שתף קטע נבחר

רנו קליאו סימבול ומגאן סטיישן

גם רנו מתכננת על טורקיה. אם לא היום - ודאי שאי-שם בעתיד

יצרנית הרכב רנו אינה רק המובילה במכירת מכוניות פרטיות בטורקיה, היא גם הייתה מהחלוצות בשיווק מכוניות נוסעים שיוצרו שם במערב אירופה. עם המגאן סטיישן, הייתה החברה הצרפתית ראשונה לשווק באירופה גרסה של מכונית מוכרת ולא זולה, אשר יוצרה רק בטורקיה. היבואן המקומי שקל בעבר לייבא, אולם לבסוף החליט שזה לא מספיק משתלם מבחינה כספית, בעיקר – שוב - בבעיית התדמית שמהלך מעין זה עלול ליצור.
אולם בעוד הסטיישן לא נראתה מושכת עבור שוק הרכב בישראל, אשר אינו חובב גרסאות ארוכות מרכב למכוניות משפחתיות, יש אחרת שדווקא מעניינת מאד את היבואן. מדובר בקליאו סימבול, גרסת סדאן לקליאו המוכרת, המוצעת עם מגוון מנועים ותיבות הילוכים דומה.
מסתבר כי היבואן כבר נמצא במשא ומתן מתקדם עם רנו לגבי דגם זה, אולם כרגע המחיר אינו מספיק זול. "הבעיה היא שבגלל ארץ המוצא אנו רוצים לראות את הסימבול במחיר זול עוד יותר מהקליאו. לעומת זאת, הצרפתים טוענים כי האיכות הטורקית גבוהה אפילו מזו הצרפתית, ולכן המכונית חייבת להיות יקרה עוד יותר".
כדאי לזכור כי לסימבול האמורה פוטנציאל מסחרי גדול. בגרסת 1.4 ליטר אוטומטית, הנראית אטרקטיבית במיוחד עבור היבואן, היא יכולה להשתתף בקרב על ציי הרכב מול האקסנט. גרסת הדיזל שלה יכולה לרשת את הפולו קלאסיק המצליחה למשל.
אותה הסימבול, יש לדעת, זוכה להצלחה גדולה בשוק הטורקי ומיוצאת לשווקים רבים במזרח אירופה. היא גם מגיעה למספר שווקים במערב, בניגוד לתכנון השיווק המקורי שלה, לכן, גם בעיית תקינה לא אמורה למנוע את הגעתה, שהרי אנחנו "ניזונים" מתקינה אירופאית.
בכל מקרה, כך מסבירים לנו אנשי קרסו, רנו תקצה בעתיד תפקיד חשוב יותר ויותר לטורקיה כיצרן. לכן גם נראה בשנים הקרובות דגמים נוספים שייוצרו אך ורק שם. וכך, גם אם הסימבול לא תגיע לארץ, צופה היבואן שבסופו של דבר - תוך שנים ספורות אם תשאלו אותנו - יגיעו אלינו מכוניות רנו גם מהידידה שמעבר לים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו קליאו סימבול
רנו מגאן סטיישן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים