שתף קטע נבחר

חוליית החזית העממית פוצצה שורת מטענים בירושלים

ארבעה מטענים התפוצצו במהלך הלילה והבוקר בירושלים. המשטרה חושדת כי חולייה אחת אחראית ל"מתקפת המטענים", ששיאה בפיצוץ מכונית תופת הבוקר בגבעה הצרפתית. למרבה המזל, לא היו נפגעים בנפש. ארגון החזית העממית נטל אחריות

מתקפת מטענים קשה על ירושלים - למרבה המזל ללא נפגעים בנפש. המשטרה חושדת כי חוליית מחבלים אחת פעלה בעיר במהלך הלילה והטמינה שורה של מטענים, מרביתם באזור הגבעה הצרפתית. גדודי אבו עלי מוסטפה, השייכים לארגון החזית העממית, נטלו אחריות לפיצוצים. גורם בחזית העממית אמר ל-ynet כי החזית "תפעל כדי להעביר את האינתיפאדה לתוך ירושלים".
ארבעה מטענים התפוצצו בירושלים במהלך הלילה והבוקר (יום ב'): מכונית תופת התפוצצה בסביבות השעה 07:40 במרכז המסחרי, הנמצא בגבעה הצרפתית. במקביל, התפוצץ מטען בשכונת גילה, בתוך רכב של עיריית ירושלים שחנה במתקן של העירייה ברחוב פולונסקי. שלושה בני אדם נפצעו קל מאוד בשני האירועים. מהחקירה עולה כי הרכב שבו התפוצץ המטען בגילה חנה במהלך הלילה בפסגת זאב, וייתכן ששם הוטמן בו המטען, לאחר שנשאר פתוח.
בלילה התפוצצו שני מטענים מבלי לגרום לנפגעים: המטען הראשון התפוצץ סמוך לחצות בכניסה לבניין מגורים ברחוב האצ"ל שבגבעה הצרפתית. הפיצוץ אירע לאחר שהמטען נתגלה, ורובוט משטרתי הוזעק כדי לנסות ולפרק אותו. במהלך הפירוק - אירע הפיצוץ. איש לא נפגע. לקיר הבניין נגרם נזק קל, ועל פי ההערכות מדובר במטען קטן עד בינוני.
המטען השני הונח מתחת למשאית שחנתה ברחוב קרל נטר בשכונת מעלות דפנה. הוא התפוצץ בסביבות השעה 03:30 לפנות בוקר, וגם במקרה זה לא נפגע איש. נזק נגרם למשאית. במשטרה אומרים כי מדובר במטען צינור גדול, שאליו חוברו מסמרים. צעירה כבת 20 לקתה בהלם וטופלה במקום.
מפקד מחוז ירושלים, ניצב מיקי לוי, אמר הבוקר כי "החל מאתמול היינו בכוחות מדוללים בגבעה הצרפתית, מכיוון שהיינו צריכים להעביר כוחות להפגנה של ערביי ישראל מול משרד ראש הממשלה, שאליה צפויים להגיע אלפי בני אדם".
ניצב לוי פנה לתושבי ירושלים להפגין עירנות ולדווח על חפצים או גורמים חשודים. "הציבור הוא העיניים שלנו, אנחנו נמצאים במצב מיוחד ומוטב שנפקח עיניים", הבהיר לוי. המשטרה ערכה הבוקר סריקות נרחבות באזור הגבעה הצרפתית ובדקה את כלי הרכב.

ישראלי נפצע קל בפיגוע ירי

פעיל בולט ביש"ע, רון שכנר, נפצע הלילה קל סמוך לחצות מאש שירו פלסטינים אל מכונית בצומת זיף בדרום הר חברון. שכנר, שספג שני כדורים, פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב בינוני, ומשם נמסר כי מצבו הוטב.
תושב נטף נפצע אמש קל מאוד מאש שנורתה אל מכוניתו בכביש שבין אבו גוש ליישוב נטף. מספר קליעים פגעו ברכב. המשטרה מעריכה כי גם כאן מדובר בניסיון פיגוע על רקע לאומני.

בהכנת הידיעה השתתפו פליקס פריש ויהונתן ליס

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום ynet
מכונית התופת בגבעה הצרפתית
צילום ynet
צילום איי פי
המכונית שבה אירע הפיצוץ בגילה
צילום איי פי
מומלצים