שתף קטע נבחר

4 הרוגים ושבעה פצועים בחדירת מחבלים להתנחלות אדורה

שני המחבלים חדרו אתמול בבוקר למספר בתים ביישוב וירו בתושבים. בתום מרדף ממושך נהרג אחד המחבלים. הלילה: מחבל שהסתנן מירדן נתפס בבקעה

ארבעה בני אדם נהרגו אתמול בבוקר (שבת) ושבעה נפצעו בחדירת שני מחבלים ליישוב אדורה, ממערב להר חברון. ההרוגים הם קתרינה (קטיה) גרינברג בת 43, דניאל שפי בת 5, אריק בקר בן 22 ויעקב כץ בן 51.
ויקטור גרינברג, בעלה של קתרינה, נפצע קשה והועבר לבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים. שישה פצועים נוספים, שניים במצב בינוני וארבעה במצב קל, פונו לבית החולים "ברזילי" באשקלון. (עדויות התושבים במקום והפצועים - בקישור מימין).
הפיגוע אירע בסביבות השעה תשע בבוקר: לפחות שני מחבלים לבושים במדי צה"ל ואפודים הצליחו לפרוץ את הגדר שסביב ההתנחלות. הם נכנסו לתוך הבית הראשון אותו ראו, ירו למוות בגרינברג ופצעו את בעלה ואת בנם.
לאחר מכן המשיכו המחבלים לבית נוסף וירו בכל האנשים שהיו בתוכו. דניאל שפי נהרגה. אמה ושני אחיה נפצעו. אבי המשפחה יעקב שפי היה באותה שעה בבית הכנסת וניצל.
כאשר יצאו המחבלים מהבתים הם פתחו בירי ברחובות היישוב, ממנו נהרג כץ.
כיתות הכוננות של הישוב הגיעה למקום, זיהתה את המחבלים וקראה להם. המחבלים פתחו לעבר הכיתה באש והרגו את בקר. חברי כיתות הכוננות השיבו באש וככל הנראה נפגע כתוצאה מכך אחד המחבלים.
לאחר ההתקלות עם כיתת הכוננות נמלטו המחבלים לוואדי סמוך, והחל מרדף אחריהם. המחבלים, ששהו בישוב בסך הכל כ-15 דקות, הצליחו להימלט דרך הפירצה שדרכה נכנסו ליישוב. יש לציין כי מדובר בגדר רגילה ולא בגדר בעלת מערכת זיהוי אלקטרונית. בסביבות 17:00 הרג כוח צה"ל את אחד המחבלים ליד הכפר תופח, כחמישה ק"מ דרום מזרחית לאדורה.
תחנת הטלוויזיה של החיזבאללה, אל-מנאר, דיווחה כי אירגון לא מוכר בשם "צבא פלסטין" נטל את האחריות לפיגוע.

הלילה: נתפס מחבל שהסתנן מירדן לבקעה

כוח צה"ל תפס הלילה מחבל חמוש ברובה "קלאצ'ניקוב" באזור הישוב ארגמן שבבקעה. המחבל נורה והועבר לבית חולים.
אמש התקבלה התרעה על הסתננות מחבל מירדן, לאחר שעקבות התגלו ממזרח וממערב לגדר המערכת. תושבי הישובים בבקעה התבקשו להישאר בבתיהם, וציר 90 נסגר לתנועה. בעקבות תפיסת המחבל, הורדה הכוננות שהוכרזה באזור.
מרגע חדירת המחבל מבעד לגדר המערכת ועד לתפיסתו על ידי צה"ל חלפה כשעה, אולם מפקדים שהשתתפו בלכידת המחבל אומרים כי תגובה נכונה של כוח המילואים שזיהה את החדירה ריתקה אותו למקום מסתור. "אילו היה המחבל ממשיך בריצה, הוא היה יכול להגיע תוך עשר דקות לאחד היישובים ולבצע פיגוע ירי", מספר סרן ישראל, מפקד פלוגת ההנדסה של חטיבת הנח"ל, שלכד עם חייליו את המחבל.
סרן ישראל, שנמצא עם פלוגתו המשמשת למשימות מיוחדות באזור בקעת הירדן, סיפר: "סמוך לשעה 22:30 חתך המחבל את גדר המערכת באזור מושב ארגמן, והחל לרוץ מערבה לכיוון היישובים". לדבריו, "בגלל הקרבה הרבה של גדר המערכת לכביש הבקעה, רק כ-50 מ', חצה המחבל במהירות את הכביש והמשיך לרוץ בשטח".
במהלך המרדף, המחבל זוהה בידי המח"ט, אל"מ חיליק וסרן ישראל, כשהסתתר בין שני סלעים גדולים ופתחו לעברו באש. "אחרי כמה שניות הבנו שפצענו אותו, המחבל התחיל לצעוק. הגשש קרא לו בערבית לצאת, וראינו שהוא פצוע בידיים. ביקשנו ממנו שירים את הבגדים כדי לוודא שהוא לא ממולכד ולהתרחק מרובה הקלצ'ניקוב שלו. חובשים טיפלו בפצעיו". מחקירת המחבל בידי השב"כ עולה כי זו הפעם השנייה בה הוא מנסה לחדור לישראל ולבצע פיגוע. ההערכה היא כי המחבל שימש בעבר כסייען, וביקש לכפר על מעשיו בפיגוע. המחבל, שהיה שייך ככל הנראה לארגון איסלאמי, לבש מדים מנומרים, ונשא רובה קלצ'ניקוב ושתי מחסניות.

בהכנת הידיעה השתתפה טובה דדון

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום : רויטרס
נפגע בפיגוע
צילום : רויטרס
איזור הפיגוע
מומלצים