שתף קטע נבחר

ראש עיריית נהריה מנע התאבדות

הומלס שישן בתחנת "אגד" בנהריה קץ בחייו וטיפס על עמוד חשמל. במשך חצי שעה התרחשה במקום דרמה מורטת עצבים, לעיני עוברים ושבים. שיחת טלפון עם ראש העיר, ג'קי סבג , ישכנעה אותו לרדת למטה

תושב נהריה, כבן 40, חסר דיור ומקבץ נדבות, טיפס על עמוד חשמל בצומת הרחובות שדרות הגעתון ולוחמי הגטאות, ואיים להתאבד, אולם ניצל בידי ראש העיר.
האיש, הישן במתחם תחנת אגד בעיר, טיפס על עמוד חשמל בעל מתח גבוה, לעבר כבלי המתח. קהל רב של סקרנים התאסף מסביב, והמשטרה הוזעקה למקום. המשטרה הזעיקה את אנשי חברת החשמל, כיבוי האש ומד"א. חברת החשמל ניתקה את הזרם בעמוד החשמל. בשדרות הגעתון וברחוב לוחמי הגטאות השתררה חשיכה מוחלטת. המשטרה חסמה את ציר התנועה. קציני המשטרה, ביניהם קצין מודיעין בתחנת נהריה, יורם אזולאי, ניסו לשכנעו לרדת מעמוד החשמל. האיש סרב לרדת וטען כי הוא אינו יכול להמשיך כל חייו לחיות כמו כלב ברחוב. במהלך האירוע הוזעק צוות מו"מ של המשטרה, שאמור לטפל במקרים כאלה, אולם האירוע הסתיים לפני שהצוות הגיע. מפקד תחנת משטרת נהריה, סנ"צ קובי בכר, התקשר לראש העיר, ג'קי סבג, וביקש ממנו לשוחח עם האיש. סבג היה באותה עת באמצע אירוע בקרית מוצקין. הוא נעתר לבקשה. שני שוטרים טיפסו אליו ונתנו לו לשוחח בטלפון נייד עם ראש העיר. לאחר שיחה שנמשכה כעשר דקות, בה הבטיח לו סבג לסדר לו דיור, הוא השתכנע לרדת מעמוד החשמל.
סבג ביקש ממחלקת הרווחה בעירייה לסייע לאיש בפתרון מצוקותיו. בהמלצת המשטרה הסכים האיש ללכת לבדיקה בבית החולים הפסיכיאטרי מזרע.
בכר מספר: "משטרת נהריה פעלה במקרה זה בתחום ההומני. השיקול שלנו היה להגיע להידברות עם האיש, בלי כוח, כדי לא להגיע למצב של סיכון חיי אדם. האיש רצה להביע את מחאתו על המצוקה בה הוא חי. אני משבח את שוטרי התחנה שפעלו בשיקול דעת ואת ראש עיריית נהריה, שמצא פתרון דיור מיידי לאיש, והבטיח לטפל בו.

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ארכיון ידיעות אחרונות
הבטיח לקבצן דירה. סבג
צילום: ארכיון ידיעות אחרונות
מומלצים