שתף קטע נבחר

ישראלית נרצחה בפיגוע ירי בבקעה

פלסטינים ירו לעבר המכונית שבה נסעה סלעית שטרית עם בעלה ברק. האשה נפצעה אנושות ומתה מפצעיה. בעלה נפצע קל. הג'יהאד האיסלאמי נטל אחריות לפיגוע

סלעית שטרית, בת 28, נרצחה בפיגוע ירי אתמול בבוקר (ב') בכביש הבקעה (90): הפיגוע הקשה אירע באזור הישוב שדמות מחולה, דרומית לבית שאן.
הלוויתה של שטרית התקיימה אתמול בצהריים בקיבוצה שדה אליהו. במערכת הביטחון מייחסים רמת אמינות גבוהה להודעת הג'יהאד האיסלאמי, בה נטלו גדודי "אל קודס" של הארגון אחריות לפיגוע (על ההשלכות המדיניות של הפיגוע - בידיעה בקישור מימין).
בסביבות השעה 07:30 בבוקר, נסעו בני הזוג שטרית לכיוון ירושלים. כקילומטר אחרי מחסום צה"ל, נפתחה לעברם אש פלסטינית, ככל הנראה ממכונית חולפת. סלעית נפצעה אנושות. אנשי מד"א ניסו במשך שעה ארוכה לבצע בה החייאה בשטח, אולם היא נפטרה מפצעיה הקשים. הבעל, ברק שטרית, נפגע קל מאוד מהלם ורסיסים.
אליהו דוד, מתנדב ב'הצלה איו"ש', שהגיע ראשון לשטח סיפר ל-ynet: "כשהגענו, ראינו שכל החלונות ברכב מנופצים לחלוטין למעט החלון הקדמי, בו היו סימנים של 4-5 קליעים. האשה היתה שרועה מחוץ לרכב. היא נפגעה מכדור בראשה ובעלה ניסה להחיות אותה. במשך דקות ארוכות ניסינו לבצע בה החייאה, אך ללא הועיל".
מדובר בצומת הסמוך לכפר הערבי ברדלה, הנמצא בשטח B (שליטה ביטחונית ישראלית). מחקירת הפיגוע עולה כי המחבלים המתינו במכונית חונה, סמוך לכפר ברדלה, וכשהתקרבה מכוניתם של בני הזוג שטרית, פתחו עליה באש אוטומטית. לאחר מכן נמלטו לאזור העיירה טובאס, שמצפון מזרח לשכם, בשטחי הרשות.
מתיישבי בקעת הירדן הקימו במקום הפיגוע אוהל הזדהות ואבל. דוברת המועצה האזורית בקעת הירדן, אורית ארציאלי, מסרה כי אוהל האבל יישאר על מקומו עד ערב יום כיפור, ביום ד'.
בני הזוג שטרית הם תושבי הקיבוץ הדתי שדה אליהו שבצפון הבקעה. סלעית, ילידת מחולה, עבדה בבית שאן כעובדת סוציאלית במחלקת הרווחה. לזוג אין ילדים.
רוחמה כהן, מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים בעיריית בית שאן, עבדה עם סלעית שטרית: "היא היתה אשה נפלאה. מה שאיפיין אותה היה אהבת האדם ומסירות אינסופית", סיפרה ל-ynet. "סלעית התייחסה לכל אדם בסבלנות, מעל ומעבר לכל מה שנדרש מהמקצוע. כאשה דתיה, היא האמינה תמיד בטוב ואמרה שהיא לא פוחדת".
כהן סיפרה כי התחושה במחלקה קשה בעקבות הירצחה של שטרית: "מטופלים צובאים על הדלתות ובוכים. אנחנו מנסים להסביר להם מה קרה".

תגובות

השר רחבעם זאבי, הביע תמיהה על כך שהצעתו לקבינט, לפיה יש למנוע תנועת כלי רכב פלסטיניים בבקעה, שאושרה על-ידי ראש הממשלה, לא מומשה. לטענתו, כתוצאה מכך, אירע פיגוע הירי הבוקר.
יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו, ח"כ בני אלון, אמר כי בעקבות הפיגוע בבקעת הירדן, חייב ראש הממשלה לבטל מיד את הפסקת האש החד הצדדית. "אם לא יוחזרו הוראות הפפתיחה באש לקדמותן יהיה זה עוול מוסרי", דברי אלון.

בהכנת הידיעה השתתפו לינוי בר גפן, אפרת וייס ושרון רופא





לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום רפרודוקציה
סלעית שטרית. נפגעה מקליע בראשה
צילום רפרודוקציה
צילום רפרודוקציה יריב כץ
הבעל, ברק שטרית. נפצע קל
צילום רפרודוקציה יריב כץ
צילום יריב כץ
מכוניתם של בני הזוג
צילום יריב כץ
מומלצים