שתף קטע נבחר

חברון: צה"ל מכתר מבוקשים במתחם הממשל הפלסטיני

עד כה נעצרו בחברון 40 מבוקשים, 20 מהם בבניין הממשל. בצה"ל מעריכים שבבניין מתבצרים כ-15 מבוקשים נוספים. בסריקות בחברון נמצאו כ-100 מטעני חבלה. מקורות פלסטינים מדווחים שבג'נין נהרג ילד כבן שש מירי חיילים

כוחות צה"ל הפועלים ביומיים האחרונים בחברון ובסביבותיה מכתרים בשעות האחרונות בעזרת טנקים את העימארה - מתחם הממשל הפלסטיני בעיר. עד כה נעצרו בפעילות צה"ל בחברון כ-40 מבוקשים "כבדים", מתוכם 20 במתחם עצמו, ובצה"ל מעריכים שבחדרים פנימיים במקום מתבצרים עדיין כ-15 מבוקשים נוספים.
סא"ל דוד בלומנפלד, מג"ד צנחנים שפועל בחברון אמר, שהכוחות פרוסים בתוך מבנים המקיפים את המתחם, וכן במארבים בשטח, זאת כדי למנוע את בריחתם של המבוקשים. צה"ל משתמש גם באמצעים אלקטרוניים המאפשרים תצפיות לתוך המתחם עצמו מהאוויר. סא"ל בלומנפלד ציין שלא מתקיים מו"מ עם הפלסטינים המתבצרים, ושצה"ל מעביר אליהם מסרים בצורות שונות.
בצה"ל מדגישים שבשלב זה הוחלט שלא להפגיז את המתחם באש טנקים, אלא רק בירי נשק קל וטילים לתוך החצר הפנימית, במטרה להפעיל לחץ על השוהים במקום ולהוציא אותם החוצה. צה"ל מפעיל גם אמצעי לחץ חלופיים: היום, למשל, הובא למקום אביו של אחד המתבצרים, שנכנס למתחם ושכנע את בנו הפצוע לצאת החוצה.
בצה"ל אמרו היום שהכניסה לחברון וכיתור העימארה מבוססת על הצטברות של מידע מודיעיני, לפיו במקום שוהים מבוקשים שהיו מעורבים בפעולות טרור. גורמי צבא הדגישו שעל פי הערכות המודיעין, המחבלים שנעצרו עד כה בעימארה, היו מעורבים בפעולות טרור שארעו בתקופה שבין מבצע "חומת מגן" למבצע הנוכחי. "גם במהלך המבצע הראשון ידענו שיש מחבלים מבוקשים בתוך המתחם, אולם לא פעלנו כדי לא לפגוע בסמל של הרשות הפלסטינית בעיר, וגם לא להתעמת עם השוטרים הפלסטינים שבמקום", אמר גורם בכיר.
עם זאת מדגישים בצה"ל, שאין כוונה להמשיך ולהחזיק את חברון בעוצר למשך תקופה ארוכה. ההערכה היא שתוך מספר ימים לאחר הפלישה למתחם, יחזור הצבא לדפוסי הפעולה הקודמים, כלומר פעילות חשאים של מעצרים, מחסומים, מארבים ואיסוף מודיעין.
בצה"ל ציינו שהמתחם שימש כ"בית מלון של ממש" עבור מחבלים ומבוקשים רבים. בסריקות שערכו כוחות צה"ל במתחם נמצאו יותר מ-100 מטענים, רובם - בחלקים של המתחם ששימשו את המודיעין הכללי הפלסטיני. בין המטענים שנמצאו במקום היו גם מטעני קלע, דומים לאלה שהפעיל החיזבאללה בגבול הצפון. בצה"ל ציינו שהופתעו מנוכחות של מטענים מסוג זה בחברון, ומכיוון שחלקם היו ממולכדים, הם פוצצו במקום.

ג'נין: נהרג ילד פלסטיני בן 6

מקורות פלסטינים דיווחו אחר הצהריים שילד בן 6, תושב מחנה הפליטים בג'נין, נהרג מאש חיילי צה"ל. עד כה לא התקבלה תגובת דובר צה"ל.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
הממשל בחברון
צילום: רויטרס
מומלצים