שתף קטע נבחר

מופז נפרד מצה"ל; יעלון נכנס לתפקידו כרמטכ"ל

בטקס הפרידה אמר מופז: "העברתי את נס הרמטכ"ל לרעי משה יעלון מטובי הלוחמים שקמו לצה"ל. תחת פיקודו יעמוד צבא חזק ואיכותי". יעלון: "צה"ל הוא צבא חזק החורת על דגלו את ערכי המוסר וההומאניות". שרון: "לעיתים זה לא היה קל לנו, שאול, אבל ידעת לעמוד על דעתך המקצועית ועל ערכיך"

שאול מופז סיים הבוקר (ג') את תפקידו כרמטכ"ל ה-16 והשתחרר לאחר שירות של 36 שנים בצה"ל. בטקס חגיגי שנערך בלשכת ראש הממשלה בירושלים הוענקו דרגות רב-אלוף למשה (בוגי) יעלון, והוא קיבל את הפיקוד על צה"ל.
את דרגות הרב-אלוף ענדו ליעלון רעייתו עדה, ראש הממשלה אריאל שרון, ושר הביטחון בן אליעזר. מייד לחר הטקס נפגש הרמטכ"ל הטרי עם הנשיא קצב, ויצא למחנה הקריה בתל אביב. בקריה קיבל את פניו של יעלון משמר כבוד חגיגי של חיילים מכל חילות צה"ל, והוא ניהל פרום מטכ"ל ראשון בפיקודו.
בטקס החילופים אמר מופז: "אנו נמצאים היום במאבק שנכפה עלינו, איתנים וחזקים. אני משוכנע ויודע שטרור לא ינצח לעולם מדינה כמדינתנו. מדינה המאמינה בצדקת דרכה".
"לפני ארבע שנים הבעתי את שאיפתי להיות רמטכ"ל של שלום, והיום אנו עדיין נאלצים להישען על החרב. אולם אני בטוח שאם נכלכל את צעדינו בתבונה, השלום הנכסף בוא יבוא".
"ביום זה העברתי את נס הרמטכ"ל לעמיתי ורעי משה יעלון מטובי הלוחמים והמפקדים שקמו לצה"ל. תחת פיקודו יעמוד צבא חזק ואיכותי המהווה ערובה לביטחון מדינת ישראל ואזרחיה" (ראיון הפרידה של הרמטכ"ל מופז ל-ynet - מימין, תחת "כתבות נוספות") .
יעלון אמר בדבריו ש"אני מקבל את תפקידי בתחושה עמוקה של שליחות ואחריות. מדינת ישראל מתמודדת היום עם אחת המערכות הקשות ביותר בתולדותיה. על צה"ל הוטל תפקיד מרכזי בהבטחת קיומה של מדינת ישראל וביטחונה. מורכבותה של התקופה מזמנת לנו אתגרים גם באופן לאומי וגם באופן אישי. צבא הגנה לישראל הוא צבא חזק החורט על דגלו ערכי מוסר והומאניות. צבא שנשקו הסודי הוא האדם. צבא המחזק את יכולת עמידתה של מדינת ישראל ומתחזק על ידי חיילי המילואים שמתייצבים לדגל בכל עת".
"אני מקבל ממך שאול צבא חזק שבוטח בדרך, שניכרות בו טביעות אצבעותיך. להודות לך על תקופת השירות הבלתי נשכחת תחת פיקודך ולהודות לך על האמון. צה"ל כולו מצדיע לך. אני מקבל את האמון שנתתם בי ואעשה את כל הנדרש למען ביטחונה של מדינת ישראל". בטקס שנערך במשכן הנשיא אמר יעלון, כי הוא מודע לשליחות ולאחריות המוטלות עליו, בפרט כשצה"ל נמצא בשטחים הפלסטינים.

שרון: "לעיתים זה לא היה קל לנו, שאול"

ראש הממשלה שרון הודה למופז "על שירות מפואר של 36 שנים. "אני רוצה לציין, אמרתי זאת בישיבת הממשלה, לעיתים זה לא היה קל לנו, שאול. ידעת לעמוד על דעתך המקצועית וועל ערכיך ולא היססת מעולם להביע את דעתך כפי שמפקד צריך לעשות" אמר שרון.
שרון איחל ליעלון הצלחה בהכרעת הטרור והכנת הטרור לאיומים הבאים. "אתה צריך לבנות הצבא כמו כל קודמיך ולהכין את הצבא לדרישות המחר. יש להשאיר את צה"ל בלב ההסכמה הציבורית בישראל, ומי ייתן שלא נצטרך להפעיל את כוחו".
"נדמה לי שאולי איזשהו חלון של תקווה נפתח לפנינו. אינני מתכוון להחמיץ אותו בשום פנים ואופן ואני מקווה, כפי שהתחייבתי, להגיע יחד עם כולנו, איתכם, לביטחון ולשלום, ומי ייתן שלא נצטרך להפעיל את הצבא ושאכן נגיע בהקדם לשלום שכולנו רוצים בו, אבל היכולת להגיע אליו תלוייה בראש ובראשונה בעוצמה שיש לנו, בעוצמה שאתם תרמתם, הוספת לה וחיזקתם אותה".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ערוץ 2
בפעם האחרונה. מופז במדים
צילום: ערוץ 2
צילום: ערוץ 2
קיבל דרגות. יעלון
צילום: ערוץ 2
מומלצים