שתף קטע נבחר

הלייקרס שומרים על הבית

אינדיאנה לא מצאה דרך לעצור את אוניל, והלייקרס ניצחו את המשחק הראשון בסדרה. משחק מספר 2 ייערך בשבת לפנות בוקר בלוס אנגלס

"אין שום דבר שאנו יכולים לעשות טוב יותר. זה כמעט בלתי אפשרי לעצור את הבחור הזה", אמר במחצית המשחק ריק סמיתס על שקיל אוניל. ובאמת, הבוקר (חמישי) לא הייתה לאינדיאנה שום תשובה לאוניל, שסיים את המשחק עם 43 נקודות ו-19 ריבאונדים, והוביל את הלייקרס לניצחון 87:104 במשחק הראשון בסדרת הגמר. עכשיו יש ללארי בירד יומיים לחשוב איך הוא מוריד מעט את התפוקה של האם.וי.פי, לפני שהסדרה בורחת לו סופית מהידיים.
כצפוי, שתי הקבוצות פתחו את המשחק בעצבנות, עם איבודי כדור רבים. הלייקרס התעשתו ראשונים, ובעזרת הכנסות כדורים יעילות לשקיל מוטטו את ההגנה של אינדיאנה. לוס אנג`לס עלתה ל-9:16 אחרי שש דקות, ול-18:33 בסיום הרבע הראשון.
אינדיאנה לא רצתה לוותר כל כך מהר, ובעזרת הגנה טובה של המחליפים אוסטין קרוז`ר וסאם פרקינס פתחה את הרבע השני בריצה שסגרה את הפער ל-26:33, ואחר כך ל-31:37. פיל ג`קסון לקח פסק זמן, ואחריו קלעו הלייקרס שש נקודות ללא מענה, שהחזירו את היתרון הדו-ספרתי, 31:43. אוניל המשיך לחגוג הן בהגנה (שני גגות במחצית, ארבעה במשחק) והן בהתקפה, ולוס אנג`לס ברחה ל-36:53. באינדיאנה הזוג של המחצית היו גיילן רוז (12 נקודות) וקרוז`ר (16 נקודות) אולם ביום רע של מילר (אפס נקודות במחצית הראשונה, שבע במשחק כולו) הם לא יכלו להתמודד לבד מול הלייקרס, שסיימו את המחצית ביתרון 12, 43:55.
בתחילת הרבע השלישי התחיל ריק סמיתס (12 נקודות) להיכנס למשחק, אבל שליטה של הלייקרס בריבאונד ההתקפה סייעה להם לשמור על היתרון ואף להעלותו ל-51:65. שש דקות לסיום הרבע ביצע סמיתס את העבירה החמישית שלו, ולארי בירד נאלץ להוריד אותו מהמגרש. כשהכל נראה אבוד עבורם, התחילו הפייסרס ללחוץ על אוניל בהגנה, ובהובלת ג`קסון (18 נקודות) ומילר צמצמו את ההפרש לשתי נקודות, 69:71. שלשה גדולה של בריאן שואו הורידה את הלייקרס ביתרון 71:77 בסוף הרבע השלישי.
בפתיחת הרבע הרביעי ברחו הלייקרס ל-71:81 ומאוחר יותר הגדילו ל-79:94, בעיקר בעזרת ריבאונדים בהתקפה ונקודות קלות של שקיל. נקודת האור היחידה מבחינת אינדיאנה הייתה, כמו במחצית הראשונה, הספסל. גיילן רוז, שהחזיק את אינדיאנה במשחק במחצית הראשונה, נעלם ברבע הרביעי, ורק קרוז`ר ופרקינס מנעו מבוכה גדולה מדי מהפייסרס. בדקות האחרונות הרימה אינדיאנה ידיים, והלייקרס הגדילו עוד מעט את היתרון, עד ל-87:104 בסיום.
המשחק הבא ייערך ביום שבת בלוס אנג`לס, ב-04:00 לפנות בוקר (שעון ישראל).

לפנייה לכתב/ת
מומלצים