שתף קטע נבחר

גזיאנטפספור – הפועל ת"א: דרוש שער חוץ

הפועל תל אביב תעלה לכר הדשא בטורקיה, למפגש הגומלין נגד גזיאנטפספור במטרה להבקיע שער חוץ, שיעמיד אותה בעמדת זינוק מצויינת לקראת הסיבוב השני בגביע אופ"א

מול חמאם טורקי, מפוצץ ב-25 אלף אוהדים פנאטיים, תנסה היום (ב', 18:00 שידור ישיר בערוץ 5) הפועל תל אביב לשמור על ה-0:1 השברירי מהמשחק הראשון ולחלוף על פני גזיאנטפספור, בדרך לסיבוב השני בגביע אופ"א. הגנה חזקה, החזקת כדור וניצול מצבים, אמורים להיות אלמנטים מרכזיים במשחקם של האדומים היום, ועמידה בשניים מהם לפחות, אמורה לתת לקבוצתו של דרור קשטן את הכרטיס לסיבוב השני.
הקבוצה ערכה הבוקר את האימון המסכם לקראת המשחק, במגרש אימונים המרוחק כ-20 ק"מ מהעיר. האימון נערך תחת אבטחה כבדה של כוחות ביטחון והמשטרה המקומית, לצד האבטחה הישראלית. יו"ר הפועל תל אביב ואחד מבעליה, משה תאומים, דיבר היום על האבטחה הכבדה סביב הקבוצה: "התאמנו במתקן מרוחק מהעיר, שהלוואי שלמישהו בארץ היה מתקן כזה. היחס של הטורקים ממשיך להיות מצוין ואנחנו מקבלים אבטחה צמודה. גם כשנוסעים ממקום למקום יש רכבי ביטחון מסביב לאוטובוס".

לסגור את הקישור

במשחק הראשון בבלומפילד הסתדרה הגנת הפועל תל אביב עם צמד החלוצים הטורקיים, פתיח ומוסטפה, אבל הבעיה נוצרה דווקא מהקישור, בעיקר מהגיחות של באטיסטה, הברזילאי המצויין של גזיאנטפספור. הערב תצטרך חוליית הקישור של הפועל לעשות הרבה עבודה שחורה והגנתית, כדי למנוע מהטורקים להפעיל את הלחץ על ההגנה האדומה, כפי שעשו בדקות מסוימות במשחק הראשון. יוסי אבוקסיס וגאבור האלמיי יצטרכו לדעת לתמוך במרכז ההגנה התל אביבי וכמוהם גם שחקני הכנפיים, בן לוז וסלים טועמה. אם ההגנה תשחק בקור רוח ובביטחון, ושביט אלימלך שוב ייתן את אחת מתצוגות התכלית שלו, הפועל תעשה צעד גדול מאוד אל עבר הסיבוב השני.

שער חוץ, זה כל הסיפור

עם כל הכבוד להגנה, שתשחק הערב תפקיד חשוב מאוד, שער חוץ של הפועל תל אביב יסגור כמעט לחלוטין את הסיכוי של גזיאנטפספור. במצב כזה יתקשו הטורקים להבקיע שלושה שערים כדי לעלות, (תל אביב ספגה בעונה שעברה רק פעמיים שלושה שערים). לצורך זה, יצטרכו מילאן אוסטרץ' וסרגיי קלשצ'נקו להיות חדים כתער, כי כמות ההזדמנויות שהיתה להן בבלומפילד, לא תחזור על עצמה. אם אוסטרץ' או קלשצ'נקו יעשו את העבודה, ההגנה בראשותם של שמעון גרשון ואסי דומב, אמורה להסתדר עם השאר.

אבוקסיס, דרוש מנהיג

לקבוצות ישראליות בכלל ולקבוצות של קשטן בפרט יש נטייה להתפרק במשחקי החוץ הקובעים באירופה, וה-0:3 השובר בגראץ בשנה שעברה עדיין תקוע עמוק בתודעה של שחקני הפועל והצוות המקצועי. יוסי אבוקסיס, גיבור פרשת הדרכון האבוד, יהיה האיש המרכזי שיצטרך לבלום את השבירה, במידה וזו אכן תחל. הפועל היתה טובה מהטורקים בבלומפילד ברגעים בהם הצליחה להניע את הכדור ולשלוט בקצב המשחק, ולרכש החדש –ישן של הקבוצה היה תפקיד חשוב בכך. קשטן ביקש מאבוקסיס לעלות היום פחות להתקפה, אבל בכל הנוגע להנעת הכדור, חייב אבוקסיס להיות דומיננטי ומדוייק. אבוקסיס הוא כבר לא ילד ואת הנסיון הרב שצבר בעשור האחרון הוא חייב לנצל הערב כדי להרים את שחקני הפועל מבחינה מנטלית. שקט וסדר במשחקה של סגנית האלופה הישראלית, גם אחרי ספיגה של שער, ישאיר לה סיכוי לעבור את הקבוצה הטורקית המצויינת.
הרכב משוער הפועל ת"א: שביט אלימלך; אילן בכר, אסי דומב, שמעון גרשון, יגאל אנטבי; יוסי אבוקסיס, גאבור האלמיי, בן לוז, סלים טועמה, סרגיי קלשצ'נקו; מילאן אוסטרץ'.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום יוסי רוט
הפועל זקוקה למנהיגות שלה. אבוקסיס
צילום יוסי רוט
ארכיון ידיעות אחרונות
יציבות בהגנה. גרשון
ארכיון ידיעות אחרונות
מומלצים