שתף קטע נבחר

שרון במרכז הליכוד: הנאום המלא

מזה למעלה משנה וחצי נתונה מדינת ישראל תחת מתקפת טרור רצחנית ששמה לה למטרה כל אזרח במדינת ישראל. מכאן, מן המקום הזה, אני רוצה לשלוח בשם כולנו ניחומים למשפחות הנופלים. אין מזור לכאבם. קשה אפילו להעריך גם את הכאב וגם את האסון שפקד אותנו על אותם כשרונות, של אותם ילדים ותנוקות שאבדו לנו. אין מזור לכאבם. וברכת החלמה לפצועים בבתי החולים.
מתקפת טרור זו מנוהלת, מאורגנת וממוננת על ידי אדם אחד - יאסר ערפאת,
אותו ערפאת שבחתימת ידו התחייב לא להשתמש בנשק הטרור ובאותה יד חתם על הוראות להעביר כספים למחבלים מתאבדים.
אותו ערפאת שראשי ממשלה בישראל, בחמימות ואולי בתמימות, לחצו את ידו. לצערי בינהם גם ראש ממשלה שלנו. אני את ידו של ערפאת לא לחצתי. נתנו לו את המפתחות להקים את בסיסי הטרור בלב ארצנו.
מתקפת הטרור החלה לאחר שהממשלה הקודמת הציעה לערפאת ויתורים מופלגים ומסוכנים, חזרה לגבולות 67' עם תיקונים קלים, פרוק מרבית היישובים ביש"ע, החזרת פליטים לתחומי מדינת ישראל, חלוקת ירושלים ואפילו מה שאף יהודי לא מעז להעלות על בדל שפתיו - ויתור על הר הבית ומרבית העיר העתיקה.
בתמורה להצעות אלה קבלנו מלחמה, שמטרתה לנסות ולסחוט את מדינת ישראל לוויתורים בדרך הטרור. מלחמה שמטרתה לזרוע פחד ואימה בלבבות העם בישראל. ויתורי ממשלת ברק נתפסו בעיני ערפאת כחולשה והוא חשב שיוכל להכניע את העם בישראל. אבל הממשלה שלנו זו ממשלה אחרת. ערפאת כבר הבין, עם ישראל לא ייכנע לאיש. זו ממשלה שעמדה מול לחץ בינ"ל והדפה את הרצון להעמיד את ישראל למשפט האומות. אני עמדתי על כך ואני הדפתי זאת.
קיצורי הדרך לשלום של ממשלת ברק הביאו אותנו למלחמה. המסקנה היא פשוטה - אין קיצורי דרך לשלום. לא יכול להיות שלום עם טרור. לא יהיה שלום עם איש טרור. כדי לעשות שלום לדורות חייבים לנצח את הטרור. אין דרך אחרת.
אין קיצורי דרך, כך פועלת הממשלה בראשותי היום, ממשלת אחדות לאומית שהליכוד במרכזה, ממשלה שפועלת מתוך אחריות וקור רוח.
חבריי, יש מי שנותן עצות ויש מי שמבצע. את הטרור נמגר לא בספרים והרצאות אלא בעוז רוח וכושר החלטה ואחריות.
ממשלה שיודעת איך לעמוד במערכה הבטחונית תוך שמירת כוחנו ויכולתנו לעמוד במערכות המדיניות המורכבות כל כך. ממשלה שמבינה שכדי לעשות שלום ולשמור על עוצמתה של ישראל צריך לשמור על מערכת יחסנו עם הגדולה בידידותנו ארה"ב. מערכת יחסים שמושתתת על אמינות ועל עמידה על עקרונות משותפים. את הטרור לא ננצח בנאומים ובססמאות, שמענו רבות כאלה. עכשיו הזמן לעשייה. מבצע חומת מגן הוא דוגמא לעשייה הזאת. זה היה אחד המבצעים החשובים ביותר שיצאנו אליו והוא סלל את הדרך למלחמת חורמה למיגור הטרור בכל מקום בו הוא נמצא. ואנחנו אחרי שביצענו את המהלך הזה המשכנו ואנחנו ממשיכים במאמצינו, וחזרנו לקלקיליה, וחזרנו לטול כרם כמה פעמים, ונכנסנו לחברון, ואנחנו מבצעים פעולות יום יום ולילה לילה. עצרנו למעלה מ-2000 מבוקשים, הבאנו להריסת תשתיות הטרור במחנות הפלסטינים, היו אלה הישגים אדירים. הישגי חומת מגן מאפשרים המשך עשייה שקטה שתוצאותיה מדברות בעד עצמן. עשייה שהאויב אינו שומע אבל מרגיש היטב על בשרו, בעריו, במחנות הפליטים, במרכזי השלטון שלו. עשייה של חיילי צה"ל ומפקדיו, עשייה של אנשי שירות הבטחון עלומים ונסתרים שלא מדברים, לא מדברים אלא עושים. עשייה של חיילי מג"ב ושוטרי משטרת ישראל שהפכו לכוח לוחם לכל דבר. עשייה של רבבות מתנדבים בתחומים שונים שיום יום מטים כתף ומושיטים יד תומכת, עשייה של עם שלם, חרד, שואף לשלום אבל נחוש להגן על עצמו מפני תוקפיו ועשייה של הממשלה, עשייה של ממשלה המיישמת הלכה למעשה את דבר הפסוקים ממשלי: "באין תחבולות ייפול עם ובתחבולות עשה מלחמה". עשייה שמטרתה אחת - להכות את הטרור, להחזיר את הבטחון כדי שנוכל להתקדם לשלום.
