שתף קטע נבחר

מכונית תופת התפוצצה בצומת בית ליד

מדובר בפיגוע השלישי אתמול (א'): מכונית תופת התפוצצה בצומת בית ליד, סמוך לאוטובוס. המחבל נהרג וכ-12 ישראלים נפצעו. הערכה: מכונית התופת היתה מיועדת לנתניה (על שני הפיגועים הקודמים - בידיעות בקישור מימין)

יום של פיגועי דמים היה אמש (א') ברחבי הארץ: מחבל פוצץ מכונית תופת בצומת בית ליד בסביבות השעה 13:10 בצהריים. המחבל נהרג, ו-12 בני אדם נפצעו, בהם אחד בינוני והשאר קל. הפצועים פונו לבתי החולים "הלל יפה", "מאיר" ו"לניאדו". קודם לכן היום נהרגו חמישה בני אדם בשני פיגועים קשים בבקעה ובנהריה (ידיעות בקישור מימין).
במשטרה מעריכים כי רכב התופת היה אמור להגיע לתוך העיר נתניה. על פי ההערכה, המחבל פוצץ את הרכב מכיוון שהבחין ברכב של שרות בתי הסוהר שעמד מאחוריו וכנראה שסבר כי מדובר ברכב משטרתי.
חקירת האירוע מעלה כי מכונית התופת הגיעה מכיוון מזרח ועצרה ברמזור כשלצידה אוטובוס. אז פוצץ המחבל את המטען שברכב, ומכונית התופת התפרקה והחלה לבעור כשהיא מציתה מכוניות נוספות ואת האוטובוס, שהיה למרבה המזל ריק מנוסעים.
יאיר חזן מראשון לציון היה עד ראיה: "שמעתי פיצוץ וראיתי הרבה עשן. החניתי את הרכב בצד ורצתי למקום. אנשים היו בפאניקה, חלקם בכו. כל המכוניות מסביב עלו באש והעשן וחום השריפה הבריח את האנשים".
נהג האוטובוס, עבד אזברגה מקלנסואה, הגיע לצומת לאחר שסיים לפזר תלמידים בכפר יונה. הוא סיפר: "הייתי בדרך לבי"ס דרורים כדי לאסוף עוד תלמידים. לידי עמד רכב לבן ואז פתאום שמעתי פיצוץ וראיתי עשן. השמשה של הדלת נשברה. למזלי הדלת נפתחה ומייד ברחתי מהאוטובוס. אני חושב שבגלל שהשמשות כהות באוטובוס המחבל לא ידע שאין נוסעים בתוכו".
מכבי האש כיבו את כל כלי הרכב. מבדיקה עולה כי המטען ברכב הכיל פצצות מרגמה, שכתוצאה מהפיצוץ נורו לאויר והתפזרו. המשטרה פינתה את הצומת וביצעה סריקות כדי להבטיח שלא נותרו במקום מטענים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום ערוץ 1
מכבי האש ליד האוטובוס ומכונית התופת
צילום ערוץ 1
מומלצים