שתף קטע נבחר

הפיגוע בתל אביב: נעצר שותפו של המחבל המתאבד

מחבל מתאבד התפוצץ באזור התחנה המרכזית הישנה בעיר, ונהרג. שלושה בני אדם נפגעו באורח קשה, ארבעה נפגעו באורח בינוני והשאר באורח קל. ליד המחבל נמצא רובה קלצ'ינקוב. המשטרה עצרה מספר פלסטינים ששהו באיזור לחקירה

אתמול (ו') בסביבות השעה 11:15 אירע פיגוע בתל אביב, באיזור הרחובות נווה שאנן ובני ברק, שליד התחנה המרכזית הישנה בעיר. 25 איש נפגעו, שלושה מהם במצב קשה, ארבעה בינוני והשאר במצב קל. במוצ"ש נותרו מאושפזים בבתי החולים 16 פצועים, שמונה מהם במצב בינוני והיתר קל.
למקום האירוע הוזרמו כוחות גדולים מאוד של משטרה, שהחלו בסריקות באיזור ובמעצר של פלסטינים חשודים.
מחבל מתאבד שהלך ברגל התפוצץ סמוך לקטנוע שחנה במקום ונהרג. הג'יהאד האיסלמי שנטל אחריות לפיגוע מסר כי המחבל המתאבד הוא ספוואת חליל (17), תושב הכפר בית ווזאן, הסמוך לשכם.
מייד לאחר הפיגוע לכדו השוטרים שני פלסטינים, האחד מחברון והשני משכם, ולכוחות הביטחון התברר כי הפלסטיני משכם הוא שותפו של המחבל המתאבד. על גופו נמצא ספר קוראן. ל-ynet נודע כי בספר הקוראן נכתב תאריך ומקום הפיגוע. כוחות הביטחון חושדים כי שותפו של המחבל המתאבד היה אמור לירות ברובה הקלצ'ניקוב שנמצא בזירת הפיגוע, אולם מייד לאחר הפיצוץ הוא ניסה להימלט ונתפס.

עדי הראייה: "פתאום וספה עלתה באוויר"

יוסי שאול, שעובד כמחלק לחם, סיפר ל-ynet על שראה: "נכנסתי לחנות ושמעתי פיצוץ גדול, ואז ראיתי אש שהתלקחה ואנשים שוכבים על הרצפה פצועים". יצחק נוורשוילי, בעל מכולת ברחוב: "ברגע ששמעתי את הפיצוץ מיד התקשרתי למשטרה, אבל במקום שישלחו לפה אנשים, התחילו לשאול אותי איך קוראים לי ומה תעודת הזהות שלי. הפיצוץ היה חזק מאוד ונשברו לי כמה בקבוקים וזכוכיות בתוך החנות".
ואסילה, עובד זר מרומניה, ישב ליד אחד השולחנות בבית הקפה שלידו התפוצץ המחבל. הוא קם ממקומו כמה שניות לפני הפיצוץ - וניצל. אופניו נהרסו כליל. "שמעתי בום גדול ואז כבר לא שמעתי כלום, חבר שלי, ראדו, עבד בבר ואני לא יודע מה היה איתו, רק ראיתי שכל הגוף שלו מלא דם".
חן מאיר, בן 32, בעל סופר מרקט בנווה שאנן, מספר ל-ynet: "יצאתי מהסופר והלכתי למחסן כדי לקחת משהו. כמו שאני פותח את הדלת שמעתי פיצוץ ענק, פתאום מלא דם יצא לי מהראש. הסתובבתי שמאלה וראיתי אופנוע מעלה עשן וראיתי פצועים. קראתי לאח שלי שהיה באזור הוא הגיע עם רכב מסחרי גדול, שם לי משהו על הראש, הכניס אותי לאוטו ולקחנו עוד פצועים שהיו שם, מי שיכל לבוא עלה אתנו. בבית החולים הוציאו לי רסיס מברזל מהרקה השמאלית ונתנו לי אותו מתנה, עכשיו אני צריך רק לחכות שיעשו לי בדיקות ואני מקווה שאני אשתחרר מכאן כבר מחר".
שמעון גבריאל, עולה מהקווקז, נפצע קל. "ישבתי על הרחוב וחבר שלי קרא לי לשבת אתו ולשתות בירה. כשהתיישבתי בשולחן אירע הפיצוץ הגדול במקום שישבתי לפני כן, ולמעשה החבר הציל את חיי".

אהרונישקי: לא היתה התרעה ממוקדת

המפכ"ל, רב ניצב שלמה אהרונישקי, הגיע למקום הפיגוע ואמר: "לא היתה התרעה לגבי פיגוע פה באזור, אבל יש לנו לא מעט התרעות ומידעים שמדברים על נסיונות לבצע פיגוע. אני רוצה להזכיר שברחוב הזה, זה לא הפיגוע הראשון ולא השני, היו לא מעט, אבל לא היתה לנו שום התרעה ספציפית על מקום ושעה מדוייקים".
ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, הגיע לבית החולים איכילוב לבקר את פצועי הפיגוע ואמר כי למחבלים יש מוטיבציה לעשות פיגועים, במיוחד בתל-אביב. "השמירה בעיר תוגברה מאוד לאחרונה, צריך לחזור לחיים ולתת לכוחות הביטחון לעשות את העבודה", הוסיף חולדאי.

בהכנת הידיעה השתתפו: אטילה שומפלבי, אבי טל, עלי ואקד ופליקס פריש

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מקום הפיגוע
צילום ערוץ 1
מקום הפיגוע
צילום ערוץ 1
צילום ערוץ 1
פיגוע נווה שאנן תחנה מרכזית הישנה
צילום ערוץ 1
מומלצים