שתף קטע נבחר

תושבי חדרה נחשפו למים קטלניים

יו"ר ועד שכונת אפרים בחדרה, ד"ר חיים רבונא, מזהיר: "80 בתי אב בשכונה וכ-120 משפחות נוספות נחשפו בשנים האחרונות למים שהועברו בצינורות אזבסט עם חיבורי עופרת המהווים סכנה תברואתית"

יו"ר ועד שכונת אפרים בחדרה, ד"ר חיים רבונא, מזהיר: "80 בתי אב בשכונה וכ-120 משפחות נוספות נחשפו בשנים האחרונות למים שהועברו בצינורות אזבסט עם חיבורי עופרת המהווים סכנה תברואתית". רבונא, ד"ר לפיזיולוגיה ומורה לכימיה אף פנה למשרד הפנים, וקצין המחוז פנה בתגובה לראש העירייה, ישראל סדן.
רבונא: "הנזקים הללו מצטברים בגוף. ברשויות אחרות החליפו את הצינורות לפני שנים, אבל לא בשכונת אפרים. הצטברות עופרת בגוף עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים למוח ואף סרטן כתוצאה מהרעלת דם. הגיע הזמן שעיריית חדרה תטפל בבעיה".
המהנדס הראשי לבריאות הסביבה במשרד הבריאות, שלום גולדברגר: "כל הרשויות קיבלו הנחיה להשתמש רק בחומרים מאושרים, ולמיטב ידיעתנו במי השתיה של חדרה אין עופרת". משרד הפנים מסר בתגובה כי האחריות היא של עיריית חדרה.
דובר העירייה, רן זהבי: "על פי הממצאים איכות המים בחדרה תקינה, ואין בדעת העירייה לאמץ את דעתו של ד"ר רבונא בכל הנוגע לבדיקות מדגמיות לתושבים".

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מים קטלניים בחדרה
צילום: רויטרס
מומלצים