שתף קטע נבחר

"היתה בהלה המונית, שוטרות התחילו לבכות"

עדי ראייה מספרים על מראות הזוועה אליהם נחשפו בפיגוע במדרחוב בן יהודה בירושלים. יונתן דנינו, צלם עיתונות, סיפר: "בפינת הרחובות הרב קוק ויפו ביצעו החובשים החייאה לפצוע ראש קשה. תוך כדי טיפול התפוצצה המכונית. המטפלים ברחו והייתה בהלה המונית. שוטרות התחילו לבכות". בבית החולים שערי צדק מאושפז צעיר במצב קשה, שמסמר נתקע במטבע שהחזיק בארנקו

הפיגוע הקשה אמש (שבת) במדרחוב בן יהודה בירושלים התרחש כאשר עשרות צעירים גדשו את מקומות הבילוי במרכז העיר.
יונתן דנינו, צלם עיתונות, סיפר כי הגיע למקום מספר דקות לאחר הפיצוץ הראשון. הוא עמד בסמוך למקום בו התפוצצה מכונית התופת. "בפינת הרחובות הרב קוק ויפו ביצעו החובשים החייאה לפצוע ראש קשה. תוך כדי טיפול התפוצצה המכונית. המטפלים ברחו והייתה בהלה המונית. שוטרות התחילו לבכות. הכל נראה חשוד - פחי אשפה, מכוניות, פחדו שמא הטמינו מטענים בעצים. כל אנשי מד"א פונו ונאמר להם כי ההרוגים יובאו אליהם על-ידי כוחות הביטחון. חבלנים שברו המון מכוניות כדי לוודא שלא מדובר במכוניות תופת. זה היה כאילו נפתחו שערי גיהנום בירושלים".
ניר לדני חגג אמש עם חבריו את יום הולדתו ה-20: "יצאנו כמה חברים לחגוג יום הולדת. בדיוק נכנסנו לאזור המדרחוב כשהיה הפיצוץ. נכנסו לי רסיסים לפנים ולרגליים. כמה שניות לפני הפיצוץ שמעתי רעש מקדים ואז היה הפיצוץ. הריח של אבק השריפה לא יוצא לי עד עכשיו מהאף".
אביו של ניר, פטר, עובד בבית החולים הדסה עין כרם: "קיבלנו טלפון מניר, הוא אמר שהכל בסדר ואין מה לדאוג. תראו איזה מתנה הוא קיבל ליום ההולדת".
האחות מחדר המיון בבית החולים שערי צדק, ריקי נחום, הראתה לבני משפחתו של פצוע בשנות ה-20 לחייו את ארנקו, לאחר שהתברר כי מסמר חדר לכיס מעילו ונעצר במטבע של 10 אגורות. מצבו של הצעיר מוגדר קשה.
ענת איצ'ר, בת 22 מירושלים, שאחותה נפצעה בפיגוע, סיפרה כי גם היא וגם אחותה היו במרכז העיר, ולאחר הפיגוע הראשון התקשרה אליה אחותה בבהלה, ואמרה כי תבוא לפגוש אותה באזור כיכר ציון.
תוך כדי שיחת הטלפון בין השתיים התפוצצה מכונית התופת, ואת הפיצוץ שמעה דרך הטלפון. מיד לאחר מכן התנתקה השיחה. כאשר התקשרה אליה בשנית ענתה לה חובשת מד"א, שסיפרה לה כי אחותה בדרך לבית החולים שערי צדק.
אחד הפצועים שהגיעו לבית החולים הדסה עין כרם הוא ארז כהן, שנפצע באורח בינוני. ארז הוא אחיו של חנן בן ה-29, שנפצע קשה בפיגוע בקו 18 לפני כשש שנים. רחל, אמו של ארז: "יצאנו לכאן עם הפיג'מות, אחרי שמד"א התקשרו אלינו. לא נתתי לחנן לבוא כדי שלא ייזכר שוב בטראומה ובפציעה הקשה שלו".
אחיהם של ארז וחנן, שמעון, חייל: "אנחנו יושבים בבית ומחכים לראות מי הבא בתור שייפצע".
מרדכי מזרחי, אביו של החייל יוסי מזרחי תושב שכונת גילה, שנפצע קל עד בינוני בפיגוע, סיפר: "הבן שלי היה בכיכר ציון, הוא סיפר לי שהוא מתכוון להיכנס לאכול פיצה. כאשר ישב בפיצריה התפוצץ אחד המחבלים ויוסי נפגע בבטנו, בראשו וברגלו. הוא שמע בום גדול, כולו היה שחור, והתמלא מסמרים".
רושדי חרב, עד ראייה נוסף, סיפר: "עמדתי על יד קפה 'ארומה' כשהיה פיצוץ ענק. רצתי למקום. היו המון פצועים מוטלים על הקרקע. היה שם גם מישהו מת. ניסיתי לעזור אבל לא יכולתי לעשות כלום".
נאדר, מנהל משמרת במסעדת 'מקדונלדס' הסמוכה למקום הפיצוץ הראשון, סיפר: "המסעדה היתה מלאה. פתאום שמענו פיצוץ אחד חזק וכמה שניות אחר כך עוד פיצוץ. היתה רעידה חזקה וכל הבניין התנדנד. כל הלקוחות ברחו החוצה. סגרתי מייד את המסעדה. נכנסו אלינו כמה פצועים וחובשים. נתנו להם מים ומפיות".

בהכנת הידיעה השתתפו אפרת וייס, אבישי בן חיים ויהונתן ליס




לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום איי פי
זירת הפיגוע בירושלים
צילום איי פי
צילום איי פי
אחת השוטרות בוכה בזירת הפיגוע
צילום איי פי
צילום ערוץ 2
חגג יום-הולדת. ניר לדני
צילום ערוץ 2
מומלצים