שתף קטע נבחר

3 חיילים נהרגו מפגיעת מטען בטנק

המטען פגע בטנק מרכבה 3. שלושה חיילים נהרגו. שני חייילים פצועים פונו לבית החולים סורוקה במצב קל ובינוני. הפלסטינים: המטען היה של 50 ק"ג חומר נפץ

שלושה חיילים נהרגו הבוקר בפיגוע בטנק מרכבה ברצועת עזה. השלושה היו חיילים באותה פלוגה שנפגעה לפני כחודש בדיוק בפיגוע דומה נגד טנק מרכבה. בתגובה ריכז צה"ל כוחות באיזור נצרים והרס מבנים סמוכים לציר ששימשו את המחבלים.
עד כה הותרו לפרסום שמם של שניים מההרוגים: סמל רותם שני, בן 19 מהוד השרון. הלוויתו תתקיים היום ב-20:00 בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. ההרוג השני הוא סמ"ר מתן בידרמן בן 21 מכרמיאל. הוא יובא למנוחות מחר ב12:00 בבית העלמין הצבאי בכרמיאל.

המטען הופעל בשלט רחוק

הפיגוע התרחש סמוך ל-6:30 סמוך למסגד הקרוב ליישוב נצרים על כביש קרני נצרים. מטען החבלה הגדול התפוצץ מתחת לטנק. מעוצמת הפיצוץ נפגעו גם בתים פלסטיניים לאורך הציר.
שלושה חיילים שהיו בתוך הטנק נהרגו. שני חיילים נוספים, מפקד הטנק וגשש, נפצעו. הפצועים פונו לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. מבית החולים נמסר כי מצבם בינוני.
כוחות כיבוי אש של חוף עזה הגיעו למקום הפיגוע והשתלטו על השריפה שפרצה בטנק. במשך דקות ארוכות עסקו הכבאים והחיילים בחילוץ הגופות מתוך הטנק שנפגע בצורה קשה מאוד.
הפיגוע אירע כאמור סמוך לבתים פלסטיניים, וההערכה בצה"ל היא שהמחבלים תפסו מחסה בין הבתים. אחרי הפיגוע החל צה"ל בסריקות באזור.
מפקד הטנק, שנפצע, סיפר לחבריו: "עפתי מהטנק. אני לא זוכר מה בדיוק קרה. ראיתי רק שהכל שרוף, הכל היה מטושטש, אני לא יודע מה קרה עם החברים שלי שהיו בגחון".
חיילים שהיו באזור אמרו כי "המקרה הזה מזכיר בדיוק את מה שקרה לפני כמה שבועות, כאשר טנק מרכבה נפגע באזור הגחון כתוצאה ממטען חומר נפץ שהתפוצץ תחתיו. ממה שידוע החיילים שנהרגו באירוע הזה היו בגחון".
יש לציין כי לאחר הפיגוע הקודם שבו נפגע טנק מרכבה, בדיוק לפני חודש, נערכו תחקירים מקיפים בצה"ל. בסיום התחקירים נקבע כי בשל עוצמת המטען לא ניתן היה למנוע את הפגיעה בחיילים. בצה"ל נבחנה האפשרות להוסיף מיגון תחתי לטנקים, אולם הוחלט שלא לעשות כך לאחר שבבדיקות התברר כי המיגון הנוסף לא יועיל.
הפלסטינים טענו שהמטען שהניחו היה בעוצמה של כ-50 ק"ג חומר נפץ. בהודעה משותפת מסרו גדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של תנועת הפתח, וגדודי צאלח א-דין של הפתח שאנשיהם ביצעו את הפיגוע. גם הזרוע הצבאית של החזית העממית לשחרור פלסטין נטלה אחריות לפיגוע, וההערכה היא כי מדובר בפעולה משותפת.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום רויטרס
הטנק שנפגע בפיגוע הקודם
צילום רויטרס
מומלצים