שתף קטע נבחר

אושרה תכנית המערכת להסעת המונים בגוש דן

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה את תוכנית הרכבת הקלה - שתופקד כעת לעיון הציבור ולשמיעת התנגדויות; יו"ר חברת נתיבי תחבורה עירוניים, יוסי קוצ'יק: "הרכבת תוכל להתחיל לפעול כבר ב-2009"

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (ג') את השלב הראשון בתוכנית שגיבשה חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) למערכת הסעת המונים במטרופולין גוש דן. על פי פרטי השלב הראשון, תוקם בגוש דן מערכת רכבות שתתפרש על פני 22 ק"מ ותיקרא הקו האדום. בדיון נכחו יוסי קוצ'יק, יו"ר נת"ע, צבי לשם, מנכ"ל נת"ע, ורון תמיר, מנכ"ל מסילות. התוכנית זכתה לברכתם של ראשי משרדי התחבורה האוצר והפנים.

הפרוייקט הגדול במדינה

קוצ'יק אמר כי ההחלטה היא בבחינת פריצת דרך עצומה לפרוייקט. "לפרוייקט - שהינו הפרוייקט האזרחי הגדול במדינה עד כה - משמעויות כלכליות והשלכות תרבותיות מרובות. הוא יניב תועלות כלכליות עצומות, יסייע להפחתת המצוקה התחבורתית בגוש דן, יאיץ את הפעילות במשק ויסייע בהקטנת היקף האבטלה".
"אם כל הגורמים הנוגעים לפרוייקט יירתמו וייתנו חלקם לקידומו, אני מעריך כי כל התהליכים הסטטוטוריים ותהליכי המיכרוז יסתיימו עד מחצית 2004, והרכבת תיסע ב-2009". הפרוייקט יצא למעשה לדרך בשנת 1997 - עת הוקמה נת"ע.
עם קבלת אישור המועצה הארצית לתכנון ובנייה, תופקד תוכנית נת"ע לעיון הציבור ולשמיעת התנגדויות. במקביל תמשיך נת"ע לדון עם העיריות הנוגעות לפרוייקט על התאמת התוכנית לדרישות המקומיות.

הקו האדום

במסגרת הדיונים אושר היום כאמור הקו האדום, שהנו הקו הראשון של הרכבת העירונית. על פי המסלול המתוכנן, תנוע הרכבת מהתחנה המרכזית בפתח תקוה, דרך בי"ח בילינסון לאורך רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק ורמת גן. הקו ימשיך לתחנת הרכבת ברחוב ארלוזורוב, בדרך פתח תקוה, ליד מרכז עזריאלי, דרום הקריה, עד מנשיה במסלול הרכבת המנדטורית ליפו, משם דרך שדרות ירושלים ביפו ועד לדרום העיר בת-ים.
אורך הקו המתוכנן הנו כ-22 ק"מ, מהם כ-7.5 ק"מ במנהרה תחתית, בין בני ברק למנשיה בת"א. הקו מתוכנן לפעול בשעות השיא בתדירות של דקה וחצי בשעות השיא במקטע התת קרקעי ובתדירות של כל 3 דקות במקטע העילי.
במהלך השבועות הקרובים תפרסם נת"ע את המכרז המקדים לקו האדום במתכונת B.O.T. באופן זה, המימון, הבנייה והתפעול יתבצעו על ידי הזכיין שייבחר למשך 32-35 שנה. בתמורה, יקבל הזכיין רשות להשתמש בקרקעות המדינה וזכויות נוספות. בתום התקופה תעבור תשתית הרכבת לידי המדינה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אייל יצהר
קוצ`יק. "פריצת דרך"
אייל יצהר
צילום חגי אופן
פקקים. בקרוב רכבת?
צילום חגי אופן
מומלצים