שתף קטע נבחר

שרון החזיר את התרומות שקיבל

כך גילה הבוקר מבקר המדינה גולדברג, שקבע לפני חודשים אחדים כי התרומות, בסך 4.7 מיליון ש"ח, התקבלו בניגוד לחוק מימון הבחירות. לשכת רה"מ: מקור הכסף לתשלום הוא בהלוואה בנקאית

מבקר המדינה, השופט אליעזר גולדברג, דיווח הבוקר (ב') בוועדת החוקה של הכנסת כי ראש הממשלה, אריאל שרון, החזיר את הכסף שקיבל לכאורה בניגוד לחוק מימון הבחירות.
המבקר דיווח כי שרון שלח לו שני מכתבים. הראשון לפני כמה שבועות ומכתב נוסף לפני כמה ימים. למכתבים צורפו צילומים של צ'קים אישיים המיועדים לחברת "אננקס מחקרים". הצ'ק הראשון היה על סך חצי מיליון ש"ח והשני על סך 4.2 מיליון ש"ח.
מלשכת ראש הממשלה נמסר כי שרון קיבל את הכסף באמצעות הלוואה מבנק מסחרי.
חברת "אננקס מחקרים" שימשה כצינור להעברת הכספים מתורמים בחו"ל לקמפיין של שרון בפריימריס בליכוד. המבקר טען כי השימוש שנעשה בהם מנוגד לרוח החוק העוסק במימון הבחירות (דו"ח המבקר - בקישורים מימין). בעקבות הדו"ח של מבקר המדינה נפתחה חקירה משטרתית, במטרה לבדוק אם בוצעו עבירות פליליות במהלך הקמפיין.
יו"ר ועדת החוקה, ח"כ אופיר פינס, אמר היום כי "ראוי ומתבקש שמבקר המדינה יבקש מראש הממשלה פירוט של מקורות המימון להחזרת הכסף".

גולדברג ביקש: תקנו את החוק

הדיון בוועדת החוקה עסק בתיקון לחוק המפלגות, בעקבות דו"ח המבקר, שטוען כי החוק אינו ברור דיו. לדברי גולדברג, משתמע מהחוק כי מועמד יכול לקבל סכומי כסף שלא בתקופת בחירות, ולנצל אותם בקמפיין.
"אם פוליטקיאי יקבל שנה לפני הפריימריס מזוודה מלאה במיליון דולר זו לא עבירה?", שאל יו"ר הוועדה ח"כ אופיר פינס. "מבחינת חוק המפלגות זה כדין", הדגיש המבקר בתשובתו את האירוניה, "לדעתי יש מקום לחוק המאחד את חוק המפלגות וחוק מימון המפלגות, ובו יכוסה כל נושא מימון הבחירות ויתן כלים שיבטאו בעיקר את נושא השקיפות כדי להפיג את החשש של תלות בין הנותן לבין המקבל", אמר המבקר גולדברג.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום רויטרס
החזיר את הכסף. שרון
צילום רויטרס
מומלצים