שתף קטע נבחר

יתחדש הטיפול בתביעות של ישראלים נגד הרשות

עו"ד ג'מאל אבו טועמה, שייצג את הרשות הפלסטינית מול תובעים ישראלים נפגעי טרור, חזר בו מהתפטרותו. זאת לאור בקשתו של יו"ר הרשות, יאסר ערפאת. בעקבות זאת, יתחדש הטיפול בתביעות של ישראלים שנפגעו בפעולות טרור ותובעים מהרשות סכומים שנאמדים במאות מיליוני שקלים

הקשר המשפטי בין ישראל לרשות הפלסטינית התחדש היום (א') בעקבות בקשת יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת מעורך הדין שייצג בעבר את הרשות, והוראות שהעביר לשר המשפטים הפלסטיני, פרייח אבו-מדיין. כתוצאה מכך התחדשו עשרות תביעות של אזרחים ישראלים, נפגעי פעולות טרור, ותביעות של גופים כלכליים שנאמדות בכמיליארד שקלים והוקפאו למשך חודשיים- התחדשו.
כזכור, לפני כחודשיים הגיש עו"ד ג'מאל אבו-טעמה מכתבי התפטרות לשר המשפטים הפלסטיני, פרייח אבו-מדיין וכן למשרד המשפטים בישראל. עו"ד אבו טועמה ייצג את הרשות הפלסטינית בישראל מול תביעות של ישראלים וגופים כלכליים ב-40 תביעות במשך למעלה משלוש שנים. מרבית התביעות נגד הרשות הן של אזרחים ישראלים שנפגעו בפעולות טרור. עו"ד אבו טועמה ביקש להתפטר בטענה שמאז שפרצה אינתיפאדה אל-אקצה, הוא אינו מסוגל לייצג כראוי את הרשות. "לא הצלחתי להביא עדים מומחים ומתמחים מהרשות בעקבות המצב שנוצר. אם הייתי רוצה להיכנס לרמאללה, הכניסה היתה בלתי חוקית. בנוסף, לא יכולתי להיפגש ולהתייעץ עם שר המשפטים, פרייח אבו-מדיין שיושב בעזה, כיוון שהכניסה לשם נאסרה על ידי כוחות הביטחון".
עו"ד אבו-טועמה טען כי התווספו גם גורמים חיצוניים שלא תלויים בו, כמו הצהרות של ממשלת ישראל לגבי הרלוונטיות של ערפאת, או לחילופין, קביעות לפיהן הרשות הפלסטינית תומכת טרור. "המצב הזה לא הקל על עבודתי אלא להיפך", אומר עו"ד אבו-טעמה. סיבה נוספת שהביאה להתפטרותו של עו"ד אבו טועמה היא שהוא לא קיבל שכר מהרשות עבור עבודתו.
בסוף השבוע שעבר הוזמן עו"ד אבו-טעמה ללשכתו של ערפאת. לדבריו, ערפאת קרא לו לחזור בו מהתפטרותו ואמר לו כי הוא דוחה את ההתפטרות. "הצגתי בפני ערפאת את חומרת המצב ואת הבעייתיות שבתפקיד", אומר אבו-טעמה. לדבריו, ערפאת הבטיח שכל הנקודות והקשיים ייפתרו וכך גם הנושא הכספי. כמו כן ערפאת הורה להקים צוות מיוחד שיקשר ביניהם לגבי הנושא המשפטי. "הופתעתי מתגובתו של ערפאת", אומר אבו-טעמה. "ערפאת אמר כי הוא מודע למה שעשיתי, ומעריך זאת. הוא ביקש ממני בעת כזו לחזור בי, ורואה חשיבות ממדרגה ראשונה בייצוג הרשות".
לאור הוראות ערפאת, שלח עו"ד אבו-טעמה מכתב חדש למשרד המשפטים למינויו מחדש, ותיקים חדשים שהתווספו לאלו הקיימים יזכו למענה מחודש.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום גלי תיבון
עו"ד אבו טועמה. ערפאת ביקש שיחזור בו
צילום גלי תיבון
מומלצים