שתף קטע נבחר

מרידור: "מעורבות איראן בטרור - חסרת תקדים בעולם"

השר מרידור אומר היום ל-ynet כי "איראן היא איום גדול ומרכזי על ישראל". לדבריו, איראן בנתה בסיס ובו אלפי טילים לחיזבאללה, ומסייעת לחמאס ולג'יהאד. העיתון "אל חייאת" מצטט היום גורמים אמריקנים שטוענים: חיזבאללה הוא הארגון המסוכן ביותר אחרי אל-קאעידה

השר דן מרידור מזהיר היום (ג') כי "איראן היא איום גדול ומרכזי על ישראל".
מרידור אומר ל-ynet כי "הסכנה האיראנית נובעת משלוש נקודות עיקריות: הראשונה - פיתוח הנשק הבלתי קונבנציונלי והגרעיני ובניית מערכת טילי קרקע-קרקע שמאפשרת לטילים להגיע לכל מקום בישראל. הבעיה השניה היא מעורבותם בטרור, שהיא חסרת תקדים בעולם. הם בנו לחיזבאללה בסיס של אלפי טילים בדרום לבנון, זה בסיס חצי צבאי בהסכמה סורית. הם גם מסייעים לג'יהאד האיסלאמי, ולחמאס. מכירת הנשק לרשות הפלסטינית כפי שהתגלה עם תפיסת קארין איי היא דוגמה נוספת לכך. הבעיה השלישית היא העובדה שאיראן היא המדינה הערבית היחידה שאומרת במוצהר שמטרתה היא להשמיד את ישראל".
לדברי מרידור, הלחץ על איראן יכול להימשך גם ללא מלחמה, "היא רוצה להתחבר לעולם, יש לה מה למכור ולקנות, ולחץ בינלאומי יכול להשפיע".
במערכת הביטחון אומרים כי בידי חיזבאללה יש כיום כמעט עשרת אלפים רקטות לטווחים קצרים ובינוניים של כ-40 ק"מ. וטווח השיגור שלהם מכסה אזור נרחב בצפון הארץ, ומגיע עד לחלק הצפוני של מפרץ חיפה. הרקטות סופקו במהלך השנים האחרונות על ידי איראן, נשלחו במטוסים לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק, ומשם הועברו במשאיות ובחסות הצבא הסורי לדרום לבנון ונמסרו לידי חיזבאללה.
ובתוך כך, העיתון "אל חיאת", היוצא לאור בלונדון, מצטט מקורות דיפלומטיים בלבנון האומרים כי בידי ממשלת ארה"ב מידע חדש, על מעורבותו של איש החיזבאללה, עימאד מורנייה, בפרשת ספינת הנשק שתפסה ישראל.
עוד טוענים המקורות כי האמריקנים הבהירו ללבנון כי הם רואים בחיזבאללה את ארגון הטרור מספר 2 בחשיבותו ברשימה שלהם, אחרי ארגון אל-קאעידה של אוסאמה בן לאדן.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ארכיון ידיעות אחרונות
מזהיר. מרידור
ארכיון ידיעות אחרונות
מומלצים