שתף קטע נבחר

רמאללה: שטח צבאי סגור, גם לעיתונאים

זאת בעקבות פציעת כתב ה"בוסטון גלוב" והתפרצות עיתונאים ללשכת ערפאת. במקביל דורשת לשכת העיתונות הממשלתית מכלי התקשורת הזרים להפסיק את העסקתם של פלסטינים השוהים בארץ ללא אישור שהייה

צה"ל הכריז על רמאללה כעל שטח צבאי סגור ואוסר, החל מהיום (א'), על כניסת עיתונאים, ישראלים וזרים, לעיר.
בשעות אחר הצהריים נפצע קל כתב העיתון "בוסטון גלוב", אנתוני שדיד, לאחר שנקלע לחילופי אש בין צה"ל לפלסטינים. שדיד נפגע מקליע שחדר לכתפו. גורמים ישראלים מסרו כי שדיד נפגע ככל הנראה בשוגג מאש חיילי צה"ל, מדובר צה"ל נמסר כי לא ברור האם הכתב נפצע מאש חיילי צה"ל או הפלסטינים. בעקבות האירוע, דרש צה"ל מהכתבים שעדיין נמצאים בעיר, לצאת ממנה.
ראש אגף התכנון בצה"ל האלוף גיורא אילנד אמר כי האיסור הוכרז לאחר שקבוצת עיתונאים התפרצה בצהריים בכוח ללשכת ערפאת לאחר עימות עם חיילי צה"ל. לדברי האלוף, כאשר יצאה הקבוצה מן המתחם היתה בה כמות כפולה של אנשים לעומת זו שנכנסה וקיים חשד כי העיתונאים הבריחו אל מחוץ לבניין מבוקשים שביקשו להימלט מהלשכה. האלוף אילנד סיפר כי כל הקבוצה נעצרה ונלקחה לחקירה על מנת לברר אם יש מבוקשים בקרב העיתונאים.
מאז תחילת הפעולה ברמאללה, בלילה שבין חמישי לשישי, הוכרזה רמאללה כשטח צבאי סגור, ובניגוד לפעולות שנערכו בשבועות האחרונים, הפעם לא הכניסו הכוחות את נציגי התקשורת איתם.
לפני כחודש, בעת הפעולות הצבאיות במחנות הפליטים, הכניס עימו צה"ל כתבים, ישראלים וזרים. לפני כשבועיים, בעת פעילות בערי הגדה, צולמו צילומים שעוררו זעם בצה"ל. בין היתר נראה בדיווחי התקשורת כוח צבאי שובר קירות בבית משפחה, בעת שהאם הפצועה שוכבת בבית ובתה הקטנה בוכה לעיני המצלמות. כמו כן התראיין חייל שאמר כי אינו מבין מה הוא עושה במקום.
בעקבות הדיווחים הללו החליט שר הביטחון בנימין בן אליעזר שלא לאפשר יותר לצה"ל לקחת איתו כתבים לפעולות. עיתונאים זרים וישראלים נעצרו מאז בכניסה לעיר במחסומים.

לע"מ לתקשורת הזרה: תפסיקו להעסיק פלסטינים

בתוך כך הודיעה היום לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ) למערכות כלי התקשורת הזרים בישראל, שעליהם להפסיק להעסיק עובדים פלסטינים, השוהים בארץ באופן בלתי חוקי.
לדברי מנהל לע"מ, אם לא תופסק העסקתם, ייאכף החוק האוסר על העסקת שוהים בלתי חוקיים. גורמי הסברה אומרים כי בין היתר, ייתכנו מעצרים של עיתונאים פלסטינים השוהים בארץ באופן בלתי חוקי ואף ייסגרו משרדים של נציגויות כלי תקשורת זרים המעסיקים את אותם הפלסטינים.
לדברי סימן, הערים הפלסטיניות נמצאות בסגר כעת, והעיתונאים הפלסטינים משרתים באופן מוחלט את המאמץ הפלסטיני, לא מאפשרים שידור תכנים ישראליים ומבליטים תכנים שמשרתים, לדבריו, את מטרת "רשת הטרור של ערפאת".
"סבלנו את זה במשך שנה וחצי", אמר סימן, "אך לצערנו הרב, ברגע קריטי זה, אין לנו ספק שהפלסטינים מגויסים באופן מוחלט. העסקתם מסייעת לפגיעה במדינת ישראל. היום, לדוגמה, הועלתה החותנת של יאסר ערפאת לשידור ב-CNN, באמצעות כתבת ששוהה בארץ באופן בלתי חוקי. הראיון קיבל הבלטה באופן בלתי פרופורציוני, ובנוסף, הפרטים שנמסרו בו היו בלתי נכונים במידה רבה".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום : איי פי
כתבים החוצה. צה"ל ברמאללה
צילום : איי פי
צילום: לשכת העיתונות הממשלתית
החוק ייאכף. סימן
צילום: לשכת העיתונות הממשלתית
מומלצים