שתף קטע נבחר

פאוול: הדרישה לשבעה ימי שקט - טעות

מזכיר המדינה האמריקני אמר שטעה כאשר הסכים לדרישתו של שרון, שיהיו שבעה ימי שקט מוחלט לפני יישום דו"ח מיטשל. יוסי שריד קורא הבוקר: לוותר על הדרישה לימי שקט. בנאום שיישא ביום שני יקרא פאוול להקפאה מיידית של ההתנחלויות. בוש ופוטין קראו הלילה לחדש את המו"מ בהקדם

מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול, אמר שטעה כאשר הסכים לדרישתו של ראש הממשלה, אריאל שרון, שהתנה את הסכמתו ליישום דו"ח מיטשל בשבעה ימים של הפסקה מוחלטת במעשי האלימות מצד הפלסטינים. פאוול אמר לשרי החוץ האירופים שדרישתו של שרון יצרה מצב שלא אפשר כלל להתחיל ליישם את דו"ל מיטשל ואת ההמלצות שגיבש ראש הסי.איי.אי, ג'ורג' טנט. כך מפרסם הבוקר העיתון "ידיעות אחרונות".
פאוול יישא את נאומו, שייקרא "חזון המזרח התיכון", ביום שני הקרוב בקנטאקי. הוא יתבע להתחיל ביישום כל החלקים של דו"ח מיטשל לאלתר, ובכלל זה התחייבות ישראלית להקפיא את בניית והרחבת ההתנחלויות.
יו"ר האופוזיציה, ח"כ יוסי שריד, קרא הבוקר (ד') לממשל האמריקני להושיב את ישראל והפלסטינים לשולחן המו"מ גם ללא שבעה ימי שקט. "ערפאת ואנשיו חייבים להשליט את מרותם בשטחים ולהרגיע את המצב, אולם שקט מוחלט אינו ניתן להשגה בתנאים הנוכחיים. בפועל, פחתה האלימות במידה ניכרת ויש לנצל את הרגיעה היחסית כדי לחדש את המו"מ, לשם שיקום התיאום הביטחוני והתקדמות מהירה במסלול המדיני", דברי שריד.

בוש ופוטין: לחדש את המו"מ בהקדם

בהודעה שפרסמו הלילה (ג') נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין בתום פגישתם בבית הלבן נאמר כי "ארה"ב ורוסיה נחושות לקדם הסדר במזרח התיכון ולחדש בהקדם את המו"מ בין הישראלים לפלסטינים".
בוש אמר כי הוא ופוטין "מסכימים שכל הצדדים במזרח התיכון צריכים לנקוט פעולות מעשיות להפחתת המתח כדי שניתן יהיה לחדש את שיחות השלום". הוא קרא לישראל ולרשות הפלסטינית להתקדם ללא שהות ביישום תוכנית טנט והמלצות דו"ח מיטשל.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום איי פי
לוחצים לחידוש המו"מ
צילום איי פי
צילום איי פי
פאוול ופרס בניו יורק
צילום איי פי
מומלצים