שתף קטע נבחר

חברי הכנסת ציינו את יום הגאווה

במשכן הכנסת התארחו הורים וילדים הומוסקסואלים שסיפרו על היציאה מהארון, ח"כ חזן דיווחה על חוקים חדשים לטובת הקהילה, וח"כ רביץ הציע "שיטות לגמילה מהנטייה"

דגל הגאווה הונף היום במשכן הכנסת במהלך דיוני פורום הורים וילדים הומוסקסואלים ולסביות. הדיון נערך בראשות ח"כ יעל דיין, ובמהלכו נשאו דברים הורים וילדים שדיברו על היציאה מהארון.
ד"ר ישעיהו תדמור, אביו של הרקדן עידו תדמור סיפר כי הוא מעריץ את בנו על אומץ ליבו. "אני אוהב את הבן שלי וגאה בו, לא על היותו הומוסקסואל, אני נרתע מהתכונה הזאת. אני גאה בו על תעצומות הנפש ועל אומץ ליבו לצאת מן הארון. הזדעזעתי מנטייתו, אך אי אפשר לשנות אותה".
נחמה שטיר, אמו של אביעד, סיפרה כי "עברו 10 שנים מאז יצא בני מן הארון. במכתב לחברתו כתב: `לעולם לא אוכל לאהוב אותך באמת, בי האשם ובנשמתי המקוללת`. הדברים נכתבו כשהיה בן 16. שאלתי למה הילד שלי פחד לספר לי. אומרים לי – יש לך אומץ לצאת ולומר שהבן שלך הומו. איזה אומץ צריכה אמא כדי לאהוב את הבן שלה?".
ח"כ טומי לפיד (שינוי) אמר במהלך הדיון, כי "לא רק יהודים נספו באוושויץ אלא גם הומוסקסואלים".
ח"כ רובי ריבלין הצהיר כי "לא באתי לברך ולא לקלל, אני מכבד אתכם כפי שאני מכבד את ילדיי. אני אישית בעל נטיות אחרות, וגאה מאוד בנטיותיי".
ח"כ נעמי חזן דיווחה לוועדה על מערכת חוקים שעתידה לעבור בכנסת ועניינה הקלות על בני זוג הומוסקסואלים.
ח"כ אברהם רביץ הפיץ בכנסת מסמך "מדעי", ובו "הוראות והסברים", כיצד להיגמל מהוסמוסקסואליות. בתגובה לכך הפיצה ח"כ יעל דיין את המסמך בקרב משתתפי הדיונים, לטובת מי שמעוניין "להיגמל או להגיב".

לפנייה לכתב/ת
מומלצים