הגעה לשלום אפשרית אך ראשית צריכים להתקיים שני תנאים בסיסיים:
אחד, הפסקה מוחלטת של הטרור. שניים, רפורמות במבנה הרש"פ תוך שקיפות מלאה ואחריות שלטונית. חייבת להיות רשות אחרת. לאחר שיתקיימו שני התנאים הבסיסים הללו נוכל... הסכם ארוך טווח בו יקבעו מערכות היחסים ביננו לפלסטינים. רק לאחר מכן אחרי שנראה איך הם בונים את מערכות הממשל שלהם, אחרי שנשתכנע שפניהם אכן לשלום, רק אז נוכל לחתום על הסכם של שלום, שלום קבע.
אני הצעתי ועידה איזורית, דרך אגב, כבר היתה ועידה כזאת, במדריד, בראשה עמד ראש ממשלתנו יצחק שמיר, אבל יחד איתו כדאי לזכור שעמד גם סגן שר החוץ שלנו, זה לא משהו חדש, זה כבר היה.
חבריי, חברי הליכוד, באתי לכאן הערב כי זה הבית שלי. אני יזמתי את הקמת הליכוד, אני יחד עם חבריי בנינו את התנועה המפוארת הזו, היינו יחד ברגעים הקשים והיינו יחד ברגעי הנצחון. אני יודע שרק הליכוד יכול להוביל את ישראל באחריות ובבטחון בתקופות משבר. והיום האחריות שלנו של כולנו היא למדינת ישראל, לעם בישראל כולו. זו האחריות שלנו כמפלגת שלטון, זו האחריות שלי כראש ממשלה.
אנחנו בליכוד זוכרים איך פעמיים בעבר המחנה הלאומי נפל קורבן למלחמות פנימיות שערערו את אחדותו. מלחמות שהביאו לנפילת ממשלות הימין, מאבקי כוח על עמדות וכסאות, היו מי שנאבקו על דרך אבל ידעו להתיייצב ברגע האמת סביב המנהיגות הנבחרת.
וגם פה כדאי שנזכור, הסכמי אוסלו התקבלו אצלנו על ידי אדם אחד, האם אנחנו רוצים לחזור למאבקים האלה, האם שכחנו שכוחו של המחנה הלאומי הוא באחדותו. האם מרכז הליכוד יסרב לתת גיבוי לממשלתו, זו שנבחרה ברוב חסר תקדים? אני יודע שלא. המרכז חייב לתת גיבוי לממשלה בעיצומה של מלחמה קשה ונוראה.
השיקולים שמנחים אותי הם העניינים הלאומיים : בטחון ישראל והשגת שלום. זה מה שאני מאמין ובדרך הזאת אני אלך.
כך היה לאורך כל דרכי וכך יהיה. שום שיקול אחר לא יהיה. יהיה רק שיקול אחד. מה טוב למדינת ישראל. מה טוב לאזרחי מדינת ישראל. ולא שיקולים ולחצים אחרים. כל זה לא ישפיע עליי. אני אלך בדרך בה אני מאמין. זו אחריות שליאני יודע שכולנו יחד ננהג באחריות, בנחישות, בסובלנות, תוך אמונה בצדקת דרכנו, אמונה בנצחון.
לכן אני מציע, ואני מבקש מיו"ר המרכז להעמיד את הצעתי להצבעה וזאת הצעתי :
אני מציע שהליכוד היום לא יקבל החלטה שעוסקת בהסדרי הקבע, זאת תהיה טעות .... כל עיסוק, כל החלטה שתתקבל היום בנושא הסכם הקבע מסוכנת למדינת ישראל ותגביר את הלחצים עליה בטרם עת. אנחנו בינינו עוסקים היום בנושא המדינה הפלסטינית. הנושא אינו עומד על סדר היום, אנו עוסקים היום במיגור הטרור, אנו עוסקים היום בלחימה בתשתיות הטרור והרש"פ. חיילי צה"ל, כוחות הבטחון, עם ישראל כולו - מאוחדים היום בלחימה בטרור. זה אינו הזמן לדיונים בנושאים לא רלבנטים. אני מציע שהמרכז יקבל היום רק החלטה אחת וזו לשונה.
חבריי, חברי המרכז, מי שהאחריות מוטלת על כתפיו - זה אני. מי שעומד במערכה הזאת - זה אני. מי שמכיר את מצב - זה אני. ולכן רבותיי אני רוצה להקריא את ההחלטה שהיא היחידה שיש לדעתי לקבל היום.
'מרכז הליכוד מאוחד בתמיכתו בממשלה ושרי הממשלה מטעם הליכוד ובראש הממשלה מטעם הליכוד, מחזק את ידיהם במאבק בטרור ובמאמץ להוביל לשלום אמיתי ויציב ולא יקיים היום הצבעה המקשה על המאבק המדיני. כל הסכם בעתיד יובא לדיון בפני המרכז לפני אישורו. יחד אנחנו נתגבר יחד נמשיך להוביל את מדינת ישראל יחד נכניע את הטרור ויחד נעשה שלום. כי רק ביחד אפשר לנצח ואנחנו בעזרת השם ננצח'.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
עקץ את נתניהו. שרון
צילום: רויטרס
מומלצים