שתף קטע נבחר

לפיד: "אנו מרגישים מחוייבות לעזור לברק"

בשינוי מגלים כי מזה חמישה ימים הם מנהלים משא ומתן עם נציגיו של ראש הממשלה כדי להצטרף לקואליציה. לדברי לפיד, המגעים הגיעו לשלב המכריע

זמנה של פגרת הקיץ הולך ואוזל, וכך גם הזמן העומד בפני ראש הממשלה להרכבת קואליציה חדשה. בד בבד עם הטיפול בתהליך המדיני פועל ברק להקמת ממשלה צרה. דווקא את מרצ, השותפה הכביכול טבעית שלו, הוא שכח בינתים להזמין. זאת בזמן שבשינוי מגלים כי מזה חמישה ימים הם מנהלים משא ומתן עם נציגיו של ראש הממשלה כדי להצטרף לקואליציה. לדבריהם, נציגיו של ראש הממשלה רוני בונדי, גיורא עיני וחנן מלצר, מנהלים עמם מגעים, שלדברי ח"כ יוסף (טומי) לפיד, הגיעו כבר לשלב המכריע.
לדברי לפיד, התנאי שהתנתה שינוי לכניסה לקואליציה הוא ביטול ההצבעה על הצעת החוק טל לגיוס החרדים ויישום המהפכה האזרחית. לפיד אומר כי אחרי שברק קיים את שני התנאים של שינוי - קיום ממשלה ללא המפלגות החרדיות והפעלת הרפורמה האזרחית, "אנו מרגישים חובה לעזור לו ביישום התכנית ששינוי הציגה ונלחמה למענה מאז הבחירות". לפיד הוסיף כי שינוי תומכת בתהליך השלום, אך שומרת לעצמה את הזכות להחליט לגבי הצבעתה לאחר שתבחן את ההסכם עצמו.
מו"מ מואץ מתנהל גם עם סיעת "הבחירה הדמוקרטית" של רומן ברונפמן. סיעת "עם אחד" בראשות עמיר פרץ, תתכנס היום לישיבת לשכה מיוחדת, כדי להחליט האם להיענות לפניית מפלגת העבודה לפתיחת מו"מ קואליציוני רשמי.

שריד: "אנחנו מאוד מאוד רוצים לחזור"

באותה העת במרצ ערכו ישיבת מועצה מיוחדת בנושא המשך הדרך הפוליטית של המפלגה וההצטרפות לממשלה. יו"ר המפלגה, ח"כ יוסי שריד, פתח את הישיבה ואמר "אנחנו מאוד-מאוד רוצים לחזור לממשלה אבל אף אחד לא הזמין אותנו". עם זאת ציין שריד כי כשמרצ תחזור לקואליציה היא תחזור בדיוק לאותם המשרדים, "בלי שותפים, בלי לחצים, בלי סחיטות. אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות שלא להשתתף בממשלה הנותנת גט כריתות לתהליך השלום". בעניין חוק טל אמר שריד כי צריך פשוט למשוך בחזרה את החוק, "לא צריך רוב בשל כך. לא נוכל להשלים עם החוק". הוא גיחך על הממשלה, שמניפה את הדגל של המהפכה האזרחית אך לא מבטלת את חוק טל.
שריד מתח ביקורת חריפה על תקציב 2001. "הודענו שלא נצביע בעד התקציב אלא אם יעשו בו שינויים. התקציב כיום בלתי מקובל עלינו לחלוטין". הוא האריך שבסופו של דבר יושג הסכם עם הפלסטינים בין אם מלא ובין אם הסכם חלקי. עוד אמר שריד כי מרצ תתמוך בהסכם ותגייס אליו תמיכה.
במועצת מרצ הוחלט על מספר תנאים שבלעדיהם לא תחזור לממשלה. זאת למרות שכאמור, עדיין לא הוזמנה. בין התנאים: חיזוק ניכר לתקציבים החברתיים בתקציב 2001, נכונות לפשרה בריבונות על ירושלים וביטול חוק טל. במרצ אומרים כי יש חשיבות עליונה על שיתופם של מפלגות ערביות בקואליציה ולשילובו של שר ערבי בממשלה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום איי אף פי
תחילתה של ידידות נפלאה. לפיד וברק
צילום איי אף פי
מומלצים