שתף קטע נבחר

NBA: נצחונות ללוס אנג'לס ניו ג'רזי ודטרויט

רבראצ'ה גמר את העונה, אך הפיסטונס גברו על הסלטיקס 84:96 ועלו ליתרון 1-0 בסדרת חצי הגמר במזרח. ניו ג'רזי מובילה על שארלוט באותה תוצאה לאחר ניצחון 93:99. ניצחון במשחק הראשון בחצי גמר המערב ללוס אנג'לס לייקרס - 80:86 על סן אנטוניו ספארס

שתי הפייבוריטיות במזרח, ניו ג'רזי נטס ודטרויט פיסטונס, עשו צעד ראשון לקראת מפגש בינהן בסדרת הגמר של הפלייאוף במזרח, לאחר שניצחו במשחקי הפתיחה בסדרות חצי הגמר שלהן. האלופה, לוס אנג'לס לייקרס, סבלה ממכת פציעות שכללה את שאקיל אוניל וקובי בראיינט, אבל ניצחה לבסוף את סן אנטוניו במשחק הראשון של סדרת חצי גמר המערב.

דטרויט פיסטונס - בוסטון סלטיקס 84:96

דטרויט פיסטונס מדוכדכת מעט עלתה למשחקה הביתי מול בוסטון סלטיקס, הראשון בסידרת חצי גמר המזרח, וירדה מן המגרש במצב רוח מרומם לאחר ניצחונה 84:96. הסנטר היוגוסלבי של הפיסטונס, זליקו רבראצ'ה, שבר את ידו באימון סוף השבוע וגמר את העונה, חבריו ניסו להימנע מגורל דומה והצליחו לכפות את משחק ההגנה המאיים שלהם על כוכבי הסלטיקס, פול פירס ואנטואן ווקר, שרק סיימו סידרה התקפית מצוינת מבחינתם מול פילדלפיה. בשלושה רבעים הצליחו הסלטיקס לקלוע 52 נקודות בלבד, כשמנגד חוגגים קליף רובינסון וג'רי סטאקהאוס במטווח קליעות משלהם והפיסטונס הובילו ב-16 נקודות בסוף הרבע. האורחים עוד ניסו לחזור למשחק ברבע הרביעי, בזכות הרכז קני אנדרסון אך מעבר לצמצום זניח של ארבע נקודות, לא הועילו המאמצים והפיסטונס עלו ליתרון 1-0 בסדרה.
הרבו לקלוע לדטרויט: קליף רובינסון 30, סטאקהאוס 26 (11 ריב', 8 אס'), מייקל קארי 15 וקורליס וויליאמסון 11, בן וואלאס 5 (12 ריב'). הרבו לקלוע לבוסטון: ווקר 20 (9 ריב'), פירס (19 ריב') ואנדרסון 17 כל אחדואריק וויליאמס 14.

ניו ג'רזי נטס - שארלוט הורנטס 93:99

בניגוד למשחק הראשון של ניו ג'רזי נטס בסדרת הסיבוב הראשון של הפלייאוף, שהסתיים בהפסד לאינדיאנה פייסרס, עלו הנטס למשחק הראשון בסדרת חצי הגמר במזרח מול שארלוט הורנטס מוכנים. ההורנטס, שהצליחו להיצמד למארחים לאורך כל שלבי המשחק ואף הובילו בתום המחצית הראשונה 51:45, לא הצליחו לעצור את ג'ייסון קיד והמשחק הקבוצתי שהוא ניהל תוך שיתוף פעולה מלהיב בין כל שחקני הקבוצה. קיד קלע 21 נקודות והוביל שבעה שחקנים של הנטס שקלעו בדאבל-פיגרס ופתחו בריצה של 22:32 ברבע השלישי, שנעצרה רק בניצחון 93:99 בסיום.
בארון דייויס, שהיה השחקן הבולט של ההורנטס במחצית הראשונה, נעלם בשלבים הסופיים של המשחק וגם תרומה התקפית נאה של אלדן קמפבל, לא סייעה לאורחים להפתיע במשחק הראשון.
הרבו לקלוע לניו ג'רזי: קיד 21 (7 אסיסטים ו-7 ריבאונדים), טוד מקאלוך 14, קרי קיטלס 12, קית' ואן הורן 11, קניון מרטין, אארון וויליאמס ולוציוס האריס 10 כל אחד. הרבו לקלוע לשארלוט: דייויס 23, קמפבל 22, דייויד ווסלי 13 (8 אס'), לי ניילון 12 ופי.ג'יי בראון 11.

לוס אנג'לס לייקרס - סן אנטוניו ספארס 80:86

האלופה עלתה ליתרון 1-0 בסדרה בתום משחק קשה, אשר במהלכו נדמה היה כי סן אנטוניו תחולל הפתעה ותחזור מה'סטייפל-סנטר' עם ניצחון. הספארס פתחו את המשחק ביכולת טובה והובילו לאורך כל המחצית הראשונה, אם כי טים דאנקן סבל מיום חלש במיוחד והחטיא את כל עשר הזריקות הראשונות שלו. אחרי שהמחצית הסתיימה בתוצאה נמוכה - שתי הקבוצות קלעו באחוזים נמוכים - וביתרון האורחים 38:32, חזרו הלייקרס למשחק ומעט אחרי פתיחת הרבע השלישי עלו ליתרון ראשון מתחילת הערב - 42:43.
דווקא כשהם במומנטום של הובלה, איבדו הלייקרס את שאקיל אוניל שנחתך באצבעו, ירד לחדר ההלבשה ונזקק לארבעה תפרים. על המגרש נמשך משחק צמוד, בדרך כלל ביתרון סן אנטוניו. קובי בראיינט, שביצע מספר מבצעים יפים, לא סיפק את הסחורה בכל הקשור להנהגת הקבוצה ואף החטיא מקו העונשין 6 מתוך 10 זריקות. עם פתיחת הרבע האחרון נפצע קובי בברכו וירד לחדר ההלבשה לקבלת טיפול, כאשר בדרך הוא רואה את אוניל חוזר למגרש.
שאקיל שוב הוכיח עד כמה הוא מרכיב חשוב במשחקה של לוס אנג'לס, וחזרתו סימנה את תחילת המהפך בדרך לניצחון. הוא קלע 13 מתוך 23 הנקודות שלו מרגע חזרתו למגרש - 10:50 דקות לסיום - והוסיף ארבע מתוך 17 הריבאונדים שקטף. הספארס הובילו 64:61 אבל מכאן ועד הסוף הלייקרס שיחקו היטב (יחד עם בראיינט שחזר בדקות האחרונות) והשלימו את נצחונם ה-20 ב-21 משחקי הפלייאוף האחרונים של הקבוצה, וה-18 ברציפות בבית.
הרבו לקלוע ללוס אנג'לס: אוניל - 23 נקודות, בראיינט - 20, ווקר - 12. לסן אנטוניו: דאנקן - 26, סמית - 16, פארקר - 11.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
בראיינט. נפצע בברך
צילום: איי פי
צילום: איי פי
ג'רי סטאקהאוס. הוביל את הפיסטונס
צילום: איי פי
צילום איי פי
קיד. ניצח בקרב ברכזים
צילום איי פי
מומלצים