שתף קטע נבחר

ערפאת רמז למצרים: לא נפסיק את האינתיפאדה

יו"ר הרשות הפלסטינית קרא אתמול שוב למיליוני שאהידים לשחרר את ירושלים. אבל פרשנים פלסטיניים הדגישו דווקא את אמירתו כי "נאצר אמר שהמהפכה הפלסטינית נולדה כדי להימשך עד לניצחון". היה זה רמז ברור למובארק, שלפיו האלימות בשטחים לא תיפסק, עד שערפאת יקבל מחיר מדיני ראוי

יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, היה אתמול (ה') פעם נוספת במצב רוח לוחמני, ונשא את נאום השאהידים היומי שלו, שבו קרא למיליוני שאהידים לשחרר את ירושלים.
במהלך אחד מנאומיו אתמול, גם הבהיר ערפאת, ברמז שכוון לאוזני המצרים, כי הוא ידחה את כל הניסיונות להרגיע את השטח - אלא אם יקבל מחיר מדיני ראוי תמורת זאת.
נשיא מצרים, חוסני מובארק, דיבר בימים האחרונים על כך שערפאת חייב להפסיק את הפעולות של הארגונים הפלסטיניים ולהוריד את מפלס האלימות. מסר ברוח זו העביר מובארק לערפאת באמצעות עומר סולימאן, מפקד המודיעין המצרי, שנפגש עם ערפאת ברמאללה בתחילת השבוע.
בתגובה למסר הזה אמר ערפאת, במהלך נאום שנשא באוזני אחת מהמשלחות הרבות שפוקדות אותו, כי "נאצר אמר שהמהפכה הפלסטינית נולדה כדי להימשך עד לניצחון". הדברים האלה היו מסר ברור למצרים, כי לפלסטינים אין כל כוונה לוותר על לוחמנותם ועל האינתיפאדה - ללא מחיר מדיני ראוי. פרשנים פלסטיניים אומרים כי ערפאת ימשיך בנאומי השאהידים והמלחמה, עד שתיאות ארה"ב לשלם מחיר מדיני שיהיה ראוי בעיניו; רק כאשר יקבל מחיר כזה, הוא ישליט סדר ויביא להפסקה מוחלטת של האלימות.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום איי פי
ערפאת נואם (תמונת ארכיון)
צילום איי פי
מומלצים