שתף קטע נבחר

המחזור ה-23: קריית גת הביסה את מכבי חיפה 0:4

המחזור ה-23 העניק לנו את הסנסציה של השנה: קריית גת, סוגרת הטבלה, הביסה את האלופה מחיפה 0:4, והוכיחה לאנשי הטוטו שההחלטה להוציא את המשחק מהטופס השבועי, עלתה להם כנראה בהרבה כסף. גם הפועל חיפה חטפה רביעייה, מרגלי מ.ס. אשדוד. מכבי ת"א חזרה לנצח עם 0:1 קטן מול מכבי פ"ת, עירוני ראשל"צ נוצחה 0:2 על ידי הפועל פ"ת, והפועל ב"ש ניצחה את נתניה 0:1 בזמן פציעות

קשה לדעת איך תסתיים עונת 2001/2002. יכול להיות שמכבי חיפה תיקח אליפות, סביר שקריית גת תרד ליגה. אבל שום דבר שיקרה לא ישנה עובדה אחת: הפתעת השנה אירעה הערב בקריית אליעזר. העולה החדשה מכבי קריית גת, סוגרת הטבלה, הביסה את האלופה ומובילת הטבלה, מכבי חיפה, בתוצאה המדהימה 0:4. ואם אפשר לומר משהו על המשחק הזה, זה שהתוצאה מקפחת את קריית גת.
ביתר המשחקים במחזור ה- 23 של ליגת העל דווקא לא נפלו הפתעות. מכבי תל אביב ניצחה איכשהו את מכבי פתח תקווה 0:1, הפועל פתח תקווה גברה על עירוני ראשון לציון 0:2 והפועל באר שבע ניצחה בזמן פציעות את מכבי נתניה 0:1. ביום שישי הביסה אשדוד את הפועל חיפה 0:4.

חיפה מתפרקת בבית

עכשיו זה סופי: הקבוצה היחידה שיכולה להרוס את מכבי חיפה היא מכבי חיפה. אחרי התקלה במוקדמות ליגת האלופות, ההדחה מגביע הטוטו על ידי סכנין וההפסד למכבי פתח תקווה בליגה, הגיעה ההשפלה הביתית מול קריית גת, שפוגעת קשות במאבק האליפות של הירוקים. שבוע לפני משחק העונה מול הפועל תל אביב, נראו שחקני מכבי חיפה כמו במשחקי ליגת המילואים ב"ערוץ הקבוצות". ללא תאום, ללא משחק קבוצתי וללא שום נחישות, התפרקה האלופה לחלוטין.
קריית גת שיחקה נהדר. שחקניה נלחמו על כל כדור, תקפו ללא הרף, ועם קצת יותר דיוק ליד השער, התוצאה הייתה גבוהה הרבה יותר. עופר אלקובי הבקיעה את הראשון לאורחים בבעיטה חופשית מ-40 מטר שאיכשהו חדרה פנימה. מיקי עטייה קבע 0:2 בפריצה יפה בדקה ה- 22, ודני חזות הגדיל ל- 0:3 עשר דקות אחר כך. במחצית השנייה הציגה חיפה את אותו משחק נרפה מהמחצית הראשונה, ושער שני של ניר חזות בדקה ה- 76 רק עשה צדק עם האורחים.

מכבי תל אביב חוזרת לנצח

מכבי תל אביב חזרה לנצח, אבל זה לא הלך בקלות. שער בדקה החמישית של עמיר תורג'מן העלה את הצהובים ל- 0:1 מול מכבי פתח תקווה, אך האורחים מהתחתית לא נשברו, תקפו וניסו להשוות, אולם לא הצליחו לנצל את המצבים שאליהם הגיעו. במצבה העגום, מכבי תל אביב לא צריכה לחשוב על היכולת הבינונית שהפגינה במשחק, אלא להסתפק בשלוש נקודות ולקוות להמשך טוב יותר. מכבי פתח תקווה יודעת שבית"ר ירושלים סוגרת עליה מאחור, והשבועות הקרובים יראו אם חניכיו של גיא לוזון עשויים מהחומר שצריך כדי להישאר עוד עונה בליגת העל.

עירוני ראשון לציון ממשיכה להפסיד

כמו מכבי תל אביב, הפועל פתח תקווה היא עוד קבוצת צמרת בתיאוריה שהצליחה השבוע לגרום קצת נחת לאוהדים. מחצית ראשונה טובה ושערים של מיכאל זנדברג (דקה 9) ויוסי רוזן (13) הספיקו כדי לגבור על עירוני ראשון לציון המתמוטטת. בפתח תקווה יכולים לחלום על מומנטום מחודש ואולי מקום שלישי בסוף העונה, בראשון יחזרו למלחמות בין שפיגל, ההנהלה והאוהדים.

מאני טיים בווסרמיל

הפועל באר שבע, אחת הקבוצות המפתיעות והמהנות של העונה, הפגינה משחק חלש בבית מול מכבי נתניה. בדקה ה-47 הכשיל אורי אוזן את אופיר חיים ברחבה והורחק בכרטיס אדום, אולם רמי אבו לאבן החמיץ את הפנדל. האורחים מנתניה לא נשברו, ותקפו גם כשנשארו בעשרה שחקנים, אולם בזמן הפציעות הייתה זו דווקא באר שבע שאספה את שלוש הנקודות, לאחר שאליניב ברדה נגח לרשת הגבהה של שוקי נגר. בדקה האחרונה הורחק גם רוסלאן לוברסקי על ידי השופט.

גם האדומים מחיפה התפרקו

הפועל חיפה שרדה הרבה צרות העונה, אבל אירועי השבועיים האחרונים היו כנראה יותר מדי גם עבור חניכיו של גיא לוי. מ.ס. אשדוד לא התקשתה לנצל את מצוקת החיפאים כדי לנצח 0:4 משערים של אסי טובי (35), אנדז'יי קוביקה (48, 63) ובלגויה מילבסקי (86). כמו באר שבע, גם אשדוד נושפת בעורפה של מכבי תל אביב, ואין ספק שהיא עוד לא אמרה את המלה האחרונה העונה. בהפועל חיפה, לעומת זאת, יש תחושה של סוף. אם לא יקרה משהו דרמטי בקרוב (הודעה על רכישה ותשלום משכורות יכולים להיות התחלה), היא עלולה למצוא את עצמה מתחת לקו האדום תוך כמה שבועות.

במחזור הבא

ביום שני יושלם המחזור ה- 23 במשחק בין הפועל תל אביב לבית"ר ירושלים. ניצחון של תל אביב יעלה אותה למקום הראשון בטבלה.
במרכז המחזור הבא יעמוד המפגש בין הפועל תל אביב למכבי חיפה בקריית אליעזר. יתר המשחקים: מכבי קריית גת – מכבי נתניה; עירוני ראשון לציון – הפועל באר שבע; הפועל חיפה – הפועל פתח תקווה; מכבי פתח תקווה – מ.ס. אשדוד; בית"ר ירושלים – מכבי תל אביב.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום יוסי רוט
השפלה. אברהם גרנט
צילום יוסי רוט
צילום : איי פי
שער ניצחון. עמיר תורג'מן
צילום : איי פי
צילום יוסי רוט
ניצחון בזמן פציעות. לופא קדוש
צילום יוסי רוט
מומלצים