוקשר בהרכב מצומצמם ופגישה ב-4 עיניים בין פרס לערפאת. כזכור, אל השר פרס יתלווה האלוף גיורא איילנד. בישראל מקווים שגם מן הצד הפלסטיני ישתתפו גורמים ביטחוניים רמי דרג.
בפגישה ידונו שני המנהיגים בהפסקת האש במובן הרחב של המילה: הפסקת אש במיוחד בנקודות החיכוך הבעייתיות, הפסקת ההסתה, הקלות לפלסטינים בשטחים והיערכות כוחות צה"ל מחדש. המודל המוצע על ידי ישראל הוא "מודל גילה", כפי שיושם בבית ג'אלה. כלומר, צה"ל נסוג - והפלסטינים מפסיקים את האש.
פרס משוכנע שאלמלא הושגה הפסקת אש בשכונת גילה בירושלים, לא היה שום סיכוי להמשך ההידברות והמיפגשים עם הפלסטינים וליציאה מהמצב הנוכחי. לדעת פרס, המדיניות של ישראל סביב הירי על גילה יצרה לחץ בינלאומי על ערפאת להפסיק את האש, בכך שישראל לא זכתה לגינוי משמעותי בזירה הבינלאומית על כניסת כוחות צה"ל לבית ג'אלה. מתברר כי פרס ניהל שיחות ממושכות עם ערפאת וגורמים בינלאומיים במטרה להפסיק את האש על גילה, ולחץ מאוד לבצע את הנסיגה.



לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים