שתף קטע נבחר

הכנסת חוזרת לעבודה; בתוכנית - הקמת ערוץ טלוויזיה חדש

מושב הקיץ מתחיל היום. בתוכנית: החלפת ערוץ 33 בערוץ חדש, והחמרת הסנקציות נגד ח"כים מתלהמים

כנס הקיץ של הכנסת ייפתח היום (יום ב') לאחר פגרת החורף, בסימן אישור תוכנית החירום הכלכלית והמתיחות הביטחונית.
בתוך כך הודיע אתמול יו"ר הכנסת, אברהם בורג, כי "לא יהיו הרמות ידיים ואלימות במליאה", וכי "נשקלת החמרת צעדי הענישה של חברי כנסת שיתלהמו יתר על המידה, באמצעות ועדת האתיקה".

תוכנית: ערוץ טלוויזיה במקום ערוץ 33

בורג חשף אתמול בשיחה מקדימה עם עיתונאים, כי הכנסת דנה בחודשים האחרונים עם משרד התקשורת, בתוכנית להקמת "ערוץ משטרי", כפי שהוא מכנה אותו. הערוץ אמור להחליף את ערוץ 33 ולשדר את ישיבות מליאת הכנסת, אירועים ממלכתיים שונים וכן לשדר שידורים מהרשויות המקומיות. "אנחנו מתמודדים עם בעיות טכניות", אמר בורג והסביר כי יש להסדיר את הערוץ המתוכנן בחקיקה. טרם הוחלט אם הערוץ ישודר במסגרת שידורי הכבלים או בלווין.
הצורך בערוץ החדש גבר באחרונה כאשר ערוץ 33 סירב לשדר שידור חי מהמליאה, של ישיבה מיוחדת בעת הפגרה, בעקבות מבצע "חומת מגן". ראש הממשלה לא הגיע לישיבה ולכן נפתחה המליאה בנאום יו"ר האופוזיציה יוסי שריד. נאומו של שריד לא שודר כמקובל ועל כך זעמו בורג והאופוזיציה.
"לא ראיתי יד מכוונת אלא ועד עובדים (שסירב לשדר בהתראה קצרה - ס.ש)", אמר בורג, "כנסת כידוע אינה נלחמת בוועדי עובדים. אנו שוקדים על הקמת ערוץ חדש שישדר 7 ימים בשבוע. יש שאלות רבות סביבו: מי יערוך אותו? כיצד יועברו השידורים. אנחנו עובדים על התוכנית מזה 8 חודשים, אך עדיין לא סיימנו".

נגד אלימות: השעיית ח"כים מעשר ישיבות

תוכנית נוספת של היו"ר בורג היא כאמור להחמיר את צעדי הענישה נגד ח"כים מתלהמים. זאת בעקבות התנהגותו של ח"כ עיסאם מחול, שהצדיע במליאה במועל יד וקרא "הייל שרון".
במסגרת הרעיון לרסן את המליאה נשקלת אף האפשרות להשעות חברי כנסת "חוטאים", מעשר ישיבות מליאה. זאת כדי לתת שיניים לוועדת האתיקה הבודקת תלונות על חברי כנסת העושים שימוש בביטויים גסים או כאלה הפוגעים בציבור ובתדמית המליאה.
בורג הגיש תלונה נגד ח"כ מחול לוועדת האתיקה, אך אתמול הוא אמר: "אני בעד חופש ביטוי. המיעוט צריך לקבל פיתחון פה בכנסת, כי זה המקום היחיד שבו יש לו פיתחון פה. אני ירא מחברה שיש בה רק קול אחד. אני מזכיר לכם שבעבר קרה שדעות המיעוט הפכו כעבור זמן לדעת הרוב השולט".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום : אביגיל עוזי
חוזרים לעבודה. בורג
צילום : אביגיל עוזי
מומלצים