שתף קטע נבחר

שר הביטחון נועד בחשאי עם גורמים ברשות

מקורות פלסטינים אומרים שבן אליעזר נועד לאחרונה לפגישות כמעט יומיות עם היועץ הכלכלי של ערפאת מוחמד רשיד ועם בכירים נוספים ברשות. בן אליעזר, טוענים הגורמים, מנסה לגבש תוכנית מדינית שתהפוך לחלק ממצע מפלגת העבודה.לשכת שר הביטחון: לשר קשר רב שנים עם רשיד והפגישות הן על בסיס אישי. השניים לא עובדים על שום תוכנית מדינית

מקורות פלסטינים אומרים כי לאחרונה נפגש שר הביטחון בנימין בן אליעזר פגישות כמעט יומיות עם גורמים פלסטיניים. אחת הדמויות הבולטות בצד הפלסטיני הוא מוחמד רשיד, יועצו הכלכלי ומקורבו של יו"ר הרשות הפלסטינית יאסר ערפאת.
המקורות הפלסטינים אומרים כי הפגישות נערכות מזה זמן רב, באופן רצוף, בידיעתו המלאה ובברכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית. בפגישות, לטענת המקורות, עוסקים שני הצדדים בגיבוש מסמך מדיני שיהיה טיוטה להסכם מדיני ושיופיע במצע מפלגת העבודה בבחירות הבאות. הגורמים הוסיפו כי בן אליעזר אמר לבני שיחו הפלסטינים, מספר פעמים, שהבחירות ייערכו בנובמבר.
זהו אינו הערוץ הפוליטי היחיד בו מנסים הפלסטינים ליצור דיאלוג עם כוחות פוליטיים בישראל. שר ההסברה הפלסטיני, יאסר עבד ראבו, פועל במסגרת "קואליציית השלום הישראלית פלסטינית", על ניסוחו של מסמך מדיני עם יוסי ביילין. המסמך, המתבסס על הבנות טאבה אמור להיות המצע המדיני של ביילין אם יחליט לרוץ בראשות כוח עצמאי לכנסת ולראשות הממשלה.
ההערכה בקרב ראשי הרשות הפלסטינית היא כי השמאל הישראלי התעורר לאחרונה, וכי התעוררות זו תביא בפרק זמן קצר יחסית לבחירות בישראל בהן יש סיכוי להחלפת ממשלת שרון.
מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה כי "לשר קשר רב שנים עם מוחמד רשיד וכל מספר חודשים הם נפגשים. הפגישות הן על בסיס אישי. אין בין השניים שום עבודה על מסמך מדיני".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום איי פי
בחשאי. בן אליעזר
צילום איי פי
מומלצים