שתף קטע נבחר

הנכים השובתים לנשיא: "אנחנו מפה נצא רק כגוויות"

במזג אוויר קשה ממשיכים ארגוני הנכים לשבות מול משרד האוצר בדרישה להשוות את קצבת הנכות לשכר המינימום. היום נפגשו הנכים עם הנשיא קצב בירושלים וסיפרו לו על המצוקה והייאוש. יו"ר מטה המאבק: "שר האוצר לא נפגש אתנו עד היום, כי הוא לא מסוגל להסתכל לנו בלבן של העיניים"

פגישה טעונה וקשה התקיימה היום (ה') בין נציגי ארגוני הנכים, השובתים מול משרד האוצר בדרישה להעלות את קצבת הנכים לשכר המינימום, לבין הנשיא קצב. ארבעה ימים שובתים הנכים מול משרד האוצר. עד היום, אף גורם מהמשרד לא נאות להיפגש אתם. היום הזמין נשיא המדינה את נציגי הארגון ללשכתו.
כבר בתחילה פנה לנשיא יו"ר ארגון הנכים, אריה צודקביץ', ואמר לו: "אתה מכיר אותי לפני 23 שנה, כשאני הייתי יו"ר ארגון הנכים הקודמים ואתה היית שר העבודה והרווחה. כבר אז הכירו את הבעיות שלנו וכבר אז אמרו שאין תקציב לנכים. קיימנו במשך 23 שנה דיונים וניסינו בכל מיני תנאים לשפר את תנאי הנכים אבל לצערנו מדינת ישראל לא השכילה להבין את בעיות הנכים. אנחנו חיים בחרפת רעב - אבל לא עוד".
נציג נוסף, מומו נקווה, פנה אל הנשיא ואמר לו: "אדוני הנשיא, אי אפשר עוד, אי אפשר יותר, הילדים שלנו קצינים בצבא ושומרים על המדינה והם מסתכלים על ההורים שלהם שחיים בחרפה והם אחר כך צריכים לייצג את המדינה. אנחנו מפה רק נצא גוויות. לא באנו לצאת אחרת ולא נעזוב את המקום עד שבקשתנו להעלאת תקציב הנכים לשכר מינימום תתמלא". הנשיא קצב הציע לשובתים לחזור לבתיהם בסוף השבוע בגלל הקור הירושלמי, ובתגובה אמר צודקביץ': "גם בשלג אנחנו נהיה פה. ההסתדרות דואגת לנו לכל מה שאנחנו צריכים. אתה צריך להבין, לנכים טוב יותר פה, יש להם מה לאכול פה לפחות, למה שנלך?" נקווה הוסיף ”הגשם שיורד זה לא גשם, זה אלוהים שבוכה על מה שאתם עושים לנו אנחנו פה למען כל אותם 144,000 נכים. אנחנו החיילים שלהם”.
הצדדים נועדו בדלתיים סגורות במשך כרבע שעה ולאחר מכן אמר נשיא המדינה כי הוא מתכוון לדבר עם ראש הממשלה ושר האוצר בנושא. הנשיא אמר כי הוא יוצא עם תחושות קשות: "צריך להבטיח לנכים בלי שום ספק את הקיום המינימלי ההוגן שמגיע להם", הבהיר קצב.

תרומות וציוד לנכים

מהחברה למתנ"סים נמסר כי בחברה נערכים לסייע לנכים המפגינים, זאת - לבקשת מטה מאבק הנכים שדיווחו לחברה למתנ"סים על מחסור בציוד לחורף. בשלושה מתנ"סים בעיר - בית-הכרם (במערב), גילה (בדרום) ופסגת-זאב (בצפון) נפתחו, החל מהיום ובמהלך כל ימי השביתה, מרכזי-איסוף לציוד בין השעות 08:00 בבוקר ועד 19:00 בערב.
הציוד המבוקש הינו: שמיכות צמר, מעילים, כובעי צמר, כפפות, כלים חד-פעמיים, מיחמים וכסאות פלסטיק. אזרחים המעוניינים להתנדב יכולים להגיע ישירות לאוהל המחאה או לקבל פרטים באמצעות המתנ"סים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום ערוץ 1
הנכים מפגינים. "אנחנו נציגי האלפים"
צילום ערוץ 1
צילום איי פי
הנשיא. צריך להבטיח להם קיום מינימלי
צילום איי פי
מומלצים