שתף קטע נבחר

שרי החוץ הערבים: "מחוייבים ליוזמת השלום הסעודית"

מזכ"ל הליגה הערבית עמר מוסא אמר בתום היום הראשון של כינוס ועדת המעקב של הליגה הערבית לעניין יוזמת השלום הסעודית כי "מדינות ערב מוכנות לא רק לחתום על הסכם שלום, אלא גם לכונן יחסי שלום"

ועדת המעקב של שרי החוץ הערבים לעניין יוזמת השלום, שהתכנסה אתמול בצהרים (ו') בקהיר, חזרה על תמיכתה ביוזמת הסעודית לשלום בין ישראל לפלסטינים, שאומצה בפיסגת הליגה הערבית בביירות במרץ השנה.
במסיבת עיתונאים בתום הכינוס אמר שר החוץ של לבנון, מחמוד חמוד, כי "המשתתפים חזרו על המחוייבות הערבית הקולקטיבית ליוזמה כמכלול, ללא היסוס וללא שינוי". עוד אמר חמוד כי "הערבים מחוייבים להשבת כל זכויותיהם, בהם סיום הכיבוש הישראלי של האדמות הפלסטיניות, הגולן הסורי ושארית השטחים הלבנונים".
מזכ"ל הליגה הערבית, עמר מוסא, שעמד לצידו של חמוד, אמר כי בפגישה הדגישו הנוכחים ש"המדינה הפלסטינית צריכה להיות מדינה אמיתית ופעילה ובירתה מזרח ירושלים". מוסא אמר עוד כי הנושא של ירושלים והפליטים צריך להיפתר "במסגרת זו" (היוזמה הסעודית). הוא הוסיף כי "מדינות ערב מוכנות לא רק לחתום על הסכם שלום אלא גם לכונן יחסי שלום".
בכינוס בן היומיים שנפתח אתמול הצהריים בבירה המצרית משתתפים, בין השאר, שר החוץ המצרי אחמד מאהר, שר החוץ הסורי פארוק א-שרע, שר החוץ הסעודי סעוד אל-פייסל, שר החוץ הירדני, מרואן אל מועשר, ראש המחלקה המדינית של אש"ף, פארוק קדומי וחבר הקבינט הפלסטיני נביל שעת. בנוסף משתתפים שרי החוץ של תימן ובחריין וכן נציג ממשרד החוץ המרוקני.
הירדנים הכחישו בכינוס, שתוכנן לעסוק בתגובה הערבית למדיניות ממשל בוש במזרח התיכון ובמפרץ, את הפרסומים כי ארצם מעורבת בתוכנית אמריקנית סודית נגד עיראק.
שר החוץ הירדני אמר לכתבים כי ארצו בשום אופן לא תשמש בסיס לצבא ארצות הברית בדרך למתקפה על עיראק. "הבהרנו שלא ישתמשו בירדן לא בהווה ולא בעתיד, בשום צורה, במהלך התקפה אמריקנית על משטרו של חוסיין". כווית הבהירה אף היא שלא תאפשר כל שימוש בבסיסיה לצורך המתקפה על עיראק.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
שר החוץ חמוד ומזכיר המדינה פאוול (ארכיון)
צילום: רויטרס
צילום: איי פי
עמר מוסא, מזכ"ל הליגה הערבית
צילום: איי פי
מומלצים