שתף קטע נבחר

הח"כים החליטו לא לקצר את חופשתם השנתית

ברוב של שמונה מול שישה ח"כים, החליטה ועדת הכנסת לדחות את הצעתו של ח"כ יוסי כץ לקצץ בחופשתם השנתית הארוכה. "אני עובד יותר קשה דווקא בפגרה", הסביר אחמד טיבי. "אנחנו לא צריכים להתבייש בכך שגם לנו מגיע חופש", אמרה נחמה רונן

ועדת הכנסת החליטה היום (ג') לא לקצר את פגרת החורף בשבוע כפי שהציע יו"ר הוועדה, ח"כ יוסי כץ.
כיום מקבלים הח"כים חופשה דו שנתית, המסתכמת בחודשיים בכל פעם. כץ הציע להתחיל את כנס הקיץ ב-21 באפריל במקום ב-28 בו. לדבריו, מדובר היה בשלב ראשון של תהליך קיצוץ עמוק יותר. ואמנם, הח"כים מיאנו להשתכנע – ושמונה מהם, יצחק גגולה (ש"ס), נחמה רונן (המרכז), אחמד טיבי (תע"ל), שאול יהלום (מפד"ל), עבד אל מאלכ דהאמשה (רעם) משה גפני (יהדות התורה), זאב בוים (ליכוד) ומרינה סולודקין (ישראל בעליה), הצביעו נגד קיצוץ חופשתם. זאת, לעומת שישה שתמכו בקיצוץ החופש: יוסי כץ, אפי אושעיה ונוואף מסאלחה מהעבודה, מוסי רז ונעמי חזן (מרצ), ואורי אריאל (האיחוד הלאומי).
ח"כ טיבי הסביר את התנגדותו במילים: "אני עובד קשה יותר בפגרה, ובאופן יחסי נח בתקופת הכנסת". מרינה סולודקין ציינה כי "מי שעובד בשטח עסוק כל יום בסיורים בדימונה ומטולה. זמן הפגרה הוא הזמן היחיד שאפשר לעבוד עם השטח כנציגי הציבור, לכן אני מתנגדת להצעה".
ח"כ נחמה רונן טוענת אף היא שהיא עסוקה מעל לראש. "גם אני עבדתי בחלק מהפגרה, אבל בחלק נחתי, ואנחנו לא צריכים להתבייש להגיד שגם לנו מגיע יום חופש. ימי העבודה כאן מטורפים, ח"כים יוצאים בעשר בלילה ואני לא צריכה להצטדק שאנחנו לא עובדים מספיק". ח"כ זאב בוים: "אנחנו לא צריכים לעשות פוזות לציבור". וח"כ גגולה סיכם – "לקצץ את החופשה זו הצעה פופוליסטית".
לעומתם ח"כ נעמי חזן אמרה כי בתקופת הפגרה אין לח"כים חלק מן הכלים הפרלמנטרים העומדים לרשותם בימים כתיקונם: "ואיך תסבירו למובטל שאנחנו עובדים 8 חודשים בשנה?" ח"כ מוסי רז מצידו, אמר כי "כנראה שיש ח"כים שיותר חשוב להם לנסוע לחו"ל".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום גלי תיבון
יוסי כץ. יוזם ההצעה
צילום גלי תיבון
צילום: ארכיון
רונן. גם לנו מגיע חופש
צילום: ארכיון
מומלצים