שתף קטע נבחר

ישי בעצרת בלוד: יש קבוצה בש"ס שמנסה להטעות את הציבור

יו"ר ש"ס זכה בעצרת לקראת הבחירות המוניציפליות בלוד לסיוע מזמרו לשעבר של דרעי, בני אלבז, ומהזמר אבי ביטר. ישי תקף במרומז את תומכי דרעי על התערבותם בבחירות

יו"ר ש"ס אלי ישי זכה אמש (א') לסיוע מהזמרים אבי ביטר ובני אלבז, לשעבר זמר הבית של אריה דרעי, בעצרת בחירות לקראת הבחירות המוניציפליות בלוד. הבחירות שיתקיימו מחר מהוות מבחן חשוב לישי (ראו קישור מימין) ומקורביו הביעו סיפוק רב מהתמיכה שזכה לה מהתושבים בעצרת שנערכה ברחבת עיריית לוד.
זו הייתה העצרת המוצלחת ביותר של ש"ס בתקופת הנהגתו של ישי שהתקבל עם שיר חדש: "רבי אליהו ישי בך בחר בורא עולם להיות מנהיג לעם", כשתלמידי בית הספר רשב"י בעיר מניפים כרזות ועליהן תמונתו.
הבחירות בלוד, מתאפיינות בקו אנטי ערבי חריף, בהתאם לכך סיפר אלי ישי בנאומו על פגישתו עם אמא לודאית "האמא בוכה לי שהבת שלה בת 14 כבר עזבה את הבית והלכה לגור עם ערבי".
בקהל הופצו כרוזים בהם צילום של הודעה לעיתונות של משרד הפנים: "הממשלה קיבלה את הצעת אלי ישי להקפיא לחלוטין את כל הבקשות לאיחוד משפחות והענקת מעמד בישראל לתושבי הרשות הפלסטינית". גם הרב עובדיה יוסף התייחס לנושא ואמר: "תלמודי תורה פה זה הצלת נפשות יותר מכל עיר אחרת", והסביר כי בבתי הספר החילונים בעיר "יושבים שם ערבים ויהודים ביחד".
ישי אמר בנאומו כי הוא מקווה שששת המועמדים הראשונים של ש"ס יזכו להיכנס למועצה, אך בש"ס עדיין שורר מתח רב, האם ביומיים הקרובים עד סגירת הקלפיות, יהיו מי שינסו לחבל בסיכוייה של ש"ס.
אנשי דרעי סיפרו כי קיבלו הוראה חד משמעית לא להתערב בבחירות, אך ניצנים ראשונים להפרעות כבר החלו להופיע, אלי ישי בנאומו ביקש להזהיר את הקהל מתופעות אלה ואמר: "יש קבוצה שמנסים מחר ומחרתיים להטעות את הציבור, לשלוח כל מיני דפים, פשקווילים, פלאיירים, אפילו כבר ראיתי מכתב שחתום בחתימתי שאנחנו ירדנו מהרשימה ותומכים במישהו אחר, לא להאמין לשום דבר, מה שנאמר פה זה הדבר הקובע".
בינתיים הצליח ישי לסכל את פרסומו של מכתב תמיכה של זקן המקובלים הרב יצחק כדורי ברשימה מתחרה. יורם מרציאנו פעיל מרכזי במפלגתו של המועמד גבי אסרף החזיק בכיסו מכתב חתום על ידי הרב כדורי ובו קריאה לתמוך במועמדותו של "גבריאל אסרף השם יחיהו וינצרהו" לראשות העיר וכן לתמוך ברשימתו למועצה. מרציאנו הודיע שלא יעשה במכתב שימוש כדי לא לפגוע באלי ישי.

אבי ביטר: היה לי חלום על גדול הדור

התפאורה בעצרת הייתה דומה לכל העצרות של ש"ס: על בימת הכבוד, שמצדיה הוצבו תמונות ענק של הבבא סאלי ושל הרמב"ם ומאחוריה תמונת ענק של הרב עובדיה יוסף. בקהל ישב הקהל המגוון של ש"ס שכלל נערים ונערות חילונים, חלקם מחומצני שיער, עם חולצות "ש"ס למען לוד באהבה" ונשים חשופות כתפיים ולבושות מכנסיים.
לילדים חולקו דגלים עם תמונות של הרב כדורי והרבי מלובביץ' מצד אחד והרב עובדיה מצד שני.
מנחה הערב אבנר שם טוב הכריז על עלייתו לבמה של הזמר בני אלבז שמאז נטישתו של אריה דרעי לא שר בכנסים של ש"ס, במלים "זמר הבית של ש"ס, בעבר בהווה ובעתיד".
ביטר אמר: "יש לי כבוד להיות פה על הבמה עם גאון הדור, שהיה לי חלום לראות אותו ובגלל זה באתי לפה. אני ש"ס ואני אביא את הזמרים לפה וכולם יהיו ש"ס", ביחד עם אלבז הוא ביצע את השיר "שבחי ירושלים. אחר כך הכריז אלבז כי ביטר "התחיל לשמור שבת, התחיל להניח תפילין" והרב עובדיה יוסף בירך אותו ברכה אישית שלוותה בשבע סטירות חיבה על פניו.
שלא על הבמה הסביר ביטר כי "אני עושה מה שבני אלבז אומר לי, הוא מספר אחד, אם הוא ש"ס - אני ש"ס", על השאלה האם הצביע ש"ס בבחירות הקודמות השיב: "לא, לא, בבחירות הקודמות הצבעתי 'דגל התורה'".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן לידור
ישי. אנשיו מרוצים
צילום: רונן לידור
מומלצים