שתף קטע נבחר

גל מעצרים ברשות; השייח' יאסין במעצר בית

מקורות ברצועה: עד כה נעצרו כעשרה פעילים של החמאס והג'יהאד האיסלמי, שוטרים פלסטינים מנסים למנוע מנציגי אופוזיציה מלהתראיין באולפני התחנות הזרות, מחשש שיביעו תמיכה בפיגועים. ערפאת: לא למדינה זמנית, כן ליוזמה הסעודית

המנהיג הרוחני של החמאס, שייח' אחמד יאסין, הושם הלילה (ב') במעצר בית ברצועת עזה. לדברי גורם ביטחון רשמי ברשות הפלסטינית, "ההוראה על המעצר הגיעה מלמעלה, מיאסר ערפאת עצמו, ונועדה לשרת את האינטרס הלאומי הפלסטיני".
בנו של השייח' יאסין, עבד אל-חמיד יאסין, אמר כי יחידות של שירותי הביטחון הפלסטיני התמקמו בשתי עמדות במרחק 200 מטרים מהבית. לדבריו, המשפחה לא קיבלה כל הודעה מוקדמת בעניין ההחלטה לשים את אביו במעצר בית. לפני כחצי שנה הושם יאסין במעצר בית, ובמהומות שפרצו ליד ביתו נהרג פעיל חמאס מאש המשטרה הפלסטינית. לאחר מכן הוסר המעצר, לאחר שיאסין התחייב לפנות את מאבטחיו מביתו, ולהימנע מהופעה באמצעי התקשורת.
הרשות הפלסטינית ביצעה בימים האחרונים שורה של מעצרים בקרב האופוזיציה האיסלאמית ברצועת עזה. עד כה, מדווחים מקורות ברצועה, עצרה הרשות כעשרה פעילים של החמאס והג'יהאד האיסלאמי. כמו כן עצרה הרשות את ג'מאל סלאח, מזכ"ל מפלגת ההצלה האיסלאמית, המקורבת לחמאס.
השייח' עבדאללה שאמי, מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, ברצועה עצור בידי הרשות הפלסטינית מזה עשרה ימים
בעזה מעריכים שהרשות מתכוונת לעצור גם את ד"ר עבד אל עזיז רנטיסי, מראשי החמאס. רנטיסי, שנעצר בעבר מספר פעמים על ידי הרשות, אינו מהסס בשיחות עם התקשורת לברך על הפיגועים בתוך ישראל, וזאת בניגוד להוראות הרשות הפלסטינית.
גורמים בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי בעזה, ששוחחו עם ynet, ציינו כי גל המעצרים האחרון מעורר מתח רב בשורות הפלסטינים ברצועה. הגורמים אומרים: "מעניין מה התמורה שקיבלה הרשות כדי לבצע מעצרים אלה שמורידים את המוטיבציה של העם שלנו להילחם בכיבוש". פעיל בג'יהאד האיסלאמי, הוסיף: "המעצרים האלה מסכנים את אחדות העם הפלסטיני. אני מקווה שבשעות הקרובות המשבר הזה יגיע לסיומו, כי על הרשות לדעת שלוחמי העם הפלסטיני אינם פועלים על פי שלט רחוק, וכי מעצרים אלה יכולים להשפיע על המשך המאבק".
בעזה מדווחים מקורות עיתונאיים על כך ששוטרים פלסטינים מנסים למנוע מאישים פלסטינים, בעיקר מנציגי האופוזיציה אך גם נציגי הפתח, להגיע להתראיין באולפני התחנות הזרות והלוויניות הערביות, מחשש שהמרואיינים יביעו תמיכה בפיגועים נגד ישראל. בעזה מספרים כי שוטרים פלסטינים הפקיעו קלטות מראיון שכזה ממשרד המייצג את אחת מתחנות הטלוויזיה הגרמניות.

ערפאת ומועשר: להתבסס על יוזמת השלום הסעודית

ירדן והרשות הפלסטינית דורשים שחידוש תהליך השלום יתבסס על יוזמת השלום הסעודית, שהתקבלה במרץ האחרון בפסגה הערבית בלבנון, כיוזמת שלום כלל ערבית. דרישה זו הועלתה במהלך שיחה עם עיתונאים שקיימו אתמול יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, ושר החוץ הירדני, מרואן מועשר, בסיום פגישתם ברמאללה. זוהי פגישתם השניה של שני האישים בחודשיים האחרונים.
מועשר אמר כי הפגישה עסקה ב"פעולות ישראל בשטחים, פעולות שאנו מתנגדים אליהן ומגנים אותן". הוא הוסיף כי ירדן מתנגדת להחזרתם לאחור של מחוגי השעון והשלטת מנהל אזרחי בשטחים. עוד אמר: "אנו דורשים שהבסיס לכל תהליך שלום יהיה תואם ליוזמת השלום הערבית. אנו דורשים גם הגדרה של פתרון הקבע כך שפתרון זה יביא בסופו של דבר - במסגרת לוח זמנים סביר - לקץ הכיבוש ולהקמת מדינה פלסטינית עצמאית בשטחי 1967".
ערפאת עצמו אמר כי הוא מחויב לתהליך השלום וליוזמה הסעודית-ערבית. הוא קרא לנשיא בוש לאמץ את היוזמה הזו כבסיס לתהליך השלום והביע את התנגדותו לרעיון המדינה הפלסטינית הזמנית. מוקדם יותר דרש ערפאת מהקהילה הבינלאומית להתערב להפסקת המתקפה הישראלית על העם הפלסטיני. ערפאת העביר נייר ברוח זו למספר מדינות בעולם בפגישה שקיים בלשכתו ברמאללה, עם הקונסולים הזרים והערביים ברשות.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום רויטרס
שוטרים פלסטינים במרדף אחרי אנשי חמאס. צעד שנועד להוציא את הרוח מלחצה של דעת הקהל
צילום רויטרס
מומלצים