שתף קטע נבחר

הוכרזה רשימת תארי הכבוד של מרכז קנדי לאמנויות הבמה

השנה ברשימה: ג'ולי אנדריוז, ג'ק ניקולוסון, לוצ'יאנו פאווארוטי וקווינסי ג'ונס

השחקנית ג'ולי אנדריוז והטנור לוצ'יאנו פאוורוטי הם שניים מתוך חמישה אמנים שזכו להיכלל ברשימת תארי הכבוד שיעניק השנה, כמדי שנה, מרכז ג'ון פ. קנדי לאמנויות הבמה. הכרזת מקבלי התואר נערכה אתמול (רביעי) ויו"ר המרכז, ג'יימס א. ג'ונסון ציין את "תרומתם הייחודית ובעלת הערך של הזוכים לחיי התרבות של האומה האמריקנית".
טקס חלוקת האותות ייערך בנוכחותם של נשיא ארה"ב ואשתו, בבית האופרה של מרכז קנדי ב-2 בדצמבר. ערב לפני הטקס יקיים מזכיר המדינה, קולין פאוול, ארוחת ערב לכבוד הזוכים. השנה חוגג מרכז קנדי 30 שנה להיווסדו והאירוע יצויין במסיבת יום-הולדת גדולה שתיערך ביום ראשון הקרוב.

הזוכים

ג'ונסון תאר את אנדריוז כשחקנית אהובה שהשתתפותה בסרטי קולנוע ובמחזות זמר נצורים בלבותיהם של מיליוני אמריקנים. אנדריוז שיחקה ב"גברתי הנאווה" ו"קאמלוט" בברודווי, זכתה בפרס האוסקר על תפקיד בסרט "מרי פופינס" ונכנסה לספרי ההיסטוריה של הקולנוע כשגילמה את מריה ב"צלילי המוזיקה". סרטה האחרון של אנדריוז, שיצא לפני שבוע בישראל, הוא "יומני הנסיכה".
פאווארוטי תואר כזמר שקולו הייחודי משך לאופרה קהל חדש. הטנור זכה לתהילה ראשונית בשנת 1961 באופרה "La Boheme" ומאז הופיע אלפי פעמים בקונצרטים ואופרות ברחבי העולם, כסולן או כחלק משלושת הטנורים לצידם של פלסידו דומינגו וחוזה קרראס.
קווינסי ג'ונס, האמן השלישי שנכנס לרשימה, תואר כהשפעה מרהיבה על כל היבטיה של המוזיקה הפופולארית בארה"ב ביובל האחרון. ג'ונס עבד כמלחין, מפיק מוזיקלי, מעבד, מנצח, נגן, מנהל חברת תקליטים, מוציא לאור של מגזין ומפיק קולנוע וטלוויזיה. שניים מהבולטים מבין האלבומים שג'ונס הפיק: "We Are The World" ואלבומו של מייקל ג'קסון "Thriller".
ג'ק ניקולסון תואר כאחד השחקנים המבריקים ביותר והמוערכים ביותר בדורנו, הוא זכה בפרסי אוסקר על הופעותיו ב"קן הקוקייה", "תנאים של חיבה" ו"הכי טוב שיש". הסרט האחרון בו השתתף, שיצא לאחרונה בישראל, הוא "השבועה" בבימויו של השחקן שון פן.
עוד נכנס לרשימה הפסנתרן ואן קליבורן, שתואר כפסנתרן שהקריירה המרהיבה שלו היא עדות לכוחה מעורר החיים של המוזיקה. קליבורן זכה בפרס תחרות צ'ייקובסקי הבינלאומית הראשונה שנערכה במוסקבה בשנת 1958 ושנים אח"כ ייסד את תחרות הפסנתר הבינלאומית ע"ש ואן קליבורן.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ארכיון
ג`ולי אנדרוז ב"ויקטור ויקטוריה"
צילום: ארכיון
ג`ק ניקולסון ב"שבועה"
לאתר ההטבות
מומלצים