שתף קטע נבחר

חילופי האשמות בין הח"כים הערבים בדרך לסוריה

ח"כ אחמד טיבי מאשים את מארגן הנסיעה, ח"כ בשארה, באי הכללתו במשלחת

המשלחת של נבחרי הציבור הערבי להלוויתו של נשיא סוריה עברה לפני שעה קלה את מעבר הגבול בקוניטרה בדרכה לדמשק, לשם תגיע בסביבות השעה 23.00 ותשהה במלון מרידיאן בלב העיר. המשלחת כוללת כארבעה עשר איש בהם שבעה חברי כנסת מסיעות חד"ש, רע"ם ובל"ד. וכן את ראש ועד ראשי הרשויות הערביות מוחמד זיידן, ראש עיריית נצרת ראמז ג`רייסי ושופט בית הדין השרעי אחמד נאטור, עורך כול-אל-ערב המשורר סמיח אל קאסם ואחרים.
מאחורי הקלעים של נסיעת הח"כים להלוויה, התגלו מתחים רבים בין ח"כ בשארה, אמרגן הנסיעה, לבין הח"כים הערבים שלא יזכו להיכנס לסוריה.
בשארה העביר למשרד החוץ הסורי את שמות חברי הכנסת שיגיעו ללוויה. הוא כלל ברשימה רק 6 ח"כים למרות שהדרישה היתה גדולה יותר. ח"כ סלאח טריף שהכריז מיד עם מותו של אסד כי הוא מעוניין להגיע להלוויה, לא נכלל ברשימה. היום בצהריים טריף אפילו לא ידע על הנסיעה שבשארה אירגן.
ח"כ תאופיק חטיב שגם הוא לא נמנה על ברי המזל שיוצאים ללוויה, אמר היום כי הוא לא מרגיש כל צורך לנסוע. "לפני כמה חודשים מת המלך חוסיין, ואף אחד לא התעקש לנסוע לשם. מה קרה פתאום? אני לא מבין למה כולם רצים ללוויה הזאת".
ח"כ ברקה, שנמנה על חברי המשלחת, אמר שהתקשורת היא שהפכה את הנסיעה לכל כך אטרקטיבית. בכל אופן, הוא אומר, זו הזדמנות להביע סולידריות עם העם הסורי, בתקווה שבשאר אסד יקדם את תהליך השלום, ויפעל להידוק הקשר עם אזרחי ישראל הערבים. בראקה אמר כי אחת הבקשות שיעביר לשלטון הסורי בזמן ביקורו שם, היא לפתוח את האוניברסיטאות הסוריות לתלמידים ערבים מישראל.

לפנייה לכתב/ת
צילום: אופירה יוחנן-וולק
בשארה. הרכיב את הרשימה
צילום: אופירה יוחנן-וולק
מומלצים