שתף קטע נבחר

מג'יק ג'ונסון נבחר להיכל התהילה

מג'יק ג'ונסון, דראזן פטרוביץ', לארי בראון ולוט אולסון - אלו השמות הבולטים שנבחרו אמש להיכל התהילה של הכדורסל האמריקני, וייכנסו רשמית להיכל בטקס שייערך בספטמבר

הוועדה לבחירת שחקנים, מאמנים ועסקנים להיכל התהילה האמריקני בכדורסל, פירסמה אמש (ה') את רשימת החברים החדשים שייכנסו להיכל בטקס שייערך ב-27 בספטמבר. השמות הבולטים ברשימה הם: רכז לוס אנג'לס לייקרס בשנות ה-80, מג'יק ג'ונסון, מאמן פילדלפיה 76', לארי בראון, כוכבה המנוח של ניו ג'רזי נטס, דראזן פטרוביץ' הקרואטי, מאמן הקולג' של אריזונה, לוט אולסון. קבוצת הארלם גלובטרוטרס לדורותיה נבחרה גם היא לביכל התהילה.
מג'יק - או בשמו המקורי, ארווין ג'ונסון - הוא ללא ספק הבולט שבין החברים החדשים בהיכל התהילה. ג'ונסון הגיע לליגה ב-1980, לאחר שהוביל שנה קודם לכן את מכללתו מישיגן סטייט לאליפות הקולג'ים. כבר בעונת הרוקי שלו הוביל מג'יק את הלייקרס לזכייה באליפות, ובמשך שנות ה-80' הוא הוסיף עוד ארבע טבעות לידו (82', 85', 87', 88'). מג'יק, המתנשא לגובה של 2.06 מטר, הפך כבר בעונתו השנייה בליגה לרכז, ששינה את פני המשחק. ג'ונסון עשה הכל על המגרש - קלע, מסר, לקח ריבאונדים ומעל הכל הוביל בוירטואוזיות את ההתקפות המתפרצות של ה'שואו טיים' - הכינוי של הלייקרס הנוצצים בשנות השמונים.
"כל מה שרציתי תמיד זה לעשות את הטוב ביותר", אמר מג'יק בהודעה שפירסם לכבוד בחירתו. "זו היתה תקופה נפלאה, בשבילי ובשביל משפחתי. זה יהיה טקס מרגש בספטמבר, אני בטוח בכך", הוסיף ג'ונסון בעל החיוך המפורסם ביותר בספורט האמריקני.
מג'יק, כזכור, פרש מכדורסל לראשונה בשנת 91', לאחר שנתגלה בגופו נגיף האיידס. ב-92' הוא הופיע במדי נבחרת החלומות האמריקנית לאוליפיאדת ברצלונה, שזכתה במדליית הזהב. בשנת 96' ניסה מג'יק את מזלו שוב כשחקן במדי הלייקרס, אך לאחר תקופה קצרה פרש שוב, הפעם לאלתר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
allsport
ג'ונסון. תקופה נפלאה
allsport
allsport
לארי בראון. מקום של כבוד
allsport
צילום איי פי
אולסון. נציג הקולג'ים
צילום איי פי
מומלצים